10 عنوان سکوبازی 2 بعدی فوق العاده در Steam که شایسته توجه بیشتری هستند

92
0

اول نیوز با این کاوش عمیق در فروشگاه Steam برخی از بهترین و دست کم گرفته‌شده‌ترین سکوبازی‌های دو بعدی را که کمتر از 3000 بررسی کاربر دارند را برجسته می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا به فهرست 10 عنوان سکوبازی 2 بعدی فوق العاده در Steam که شایسته توجه بیشتری هستند بپردازیم.

ژانر پلتفرمر دوبعدی یکی از قدیمی‌ترین ژانرهای بازی است. ژانری که از اوایل دهه 80 میلادی آغاز به کار کرد. اولین عنوان 8 بیتی که گیم پلی پلتفرمینگ را به نمایش گذاشت، بازی Space Panic در سال 1980 بود. با این حال، این ژانر زمانی به محبوبیت واقعی رسید که Donkey Kong نینتندو در سال 1981 منتشر شد و به یک موفقیت بزرگ در آرکیدها در سراسر جهان تبدیل شد.

از آن زمان، صدها پلتفرمر دو بعدی عالی دیگر منتشر شده‌اند که بسیاری از آن‌ها به فوراََ به محبوب قلب‌ها تبدیل شدند. با این حال، چند مورد خاص هنوز هم سزاوار توجه بیشتری هستند، به خصوص در پلتفرمی مانند ویندوز. این کاوش عمیق در فروشگاه Steam برخی از بهترین و دست کم گرفته‌شده‌ترین عناوین سکوبازی دو بعدی را با کمتر از 3000 بررسی برجسته می‌کند.

10 عنوان سکوبازی 2 بعدی فوق العاده در Steam که شایسته توجه بیشتری هستند

10. Mr. Egg: Adventure

بازی Mr. Egg: Adventure یک سکوبازی جانبی دوبعدی با سبک هنری 16 بیتی زیبا است. در این بازی، بازیکنان کنترل یک شخصیت سفید تخم مرغی به نام Mr. EGG را به عهده می‌گیرند که شمشیر در دست دارد و می‌تواند پوسته‌های تخم مرغ را به سمت دشمنان پرتاب کند تا آن‌ها را شکست دهد. Mr. Egg: Adventure همچنین به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا شخصیت اصلی را با سکه‌هایی که در مراحل مختلف جمع می‌کنند سفارشی سازی کنند، شبیه به چیزی که بازی شاهکار Super Mario Odyssey انجام می‌دهد.

تنها چیزی که این بازی را متمایز می‌کند، سادگی گیم پلی آن است. این بازی بدون شک به دلیل قیمت ارزان و طراحی جالب دشمنان شایسته توجه بیشتری است.

9. Neon Circle

عنوان بعدی Neon Circle است، یک پلتفرمر دو بعدی منحصر به فرد که از اشکال هندسی به عنوان طراحی اصلی گیم پلی خود استفاده می‌کند. این بازی ترکیبی عجیب از Pac-Man با پین بال با حال و هوای خوب دهه 80 میلادی است. توضیحات Steam، بازی را با شرح کوتاهی توصیف می‌کند: «بچرخان، فکر کن، صبر کن، بپر و صفحه را بچرخان،» این تمام کاری است که بازیکنان اساساً انجام می‌دهند.

شخصیت اصلی بازی یک دایره نئونی است که می‌تواند به اطراف بچرخد و برای شروع توقف به یک مربع تبدیل شود. بازیکنان باید مراحل را برای پیشرفت در Neon Circle حرکت دهند، چرخشی منحصر به فرد در مفهوم بازی‌های اسکرولر جانبی. رتبه نهم فهرست 10 عنوان سکوبازی 2 بعدی فوق العاده در Steam که شایسته توجه بیشتری هستند به این بازی می‌رسد.

8. Capcom Arcade 2nd Stadium

بازی Capcom Arcade 2nd Stadium یک پلتفرمر دو بعدی رایگان است که بیش از 32 بازی کلاسیک رترو مختلف را ارائه می‌دهد. با این حال، یک نکته وجود دارد، بیشتر این بازی‌ها هزینه دارند. یعنی باید آن‌ها را خریداری کنید. این بازی در اصل یک دستگاه آرکید مجازی شامل آثار کلاسیکی مانند Savage Bees ، The Speed ​​Rumbler ، Hyper Dyne Side Arms ، Black Tiger و حتی Street Fighter است.

یکی از چیزهایی که Capcom Arcade 2nd Stadium را بسیار منحصر به فرد می‌کند، توانایی انتخاب و گزینش بازی برای خرید است. مسلماً، خرید همه 32 عنوان به عنوان بخشی از یک بسته ارزان‌تر است، اما کسانی که فقط به تعداد انگشت شماری از عناوین یا یک ژانر خاص علاقه‌مند هستند، می‌توانند با انتخاب جداگانه آن‌ها به‌جای خرید همه بازی‌ها، پول زیادی برای خودشان ذخیره کنند و فقط عناوینی که دوست دارند را تهیه بنمایند.

10 عنوان سکوبازی 2 بعدی فوق العاده در Steam که شایسته توجه بیشتری هستند

7. Red Hood Adventure

بازی Red Hood Adventure یکی از ارزان‌ترین و در عین حال زیباترین سکوبازی‌های دوبعدی استیم است. این بازی یک تنوع جالب در افسانه کلاسیک شنل قرمزی ارائه می‌دهد، با بازیکنانی که نسخه دیگری از دختر کوچک را در یک ماجراجویی متفاوت از داستان قدیمی کنترل می‌کنند. در این بازی، شنل قرمزی باید کیک مخصوص مادربزرگش را تحویل بدهد، با این تفاوت که جنگل پر از موانع و موجودات خطرناک است.

سبک هنری تیره و تاریک بازی به نفع آن عمل می‌کند و حال و هوای منزوی به آن می‌بخشد. علاوه بر این، در زمینه انیمیشن Red Hood Adventure درجه یک است. موضوعی که باعث می‌شود گیم پلی روان و سرگرم کننده باشد.

10 عنوان سکوبازی 2 بعدی فوق العاده در Steam که شایسته توجه بیشتری هستند

6. Sonic Origins

بازی Sonic Origins نباید نیازی به توضیح داشته باشد زیرا اکثر مردم از جوجه تیغی آبی محبوب کاملاً آگاه هستند. با این حال، این بازی ماه‌ها پس از انتشار هنوز زیر دو هزار نقد قرار دارد که آن را به نامزد اصلی این لیست تبدیل می‌کند. دلیل بزرگی که Sonic Origins مورد توجه قرار نگرفته، استقبال بد اولیه از بازی است.

مردم با برچسب قیمت گران عنوانی که فقط تعداد کمی از آثار کلاسیک سونیک را ارائه می‌کرد، عناوینی همچون Sonic the Hedgehog، Sonic the Hedgehog 2، Sonic 3 & Knuckles، و Sonic CD ناراضی شدند. با این حال، بازی هرگز در زمینه تبلیغات اغراق نکرد و اکنون در وضعیت بسیار بهتری نسبت به زمان انتشار خود قرار دارد. این یک عنوان نوستالژیک خوب است که سزاوار توجه بیشتر است، مخصوصاً از سوی بازیکنان جوان‌تر که در اولین حضورشان هرگز فرصتی برای تجربه این بازی‌ها پیدا نکردند. رتبه ششم فهرست 10 عنوان سکوبازی 2 بعدی فوق العاده در Steam که شایسته توجه بیشتری هستند از آن سونیک است.

10 عنوان سکوبازی 2 بعدی فوق العاده در Steam که شایسته توجه بیشتری هستند

5. Loopmancer

بازی Loopmancer غافلگیرکننده‌ترین عنوان مستقل سال 2022 است و سزاوار توجه بسیار بیشتری از 300 نقدی است که در حال حاضر در Steam نشان می‌دهد. این یک بازی 2.5 بعدی اکشن ماجراجویی با عناصر هک اند اسلش و پلتفرمینگ زیاد است. Loopmancer به دلیل طراحی بصری خیره کننده، ترکیبی عجیب از معماری باستانی آسیایی، و فضاسازی زمانی سایبرپانکی مربوط به آینده متمایز است.

در این بازی، بازیکنان نقش کارآگاهی را بر عهده می‌گیرند که به نوعی از مرگ بیدار شده و در حال حل پرونده ناپدید شدن یک خبرنگار زن مشهور است. Loopmancer یک بازی ضروری برای هر کسی است که عناوین roguelike را با مکانیکهای گیم پلی روان دوست دارد.

10 عنوان سکوبازی 2 بعدی فوق العاده در Steam که شایسته توجه بیشتری هستند

4. REDSHOT

بازی REDSHOT یک مترویدوانیا دو بعدی با گرافیک پیکسلی و مکانیزم گیم پلی بولت تایم است. این یک بازی بسیار پر جنب و جوش است که سبک هنری 16 بیتی منحصر به فرد و انیمیشن‌های روانی شبیه به سکوبازی‌های محبوب نینتندو را ارائه می‌دهد که این سبک از آن نام گرفته است. قابل توجه‌ترین جنبه REDSHOT محیط و جهان آن است که به نظر می‌رسد یک جلد آلبوم موسیقی دیستوپیایی با عناصر ناامیدی و افسردگی است.

در بازی، بازیکنان کنترل جک “گوس” ردشات را به عهده می‌گیرند که در سیاره‌ای عجیب و غریب که توسط چیزهای ترسناک احاطه شده است، سقوط می‌کند. REDSHOT نسبتاً جدید است اما هنوز در مقایسه با بسیاری از بازی‌های عالی دیگر در Steam بسیار دست کم گرفته شده است.

10 عنوان سکوبازی 2 بعدی فوق العاده در Steam که شایسته توجه بیشتری هستند

3. The Last Fighter

The Last Fighter یک بازی دو بعدی شوتر هیرو با عناصر پلتفرمینگ است. بازی بیشتر شبیه Broforce است، البته با طراحی شخصیت متفاوت و تخریب محیطی کمتر. بازی گان پلی سریع و سبک هنری مینیمال و در عین حال زیبای رترو را ارائه می‌دهد. در بازی The Last Fighter، بازیکنان کنترل یک مبارز تنها را که در جنگلی گیر کرده است با چند سلاح به عهده می‌گیرند.

هدف بازی بسیار ساده است. بازیکنان باید دشمنان را شکست دهند و بدون باخت از جنگل درگیر کننده فرار کنند. 15 مرحله در بازی وجود دارند. و بازی در مجموع دارای پنج سلاح و دو مکان اصلی برای کاوش بازیکنان است. رتبه سوم فهرست 10 عنوان سکوبازی 2 بعدی فوق العاده در Steam که شایسته توجه بیشتری هستند به این بازی می‌رسد.

10 عنوان سکوبازی 2 بعدی فوق العاده در Steam که شایسته توجه بیشتری هستند

2. SANABI

بازی SANABI احتمالاً دست کم گرفته‌شده‌ترین سکوبازی علمی تخیلی دوبعدی دیستوپیایی استیم در سال گذشته است. این یک بازی اکشن-ماجراجویی شیک است که سازندگان آن قلب خود را برای ساختن دارایی‌های هنری پیکسلی خیره‌کننده آن گذاشته‌اند. این بازی یک تجربه کاملاً داستان محور است که در آن گیمرها کنترل یک کهنه سرباز افسانه‌ای بازنشسته را به عهده می‌گیرند که یک انتقام شخصی برای حل و فصل دارد.

گیم‌پلی SANABI به دلیل سکوبازی مبتنی بر زمان‌بندی و گان‌پلی سریع آن متمایز می‌شود. ویژگی‌هایی که در دیگر بازی‌های هم سبک وجود نداشته و یا خیلی استثنا هستند. همچنین بازی یک سبک بصری چشم نواز را ارائه می‌دهد که فضای آینده نگرانه آن را تحسین می‌کند.

سکوبازی

1. Catch Me

بازی Catch Me تنها بازی اکشن 2 بعدی پلتفرمر چند نفره در این لیست است. این یک عنوان ورزشی با حالت منحصر به فرد PvP و یک هدف بسیار ساده است. بازی به بازیکنانی نیاز دارد که از حریفان پیشی بگیرند یا آنها را در حین بازی در مراحل استثنایی دستگیر کنند.

گیم پلی روان Catch Me تجربه بازی با دوستان و غریبه‌هایی که همه در اطراف نقشه پارکور می‌کنند را بسیار سرگرم کننده کرده است. این بازی چند نفره جدید است و در حال حاضر بسیار دست کم گرفته شده. علاوه بر این، این عنوان هنوز یک عنوان Early Access در Steam است که قیمت نسبتا مقرون به صرفه آن را به انتخابی مناسب تبدیل کرده است. بنابراین اگر به دنبال یک بازی جذاب برای تجربه با دوستان هستید، این عنوان منحصر به فرد را از دست ندهید. شما را نمی‌دانم ولی من که به احتمال زیاد بسیاری از این عناوین را تهیه و تجربه خواهم کرد.

نظر شما در این خصوص چیست؟ فهرست 10 عنوان سکوبازی 2 بعدی فوق العاده در Steam که شایسته توجه بیشتری هستند را چطور ارزیابی می‌کنید؟ جای کدام بازی در این بین خالی است؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس