اشتباهات کارآفرینی در سال 2021 که نباید انجام دهید

28
0
4 اشتباهات کارآفرینی در سال 2021 که نباید انجام دهید

همه ما می‌دانیم که سال ۲۰۲۰ چالش‌های مختلفی را برابر کارآفرینان قرار داد. در ادامه مقاله ۱۵ توصیه را خواهیم گفت که برای موفق شدن باید انجام بدهید. سال ۲۰۲۱ می‌تواند سال فرصت‌ها باشد. در ادامه‌ی اشتباهات کارآفرینی در سال 2021 که نباید انجام دهید با ما همراه باشید.

اشتباهات کارآفرینی در سال 2021

۱. از دست دادن تمرکز

0 اشتباهات کارآفرینی در سال 2021 که نباید انجام دهید

وقتی فراموش کردید که هدف شما از شروع یک کار چه بوده است، یعنی در مسیر شکست هستید. برای مثال می‌توان به عدم پاسخگویی به نگرانی‌ها و نیاز‌های آن‌ها در مورد محصول یا خدمات اشاره کرد. همیشه نیاز مشتری خود را در مرکز توسعه محصولات و خدمات خود نگه دارید. به طور مداوم اطمینان حاصل کنید که نظرات و انتقادات مشتریان به شما می‌رسد. حتی یک مشتری را از دست ندهید.

۲. عدم رهبری

عدم رهبری یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات کارآفرینی است. رهبری کردن یک سازمان، اصلا ساده نیست، شما بایستی تمامی مسائل مربوطه را بدانید، و مسئولیت شکست‌های تیم بر دوش شما خواهد بود. شما باید فروش را سازماندهی کنید، بازاریابی انجام بدهید، وظیفه هر کس را مشخص کنید و بر انجام درست کار توسط او نظارت کنید. خطرات را برطرف کنید و به سوی موفقیت پیش بروید. وقتی رهبران تصمیمات اشتباه بگیرند تمام گروه شکست خواهد خورد. در سال ۲۰۲۱ وقت بگذارید و تمامی ارزش‌هایی را که یک مدیر باید بداند را یاد بگیرید.

۳. اهمیت ندادن به کارمندان

به عنوان یک کارفرما و در یک دید کلی‌تر یک سازمان، اگر کارمندان شما خوشحال باشند، اگر با انگیزه کار کنند، شرکت شما موفق خواهد شد. سازمان‌های موفق قبل از شروع کار، یک جلسه انگیزشی برگزار می‌کنند، کارمندان را با اشتیاق بر سر کار می‌فرستند.

۴. عدم شراکت و فرصت سوزی

5 اشتباهات کارآفرینی در سال 2021 که نباید انجام دهید

سازمان‌های موفق همیشه به دنبال فرصت‌هایی برای کار با دیگران هستند. رهبران موفق می‌دانند که پیروزی در همکاری است. کار خود را با یافتن ۱۰ شریک بالقوه آغاز کنید. برای شروع با موارد کوچک شروع به کار کنید. سازگاری را فراموش نکنید، سازگاری کلید موفقیت است.

۵. ایجاد یک بازار بسته و بدون رقابت

سازمان‌های موفق دیوار‌ها را خراب می‌کنند. هرگز بین ذی نفعان و خودتان دیوار نکشید. رقابت عامل اصلی بالا بردن کیفیت کار است، سازمان‌های صنعتی، انجمن‌ها، رسانه‌ها و هر سازمان دیگری نباید رقابت را از بین ببرند. دیوار‌ها را خراب کنید، بازار را باز کنید. به رهبری تبدیل شوید که دیگران می‌توانند از او الگو بگیرند و از او کمک بخواهند زیرا به آنها اعتماد دارند.

۶. نادیده گرفتن مشتریان

یک دیگر از اشتباهات کارآفرینی نادیده گرفتن مشتریان است. هرگز از مشتریان خود غافل نشوید. بسیاری از اوقات، سازمان‌ها بیش از حد روی مسائل داخلی تمرکز می‌کنند. یکی از شرکت‌هایی که خود با آن‌ها کار کردم بیش از حد روی فرایند تولید محصول و فرمول‌های پیچیده کار کردند. این امر باعث شد تا آن‌ها به صدای مشتری و آنچه مشتری می‌خواهد توجه نکنند. نتیجه کار چی شد؟ شرکت آن‌ها شکست خورد و درآمد آن‌ها کاهش یافت.

۷. عدم پاسخگویی به مردم

مسئولیت پذیری کلید موفقیت یک سازمان است. کارشناسان معتقدند که پاسخگویی یکی از مهم ترین دلایل موفقیت سازمان هاست. انجمن آموزش و توسعه آمریکا (ASTD) اعلام کرده است، اگر خود را متعهد بدانیم ۶۵٪ شانس دستیابی به هدف را داریم. مطالعات بسیاری وجود دارد که ثابت می‌کند مسئولیت پذیری شخصی، مسئولیت پذیری سازمانی و استفاده از مشاوران پاسخگویی، احتمال موفقیت شما را افزایش می‌دهد. شما می‌توانید با ایجاد فرهنگ پاسخگویی، مسئولیت پذیری و در نتیجه موفقیت سازمان خود را بالا ببرید.

۸. درست فرهنگ سازی کردن

3 اشتباهات کارآفرینی در سال 2021 که نباید انجام دهید

فرهنگ سازی احتمالاً مهم‌ترین عنصر در رسیدن به یک هدف است. بسیاری از ما بی‌وقفه برنامه ریزی می‌کنیم و هدف گذاری می‌کنیم پس چرا موفق نمی‌شویم؟ ما باید فرهنگ سازی کنیم، وقتی یک کار تبدیل به فرهنگ شود دیگر انجام نشدن آن کار سختی است.

۹. ریسک نکردن

امروزه بسیاری از صنایع در سختی هستند زیرا از هرگونه خطر پذیری خودداری می‌کنند. به عنوان مثال صنایع خدماتی مانند بخش حقوقی و حسابداری در کار خود از فناوری استفاده نمی‌کنند و هم چنان بر استفاده از روش‌های سنتی پافشاری می‌کنند. ریسک تجاری تنها یک ریسک نیست بلکه فرصت درآمد زایی جدید است.

۱۰. پیروی نکردن از استاندارد‌ها

آیا تاکنون نام شرکت اتومبیل سازی را شنیده‌اید که استاندارد‌های ایمنی را در نظر نگیرد؟ در مورد یک شرکت هواپیمایی چطور؟ رعایت نکردن استاندارد‌ها برای برخی صنایع غیر ممکن است زیرا فقدان استاندارد می‌تواند عواقب ناگواری را به دنبال داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که با استاندارد‌های سطح بالا کار می‌کنید. این به معنای طراحی، ساخت و نظارت با استاندارد در هیئت مدیره شما است.

۱۱. حق انتخاب برای مردم

در سازمان‌ها بعضی افراد وجود دارند که می‌خواهند با قلدری کار به روش آن‌ها انجام شود. این افراد قلدر می‌خواهند استاندارد‌های سازمان را زیر پا بگذارند. مهم این است هر کسی که عضوی از سازمان شما است، در هدفی که دارید، از فرهنگی که دارید آگاه باشد و به هر کسی در داخل سازمان احترام بگذارد. این امر همچنین احترام گذاشتن به سیاست‌های سازمانی، چشم انداز رهبری و اهداف شما می‌شود.

۱۲. تمرکز بیش از حد بر روی رقابت

2 اشتباهات کارآفرینی در سال 2021 که نباید انجام دهید

برخی صنایع بیش از اندازه بر روی رقابت تمرکز می‌کنند. در یک بازار کوچک با بسیاری از شرکت‌ها که محصولات مشابهی را ارائه می‌دهند و اساساً تعداد بسیار کمی مشتری را هدف قرار می‌دهند، رقابت و پیشی گرفتن می‌تواند غیر ممکن باشد. اگر تمام تمرکزتان بر روی رقابت باشد، ابتکار عمل را از دست می‌دهید. کاملاً بر روی رقابت تمرکز نکنید، بلکه تعادل را حفظ کنید. رقابت توام با تولید با کیفیت و کاهش قیمت به همراه بازاریابی کارآمد شما را به قله ها خواهد رساند.

۱۳. نادیده گرفتن منتقدان

آیا تاکنون منتقدانی داشته‌اید که در حل مشکلات با شما همراه باشد؟ اگر منتقد نداشته باشید، یعنی یک جای کار مشکل دارد. شما همیشه باید منتقدانی داشته باشید که شما را به جهت درست هدایت کنند. به کسانی که راه را به شما نشان می‌دهند توجه کنید، و نظرات آن‌ها را بررسی کنید.

۱۴. داشتن چهره نادرست اجتماعی

در سال ۲۰۲۱، شما باید به یک سازمان اجتماعی تبدیل شوید. این به معنای حمایت از اهداف اجتماعی، ملاقات با افراد دیگر با علایق مشابه، کمک به کارمندان، مشارکت در پروژه‌های مردمی است. این پروژه‌ها و فرصت‌ها وسیله‌ای برای جذب کارمندان شما و همکاری نزدیک با جوامعی است که از شما به عنوان یک سازمان حمایت می‌کنند. وقتی از نظر اجتماعی یک سازمان موجه باشید، خواهید توانست فروش خود را افزایش دهید.

۱۵. متوقف کردن یادگیری

1 اشتباهات کارآفرینی در سال 2021 که نباید انجام دهید

اگر شما به عنوان یک فرد و به عنوان یک سازمان یادگیری را متوقف کرده‌اید، دیگر چیز زیادی برای ارائه کردن ندارید. برخی از صنایع که امروز با مرگ آهسته روبرو هستند، از جمله صنعت حسابداری، را ببینید. شرکت‌های حسابداری سنتی برای زنده ماندن با یک مسئله روبرو هستند زیرا فناوری در حال خرد کردن شرکت‌هایی است که هنوز بر شیوه سنتی پافشاری می‌کنند. همیشه تشنه‌ی یادگیری باشید. اطمینان داشته باشید که شما و کارکنان شما همیشه پیرو علم روز باشند.

تنها انجام دادن یکی از توصیه ها کافی نیست. شما به عنوان یک مدیر باید یک روش ترکیبی را اتخاذ کنید.

حال که با اشتباهات کارآفرینی در سال 2021 که نباید انجام دهید آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس