چگونه شرکت Airtable به ارزش 5.8 میلیارد دلاری رسید ؟

Airtable یک برنامه‌ی مدیریتی است که توانسته به ارزش 5.8 میلیارد دلاری برسد، در ادامه به چگونگی ارزشمند شدن شرکت Airtable می‌پردازیم.

115
0
چگونه شرکت Airtable به ارزش 5.8 میلیارد دلاری رسید ؟

در سال ۲۰۱۰ هنگامی که Villi Iltchev تیم سرمایه گذاری و برنامه ریزی را در Salesforce.com رهبری می‌کرد، سهام شرکت Etacts را نیز خرید. این استارت آپ که متمرکز بر ساخت یک پلتفرم مبتنی بر ایمیل بود، کمتر از یک سال عمر داشت و از حمایت YCombinator و همچنین سرمایه‌گذارانی از جمله رون کانوی، جوشوآ اسکاچتر، جاوید کریم و اشتون کوچر برخوردار بود. در ادامه به چگونگی ارزشمند شدن شرکت Airtable می‌پردازیم.

از نظر Villi او کاملا تحت تأثیر بنیانگذار Etacts، Howie Liu قرار گرفته بود. Iltchev گفت: “در آن زمان معلوم بود كه او فرد خاصی است. من دیدم که او تک شاخ است از این جهت که مهندس، طراح و بازرگان عالی بود. به او گفتم كه من در هر كاري كه قرار است بعداً انجام دهد سرمايه گذاري خواهم كرد.”

چگونه شرکت Airtable به ارزش 5.8 میلیارد دلاری رسید ؟

1 چگونه شرکت Airtable به ارزش 5.8 میلیارد دلاری رسید ؟

Iltchev در ایجاد کمپانی بعدی Liu که Airtable نام گرفت، سرمایه گذاری کرد. چشم انداز راه اندازی این شرکت ایجاد یک پلتفرم توسعه کم کد (Low-code) بود که اساساً یک ترکیب بین صفحه گسترده و پایگاه داده بود. بله، سرمایه گذاری Iltchev یک برگ برنده بزرگ برای او بود. اخیراً Airtable یک دور تامین سرمایه سری E را با قیمت ۲۷۰ میلیون دلار با ارزش ۵/۸ میلیارد دلار اعلام کرد (توجه داشته باشید که Iltchev در حال حاضر در Two Sigma Ventures شریک است).

سوال اینجاست که دلایل موفقیت Airtable چیست؟ چرا این شرکت اینقدر ارزشمند شد؟

مشکلات شرکت Airtable

2 چگونه شرکت Airtable به ارزش 5.8 میلیارد دلاری رسید ؟

Liu تجربه‌های شخصی زیادی در مورد چالش‌های برنامه‌های سازمانی داشت و از این تجارب به عنوان یک مزیت در ایجاد Airtable استفاده کرد. Iltchev گفت: “Howie پس از فروش اولین شرکت خود به Salesforce، فهمید که بسیاری از برنامه‌های سازمانی گردش کار را در بالای یک پایگاه داده فراهم می‌کنند. او همچنین تشخیص داد که کاربران غیر فنی برای مدیریت داده‌ها در صفحات گسترده روی کار هستند، که برای این منظور آموزش ندیده‌اند و محدودیت‌های قابل توجهی دارند.”

بنیاد: Airtable از همان ابتدا زیرساخت محکمی را ایجاد کرد. این امر نه تنها برای مقیاس بلکه برای شخصی سازی نیز امکان پذیر بود. واقعیت این است که پلتفرم‌های توسعه کم کد به دلیل روابط بی شمار با داده‌ها و توابع می‌توانند بسیار پیچیده باشند. همچنین نیاز به ادغام یکپارچه با بسیاری از برنامه‌های شخص ثالث است.

سادگی

3 چگونه شرکت Airtable به ارزش 5.8 میلیارد دلاری رسید ؟

در حالی که بسیاری از شرکت‌های سازنده نرم افزار سازمانی ادعا می‌کنند که کاربردهای آن‌ها آسان است، اما این موضوع معمولاً دور از واقعیت است. اما Airtable متفاوت عمل کرد و نوآوری جدیدی را ارائه داد. این نرم افزار مانند یک برنامه مدرن است.

Duncan Huffman مدیر استراتژی محصولات در Formstack، گفت: Airtable بر این شعار سازمانی که این پلتفرم برای کمک به افراد عادی است و ایجاد راه حل برای تیم‌ها تمرکز دارد. رویکرد این پلتفرم بر شروع استفاده آسان قرار گرفته و سپس بر اساس نیاز و پیچیدگی‌های مشکلات سازمانی راه حل‌هایی را ارائه می‌دهد. آن‌ها با استفاده از داستان کاربر (User Story) که در واقع توصیف غیر رسمی و طبیعی از یک یا چند خصوصیت از یک سیستم نرم افزاری است، خصوصیات یک نرم افزار را از دیدگاه یک کاربر بررسی می‌کنند. داستان کاربر به شما می‌گوید که مخاطبان شما چه کسانی هستند، چه چیزی می‌خواهند و چرا؟ آن‌ها برای نشان دادن موارد استفاده نامحدود محصولات از تجارت و نظرات مشتریان استفاده می‌کنند. این کار باعث ایجاد تخیل و جلب نظر مشتریان می‌شود که “چه چیزی می‌توانم با این قابلیت‌ها ایجاد کنم؟”

یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی Airtable کتابخانه الگو است. سفارشی سازی برنامه برای هر کسی آسان است.

قرار گرفتن در مسیرچشم انداز

4 چگونه شرکت Airtable به ارزش 5.8 میلیارد دلاری رسید ؟

Liu با Airtable برخلاف عقیده‌ی عموم پیش می‌رفت. او در حال ساخت یک محصول افقی بود که می‌تواند برای یک استارتاپ پرریسک باشد. او همچنین با رقبای بزرگی مانند گوگل و مایکروسافت در مواجهه بود.

Max Gazor که یک شریک عمومی در CRV (یک شرکت سرمایه گذاری در مراحل اولیه) است و بر نرم افزارهای سازمانی تمرکز دارد و همچنین سرمایه گذار در Airtable است، گفت: “هنگامی که ما برای اولین بار با Airtable دیدار کردیم، آن‌ها فقط تعداد معدودی کارمند داشتند. این برنامه در مرحله بتا بود و آن‌ها هیچ درآمدی نداشتند، اما روی یک چشم انداز جسورانه قرار گرفتند. آنها می‌خواستند علاوه بر توسعه دهندگان، سازندگان را توانمند کنند. اکنون Airtable در راه بدست آوردن یک میلیارد دلار درآمد است، اما این میزان درآمد در روزهای ابتدایی مشخص نبود. دو یا سه سال اول Airtable با چالش‌هایی رو به رو بود. آن‌ها به دلیل نداشتن معیارها، چهارچوب بندی، امنیت و سرویس دهی و بازاریابی عمودی دچار ضربه‌هایی شدند. چند دور اول بودجه آن‌ها نتیجه حمایت داخلی بود. آن‌ها مایل به حمایت خارجی نبودند و علی رغم ضربه‌هایی که خوردند همیشه به عقیده و دیدگاه خود متعهد بودند و دیدن نتیجه آن تعهد اکنون هیجان انگیز است.”

حال که با چگونگی ارزشمند شدن شرکت Airtable آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس