5 شبکه اجتماعی برای دوستداران کتاب

63
0
شبکه اجتماعی برای دوستداران کتاب

اگر به کتاب و کتابخوانی علاقه دارید و میخواهید در مورد کتاب ها و مطالب مورد علاقه خود با دیگر افراد گفتگو کنید پلتفرم های مختلفی برای اینکار وجود دارند. این پلتفرم‌ها به شما توصیه‌هایی برای مطالعه می‌دهند، شما را از اخبار به روز مطلع میکنند و امکان گذاشتن نظر را برای شما فراهم میکنند. شما همچنین می توانید باشگاه های کتاب خود را ایجاد کنید. بیایید نگاهی بیندازیم که کجا می‌توانید کتاب پیدا کنید و با دوستداران کتاب ارتباط برقرار کنید. در ادامه با معرفی 5 شبکه اجتماعی برای دوستداران کتاب با ما همراه باشید.

1. Goodreads

شبکه اجتماعی برای دوستداران کتاب
شبکه اجتماعی برای دوستداران کتاب

اگر به دنبال بهترین سایت های نقد کتاب هستید، Goodreads یکی از آنهاست. کارهای زیادی می توانید در این سایت انجام دهید. برای مثال می‌توانید فعالیت‌های خواندن خود را دنبال کنید و آنچه را که دوستانتان می‌خوانند ببینید. همچنین می‌توانید کتاب‌هایی را که خوانده‌اید و کتاب‌هایی را که می‌خواهید بخوانید به نمایه شخصی خود اضافه کنید.

در این سایت توصیه‌هایی بر اساس علایق خود دریافت خواهید کرد. می‌توانید نظرات خود را بنویسید، افراد (حتی خود نویسندگان) را دنبال کنید و ببینید کدام کتاب‌ها در حال حاضر پرطرفدار هستند. این پلتفرم به شما امکان می دهد دوستان اضافه کنید، پیام دریافت کنید، به گفتگوها بپیوندید و افراد را دنبال کنید و ژانرهای مورد علاقه خود را مرور کنید.

شما میتوانید به کتاب‌های مورد علاقه‌تان رأی می‌دهید و به یک جامعه بزرگ از دوستداران کتاب بپیوندید. همچنین میتوانید اهدافی را برای خواندن تعیین کنید و پیشرفت خود را ردیابی کنید. Goodreads یکی از آن جوامعی است که از عضویت در آن خسته نخواهید شد.

2. Litsy

Litsy را اینستاگرامی برای افراد کتاب دوست نامیده اند. شما می توانید تصاویر را در فید خود پست کنید و افراد می توانند پست ها را لایک کنند، نظر بدهند و به اشتراک بگذارند. شما نیز می توانید به راحتی کتاب ها را جستجو کنید و نظرات خود را بنویسید. همچنین بر اساس علایق خود کتاب‌های پیشنهادی دریافت خواهید کرد. Litsy دارای انجمنی بزرگ از افراد کتابخوان است که دور هم جمع میشوند و در مورد کتاب صحبت میکنند.

در این پلتفرم می توانید کتاب هایی را که در حال خواندن هستید، خوانده اید یا می خواهید بخوانید علامت گذاری کنید. Litsy دارای آیکون های رتبه بندی Pick، So-So، Pan و Bail که به شما در مطالعه کتاب کمک میکند.

در Litsy درست مانند سایر شبکه های اجتماعی می‌توانید در فید خود پیمایش کنید و کتاب های مورد علاقه خود را پیدا کنید. همچنین می‌توانید کاربران را دنبال کنید و فیدهای آن‌ها را ببینید و پروفایل های آن‌ها را برای دیدن کتاب‌هایی که توصیه کرده‌اند جستجو کنید.

3. LibraryThing

شبکه اجتماعی برای دوستداران کتاب
شبکه اجتماعی برای دوستداران کتاب

LibraryThing یک کتابخانه مجازی است که در آن میتوانید کتاب هایی را که دارید، خوانده اید یا می خواهید بخوانید را لیست کنید. مانند سایر پلتفرم ها در این سایت میتوانید به کتاب ها امتیاز دهید، نظرات خود را بگذارید. همچنین در این سایت اطلاعاتی در مورد نویسندگان مورد علاقه خود خواهید یافت. شما میتوانید بر اساس کتاب هایی که دوست دارید با سایر افراد ارتباط برقرار کنید.

4. TikTok (BookTok)

BookTok یک انجمن محبوب در تیک تاک است. در BookTok افراد میتوانند ویدیو بسازند، کتاب‌ها را مرور می‌کنند، درباره ادبیات بحث می‌کنند و با ارسال مطالبی درباره کتاب‌هایی که می‌خوانند، دنبال‌کنندگان TikTok خود را افزایش می‌دهند. این انجمن همچنین به عنوان BookTokers شناخته می شود و شامل ژانرهای داستان های بزرگسالان، فانتزی و عاشقانه است.

در این انجمن همچنین ژانرهایی مانند BIPOC و LGBTQ+ را خواهید یافت. برخی از ویدیوهای BookTok در فضای مجازی منتشر شده اند و به همین دلیل است که این جامعه طرفداران زیادی پیدا کرده است. وقتی مردم کتاب‌هایی را از طریق انجمن BookTok توصیه می‌کنند، آن کتاب ها فروش قابل توجهی را خواهند داشت. حتی بسیاری از این کتاب ها به لیست کتاب های پرفروش‌ راه یافته‌اند.

درست مانند هر محتوای دیگری در TikTok می‌توانید درباره کتاب های پیشنهادی نظر دهید، کاربران را دنبال کنید، پست ها را به اشتراک بگذارید، ذخیره کنید و ویدیوها را لایک کنید.

5. Reddit

شبکه اجتماعی برای دوستداران کتاب
شبکه اجتماعی برای دوستداران کتاب

Reddit یک پلتفرم عالی برای همه انجمن ها است. Reddit شامل ساب ریدیت هایی با میلیون ها عضو است که شامل موضوعات مختلفی می باشد و افراد از هر کجای دنیا میتوانند در این بحث ها شرکت کنند. در ردیت به راحتی می توانید موضوعی که به آن علاقه دارید را پیدا کنید. به عنوان مثال اگر کتاب‌های مورد علاقه‌تان حماسی است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به دنبال ساب ردیتی باشید که به کتاب‌های این ژانر اختصاص دارد.

شما می‌توانید به هر تعداد subreddit بپیوندید، بحث‌ها را دنبال کنید، نظر بدهید، پست‌ها را به اشتراک بگذارید، پیشنهادات کتاب دریافت کنید و کلا هر کاری که بخواهید را انجام دهید.

با دوستداران کتاب دوست شوید

شبکه های اجتماعی برای کمک به افراد برای تعامل با یکدیگر طراحی شده اند. اگر عاشق کتاب هستید و تمایل دارید در گفتگوهای مربوط به کتابخوانی شرکت کنید میتوانید از هر یک از این پلتفرم ها استفاده کنید.

4.8/5 - (6 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس