معرفی بهترین مانیتور های ادیت عکس

ما در طول بررسی‌های خود بهترین مانیتور های ادیت عکس را انتخاب کرده‌ایم که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

63
0
معرفی بهترین مانیتور های ادیت عکس

سایز مانیتور معمولا اولین و مهم‌ترین فاکتوری است که اکثر کاربران در نظر می‌گیرند. البته این فاکتور خود از بسیاری عوامل دیگر همچون میزان بودجه، فضای محیط کار، سلیقه، هدف از خرید و… نتیجه می‌شود. اما موارد دیگری همچون دقت رنگ، روشنایی و کنتراست نیز وجود دارد که همه از عناصر حیاتی در هنگام مشاهده و ویرایش عکس‌ها هستند. خواه دانشجوی عکاسی باشید  یا یک عکاس حرفه‌ای و یا فقط برای سرگرمی قصد خرید داشته باشید، استفاده از بهترین مانیتور شما را قادر می‌سازد عکس‌های خود را در حد استاندارد بهینه کنید. ما در طول بررسی‌های خود بهترین مانیتور های ادیت عکس را انتخاب کرده‌ایم که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

آنچه در این مقاله خواهید دید؛

۱. BenQ SW271

۲. BenQ PD3200U

۳. MSI Prestige PS341WU

۴. HP Z27

۵. Eizo ColorEdge CS2731

۶. Acer ConceptD CM2 Series

۷. Acer Predator XB253Q

مانیتور های ادیت عکس | BenQ SW271

1 معرفی بهترین مانیتور های ادیت عکس

با توجه به اینکه مدل SW2700PT قدیمی را بسیار دوست داشتیم، تعجبی نخواهد داشت که BenQ SW271 در لیست بهترین مانیتورهای ویرایش عکس قرار دارد. دارای نمایشگر ۲۷ اینچی IPS،  دارای رزولوشن 4K ،HDR و پشتیبانی عالی از رنگ است. BenQ ادعا می‌کند که می‌تواند ۱۰۰٪ از دامنه sRGB و ۹۹٪ را برای Adobe RGB نیز کنترل کند و با روشنایی حداکثر ۳۵۰ نیت، باید برای سلیقه اکثر کاربران به اندازه کافی روشن باشد.

BenQ SW271 از یک پنل ۱۰ بیتی IPS بهره می‌برد که می‌تواند ۱.۰۷ میلیارد رنگ را به نمایش بگذارد. این مانیتور برخلاف SW320، از نور پس‌زمینه‌ی LED استفاده می‌کند و مشخصاتی که دارد، آن را تبدیل به‌ یکی از مانیتورهای رده‌بالای UHD در بازار می‌کند؛ ظاهرا بنکیو SW271 می‌تواند تصاویر را با رزولوشن بی‌نظیر ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل، رفرش‌ریت ۶۰ هرتز و میزان روشنایی ۳۵۰ نیت نمایش دهد؛ همچنین گفته شده است که این مانیتور از کنتراست استاتیک ۱۰۰۰:۱ بهره می‌برد، زمان پاسخ‌گویی ۵ میلی‌ثانیه‌ای دارد و زاویه‌ی دیدش به ۱۷۸ درجه می‌رسد. درجه‌ی روشنایی ۳۵۰ نیت برای یک مانیتور HDR10 اندکی کم است؛ بااین‌حال بنکیو برای حل چنین مشکلی از یک پوشش اضافه روی صفحه‌نمایش استفاده کرده است.

گرچه ۴۰۰ دلار بیش‌تری که بابت این مانیتور می‌پردازید چند مورد جدید مهم را برایتان به ارمغان خواهد آورد، مانند یک LUT شانزده بیتی، اتصال USB-C با ۶۰ وات توان، HDMI 2.0، DisplayPort 1.4، پوشش ۹۷ درصدی DCI-P3، و نسخه جدیدتر control puck! به بیان دیگر، شما از همه بروزرسانی‌هایی که سبب می‌شود “SW2700PT” قدیمی باشد بهره‌مند خواهید شد.

با حدود ۱۰۰۰ دلار، BenQ SW271 گرانترین مانیتور در جهان نیست، اگر می‌خواهید کمی از پولتان را پس‌انداز کنید، همچنان گزینه “SW2700PT” با ۶۰۰ دلار قیمت روی میز است. اما به خاطر داشته باشید تنها برای ۲۰۰ دلار اضافه باید تمام ویژگی‌های مثبت بالا را فراموش کنید.

BenQ PD3200U

نمایشگر عالی دیگر برای ویرایش عکس، بنکیو PD3200U است که با قیمت ۷۰۰ دلار، یکی از گزینه‌های مقرون به صرفه است به ویژه با توجه به مجموعه ویژگی‌های آن. با صفحه نمایش ۳۲ اینچ مورب و با رزولوشن 4K،  انتخاب جزئیات عکس‌ها را برای شما آسان‌تر می‌کند. همچنین از دقت رنگ تقریباً کاملی برخوردار است که یکی از مهمترین ویژگی‌های هر نمایشگری است که در این فضا رقابت می‌کند.

با روشنایی ۳۵۰ نیت و نسبت کنتراست بومی ۱۰۰۰:۱ (در تست خود آن را بیشتر از 670:1 یافتیم)، BenQ PD3200U کار زیادی انجام می‌دهد. تنها چیزی که می‌تواند باعث شود ما از آن بی بهره باشیم پشتیبانی از گستره رنگ است. اگرچه بنکیو ادعا می کند ۱۰۰٪ برای گستره های sRGB و Rec.709 پوشش دارد، اما وقتی صحبت از AdobeRGB شد، متوجه شدیم که فقط ۷۵٪ مدیریت می‌کند و از رقابت با سایر مدل‌ها جا مانده است.

در سمت راست این مانیتور پورت‌ها قرار دارند. این مانیتور دو پورت HDMI 2.0، یک پورت DisplayPort 1.2، یک پورت Mini DisplayPort، یک اسلت کارت sd، دو پورت USB 3.0 و یک ورودی صوتی دارد. توسط پورت HDMI شما می توانید PS4 Pro یا Xbox One X خود را به مانیتور متصل کنید و از این مانیتور به عنوان نمایشگر آن ها استفاده کنید.

مانیتور گیمینگ BenQ PD3200U 4k با قیمت ۷۰۰ دلار در بازار ارائه می شود، که با توجه به صفحه نمایش ۳۲ اینچی و کیفیت بالای تصویر قیمت مناسبی دارد.

مانیتور های ادیت عکس | MSI Prestige PS341WU

3 معرفی بهترین مانیتور های ادیت عکس

ویژگی اصلی این مانیتور، استفاده از یک پنل حرفه‌ای بوده و White Prestige PS341WU با نمایشگر ۳۴ اینچی خود، می‌تواند از ساختار رزولوشن ۲۱۶۰×۵۱۲۰ پیکسل پشتیبانی نماید. از آنجایی که با یک مانیتور Ultrawide روبرو هستیم (21:9)، می‌توان آن را یک مانیتور 5K2K دانست.

پشتیبانی ۱۶/۷ میلیون رنگی (۹۸٪ از طیف رنگی DCI-P3) را ارائه می‌دهد، همراه با نرم افزار MSI’s Creator OSD برای مدیریت میکرو تنظیمات صفحه تا هر زمان که لازم باشد استانداردهای منحصر به فرد شما را برآورده می‌کند.

MSI از یک پنل IPS با قابلیت ضد انعکاس استفاده می‌کند که نسبت کنتراست استاتیک ۱:۱۲۰۰ و زمان پاسخ به فرکانس ۵ میلی ثانیه را در کنار نرخ به‌روزرسانی ۶۰ هرتز (در حداکثر رزولوشن) ارائه می‌کند. در حوزه درگاه‌های ورودی و خروجی، با نگاهی بر رابط‌های I/O می‌توان به رابط‌هایی از جمله USB 3.1 نوع A، یک رابط USB 3.1 نوع B، درگاه HDMI 2.0 و DisplayPort اشاره کرد. همچنین ۲ جک ۳/۵ میلی متری برای میکروفون و خروجی صدا نیز در آن تعبیه شده است.

حالت های Picture-in-picture و picture-by-picture برای مقایسه تصاویر قبل و بعد از آن ارائه می‌شود و صفحه Nano-IPS شامل یک پوشش ضد تابش خیره کننده است، بنابراین بازتاب‌ها چندان مشکل آفرین نخواهند بود. در حالی که صفحه MSI Prestige PS341WU بسیار بزرگ است، چرخش یا سوار کردن آن فقط برای گرفتن زاویه مورد نیاز امکان پذیر است.

مانیتور White Prestige PS341WU می‌تواند گستره‌های رنگی DCI-P3 را تا ۹۸٪ و S-RGB را نیز تا ۱۰۰٪ پوشش دهد که از یک مانیتور طراحی، چنین انتظاری هم می‌رفت. در نهایت می‌توان به گواهینامه DisplayHDR ۶۰۰ و البته قیمت تقریبی ۱۰۰۰ دلاری برای White Prestige PS341WU اشاره کرد.

HP Z27

4 معرفی بهترین مانیتور های ادیت عکس

مانیتور HP’s Z27  نیز در این مقاله بررسی میشود زیرا که یکی از نمایشگرهای 4K مورد علاقه ما بوده است.  دارای یک صفحه نمایش ۲۷ اینچ با یک قاب جامد است، همچنین دارای رزولوشن 4K برای بوت شدن است و دارای یک کنتراست خارق العاده ۱۳۰۰:۱ است. زمان پاسخگویی آن در ۸ میلی متر عالی نیست، اما این یک نمایشگر مناسب بازی نیست. این یک نمایشگر حرفه‌ای است و به همین ترتیب کار خارق العاده ای انجام می‌دهد.

از دقت رنگ بسیار خوبی برخوردار است و با ضمانت HP’s Zero Bright Dots پشتیبانی می‌شود، بنابراین اگر در خرید صفحه نمایش مشکلی دارید، HP آن را برای شما بر طرف می‌کند. همچنین از طریق تنها یک کابل USB-C تغذیه می‌شود، بنابراین دیگر نیازی به اتصال دهنده‌های برق اضافی نیست، زیرا باعث ایجاد ظاهری زیبا در فضای دسک تاپ شما می‌شود. سایر گزینه‌ها، اگر ترجیح می‌دهید از آنها استفاده کنید، شامل DisplayPort 1.2 ،mini DisplayPort 1.2 و HDMI 2.0 هستند.

HP Z27 با وجود تمام ویژگی‌های سطح بالای خود، دارای  یک نمایشگر حرفه‌ای 4K بسیار مقرون به صرفه نیز هست. HP Z27 یکی از بهترین مانیتورهای کامپیوتر در حال حاضر برای اکثر افراد به علت دقت رنگ، حواشی باریک، پایه قابل تنظیم سه طرفه، گارانتی سه ساله و مجموعه پورت عالی است.

مانیتور های ادیت عکس | Eizo ColorEdge CS2731

5 معرفی بهترین مانیتور های ادیت عکس

ColorEdge 27 اینچی Eizo ممکن است حاشیه‌های باریک برخی دیگر از انتخاب‌های ما را نداشته باشد، اما برای کار با ویرایش متمرکز بر رنگ طراحی شده است و کاملاً وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهد. علاوه بر وضوح تصویر ۲۵۶۰*۱۴۴۰، این مانیتور دامنه رنگی را شامل می‌شود که ۹۹٪ از محدوده Adobe RGB را در اختیار شما قرار می‌دهد تا فایل‌های RAW را به AdobeRGB به راحتی تبدیل کنید. همچنین دارای امتیاز ۱۶ بیتی LUT و ۱۰ بیت درجه عمق رنگ است.

مانیتور ColorEdge CS2731 از نرم افزار مدیریت رنگ ColorNavigator 7 EIZO پشتیبانی می‌کند، بنابراین کاربران می‌توانند به طور منظم کالیبراسیون و کیفیت تصویر را کنترل نمایند. از سوی دیگر این مانیتور از نرم افزار Quick Color Match EIZO نیز پشتیبانی می‌کند که فرایند تطبیق رنگ روی صفحه چاپی را فقط در چند مرحله ساده انجام می‌دهد. ما همچنین از پایه همه کاره که قابلیت تغییر مکان آسان دارد و گزینه‌های کاملی برای تنظیم ارتفاع، شیب و نمایش عمودی ارائه می‌دهد، قدردانی می‌کنیم و حتی از قابلیت آزادسازی سریع برخوردار است بنابراین در صورت لزوم می‌توانید نمایشگر را به طور موقت بردارید. در پشت پایه نیز یک حلقه برای مدیریت سریع سیم وجود دارد.

این مانیتور در واقع اولین مانیتور از سری ColorEdge با اتصال USB Type-C بوده است که این درگاه USB امکان ارسال ویدیو و نمایش ویدیو را با سرعت بیش‌تری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در نتیجه باید بگوییم که در این زمینه شاهد عملکرد بسیار خوبی خواهید بود.

 اگرچه DisplayPort ،HDMI و حتی DVI-D نیز در این سیستم گنجانده شده است. اگر مشکلی پیش آمد، پنج سال ضمانت تولیدکننده نیز وجود دارد.

Acer ConceptD CM2 Series

6 معرفی بهترین مانیتور های ادیت عکس

مانیتورهای Acer ConceptD CM2 دقت رنگ بسیار زیادی ارائه می‌دهد و مخصوص خالقان حرفه‌ای محتوای بصری است. عملکرد مانیتور جدید ایسر بسیار سریع و روان است و از طراحی مدرن و جذاب بهره می‌گیرد: صفحه 24 اینچی FHD، حداکثر ۳۵۰ نیت روشنایی و نسبت کنتراست استاتیک ارائه می‌دهد.  از حدود ۱۰۰۰:۱.  پوشش رنگ نیز بسیار چشمگیر است و ۱۰۰٪ sRGB ۹۹٪ ،AdobeRGB و ۹۷٪ DCI-P3 را پوشش می‌دهد و دقت رنگ در فراتر از آنچه بازار مانیتور در حال حاضر می‌تواند بدست آورد، است.

ما همچنین طراحی منحصر به فرد این مدل که شامل یک پایه جذاب گرد و دارای طرح چوب است، بسیار دوست داریم. مانیتور همچنین می‌تواند بچرخد، تغییر ارتفاع دهد،  عمودی، یا به یک پایه VESA متصل شود، بنابراین گزینه‌های زیادی در دسترس دارید.

صفحه‌نمایش IPS مانیتور ConceptD CM2241W زاویه‌ی دید افقی و عمودی ۱۷۸ درجه‌ای دارد و روشنایی آن به ۳۵۰ نیت می‌رسد.

پورت‌های Acer ConceptD CM2 Series از دو درگاه (HDMI (۱/۴ و یک درگاه DisplayPort و سه درگاه USB 3.0 بهره‌مند است. براساس اعلام رسمی، مانیتور ConceptD CM2241W که از دو اسپیکر با توان خروجی دو وات بهره می‌گیرد با قیمت ۳۹۹/۹۹ دلار روانه‌ی بازار می‌شود.

یک مانیتور ارزان قیمت که برای هنرمندان طراحی شده است.

مانیتور های ادیت عکس | Acer Predator XB253Q

7 معرفی بهترین مانیتور های ادیت عکس

خط Acer Predator بیشتر به عنوان مانیتورهای گیمینگ معروف است اما این بدان معنا نیست که این مدل نمی‌تواند از عهده کار تصویر حرفه‌ای نیز برآید در حالی که در هنگام خرابی گزینه مناسبی برای بازی است.

یک مانیتور ۲۴ اینچی با پشتیبانی از NVIDIA G-SYNC است. می‌تواند به نرخ تازه سازی ۲۸۰ هرتز اورکلاک شده و حداکثر تا زمان پاسخگویی ۰/۵ میلی ثانیه برسد. همچنین از RGB LightSense پشتیبانی می‌کند.

اما این Predator همچنین طیف رنگی را ارائه می‌دهد که ۹۹٪ فضای sRGB را در بر می‌گیرد و برای اطمینان از اینکه عکس‌ها و بازی‌ها به بهترین شکل ممکن انتخاب می‌شوند، گزینه مناسبی است. نمایشگر HDR ۴۰۰ نیز پشتیبانی می‌شود و شما می‌توانید در حالت سرگرم کننده به حالت‌های بازی بروید تا به بهبود عملکرد کمک کنید.  حتی یک نوار چراغ RGB برای بازی وجود دارد!

پورت‌های Acer Predator XB253Q شامل DisplayPort، دو پورت HDMI 2.0 و چهار پورت USB-A 3.0 به علاوه طراحی دارای شکاف در پایه برای مدیریت کابل است تا همه چیز عالی به نظر برسد! این مانیتور مخصوص بازی برای ویرایش تصاویر نیز مناسب است.

حال که بهترین مانیتور های ادیت عکس را دریافتید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیند کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس