نکات و تجربه ی کار در Upwork از زبان Jovan Cicmil | کسب درآمد 150 هزار دلاری از آن

در ادامه به نکات و تجربه ی کار در سایت فریلنسری Upwork از زبان Jovan Cicmil نویسنده‌ی سایت The Medium می‌پردازیم.

43
0
نکات و تجربه ی کار در Upwork از زبان Jovan Cicmil کسب درآمد 150 هزار دلاری از آن

در ابتدا باید چند نکته را ذکر کنم: من چیزی نمی‌سازم و کار من فنی نیست. من با گرفتن پروژه در Upwork پول درمی‌آورم. اکثر درآمد من حاصل از پروژه‌های توسعه نرم افزار و کمی مشاوره است. من از نویسندگان و بازاریابان دعوت می‌کنم تا نکات زیر را در کار خود وارد کنند. اکثر مطالبی که در اینجا ارائه شده است، به مشاغل فنی اختصاص ندارد. در ادامه به نکات و تجربه ی کار در Upwork از زبان Jovan Cicmil نویسنده‌ی سایت The Medium می‌پردازیم.

این سوالات، برای من سوالات پر تکرار هستند که اکثرا از سوی جوانان و فریلنسر‌ها پرسیده شده است.

نکات و تجربه ی کار در Upwork

۱. چگونه شروع کنیم؟

1 نکات و تجربه ی کار در Upwork از زبان Jovan Cicmil کسب درآمد 150 هزار دلاری از آن

نمایه خود را بسازید، حوزه‌ی تخصصی خود را مشخص کنید و برای ساعت کاری خود یک نرخ عادلانه و درست تعیین کنید. شما در ابتدا باید لیستی مشخص کنید که شما را از دیگران متفاوت کند، هر چیزی که می‌دانید یا می‌توانید را بکار بگیرید. اگر شما در زمینه‌هایی که به خلاقیت نیاز دارد مانند نوشتن مستعد هستید، کار برای شما خیلی راحت‌تر است و در ایالات متحده به راحتی می‌توانید از این استعداد خود کسب درآمد کنید. اگر انگلیسی شما به اندازه کافی خوب نیست، مطمئن شوید که نمایه (پروفایل) خود را، به ویژه پاراگراف اصلی را توسط کسی که کاملا به انگلیسی مسلط است، انجام بدهید. اولین تصویری که شما از خود نشان میدهید نباید یک فرد با تحصیلات و توانایی‌های پایین باشد. باز هم تاکید می‌کنم بر روی درستی گرامر دقت بیش‌تری کنید.

۲. چگونه می‌توانم با دیگران رقابت کنم؟

بازار آزاد جهانی بسیار چیز جالبی است شما می‌توانید به صورت همزمان با هر کسی در سراسر جهان رقابت کنید و این درحالی است که با هیچکس به صورت فیزیکی روبرو نمی‌شوید. بسیاری از جوانان زمانی که می‌خواهند اولین پیشنهاد خود را برای گرفتن کاری بدهند، متوجه می‌شوند افرادی وجود دارند که حاضرند در ازاء پول کمتر همان کار را انجام بدهند، در نتیجه اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند و از رقابت کنار می‌روند. به یاد داشته باشید، انجام کار‌های مردم به ازاء ساعتی ۵ دلار ناعادلانه است و با این درآمد در ایالات متحده زندگی سختی خواهید داشت. شما هم ناراضی هستید؟ خب یک راه وجود دارد، در چند ماه اول شما باید با قیمت پایین کار کنید تا نمایه شما فعال‌تر شود، در رتبه بندی خود را بالاتر ببرید و سعی کنید نرخ رضایت مشتریان را بهبود ببخشید. زمانی که می‌خواهید با یک نفر وارد کار بشوید کمی به او تخفیف بدهید تا احساس رضایت و رفاه به او دست بدهد، در نتیجه این کار باعث رونق کار شما خواهد شد. شما باید وظایفی که به آن‌ها علاقه ندارید اما در ازاء انجام دادن آن به شما پول می‌دهند را بپذیرید و انجام بدهید. از معاملات کوچک هم ساده عبور نکنید‌.

۳. تجربه ی کار در Upwork | چگونه مشتریان خود را خوشحال کنیم؟

4 نکات و تجربه ی کار در Upwork از زبان Jovan Cicmil کسب درآمد 150 هزار دلاری از آن

من برای خودم اصولی تعیین کرده‌ام: اگر کارفرمای شما می‌گوید یک اسب را تیمار کنم و آن را بگردانم، خب می‌گردانم، بوی اسب شما را اذیت می‌کند؟ اهمیتی ندارد، شما در ازاء این کار پول می‌گیرید. برای اینکه بتوانید به قرارداد‌های بزرگ‌تر و بهتر دست پیدا کنید باید با شرکای کاری خود رابطه موثر ایجاد کنید. از هدایا و یا تخفیف برای این کار استفاده کنید.

۴. در اینسرویس چه میزان می‌توانم نرخ کاری خود را افزایش بدهم؟

در گذشته، نرخی که من برای ساعت کاری خودم تعیین کرده بودم کم بود. اصلا در ابتدای کار نمی‌توانید نرخ بالایی تعیین کنید زیرا کسی قبول نمی‌کند. چند سال طول کشید تا ارزش کار من به نرخ فعلی برسد. باید صبر داشته باشید. من در مشاوره به کسانی که می‌خواهند تازه شروع کنند طرح‌هایی پیشنهاد می‌دهم که بعد از ۶ ماه عمل کردن به آن می‌توانید نرخ خود را به ۳۰ تا ۴۰ دلار در ساعت افزایش بدهند. تعیین اهداف معین به حرفه، پشتکار و سطح تجربه شما بستگی دارد، شما می‌توانید با یک سال کار به هدف‌های معین شده دست پیدا کنید. در ابتدا سعی کنید جایگاه خود را در Upwork بهبود بدهید، پس از آن شما خواهید توانست با مذاکره و چانه زنی در هنگام نوشتن قرارداد پول بیشتری به جیب بزنید.

۵. تجربه ی کار در Upwork | من به آن سطح رسیدم، حالا چه کنم؟

3 نکات و تجربه ی کار در Upwork از زبان Jovan Cicmil کسب درآمد 150 هزار دلاری از آن

خب شما به نقطه‌ای رسیدید که در آن پول خوبی برای خدمات خود به دست می‌آورید و احتمالا چند مشتری دارید که ممکن است در آینده تبدیل به شرکای ثابت شما شوند. این جا مرحله‌ای است که اکثرا افراد تصمیم می‌گیرند کار خود را از سرویس کاری (Upwork) خارج کنند تا دیگر مجبور نباشند کمیسیون ۱۰ درصدی را پرداخت کنند. من به شدت تاکید می‌کنم که شما در برابر این پیشنهاد مقاومت کنید، به خصوص اگر شما در صنعت توسعه نرم افزار مشغول هستید. ممکن است تا چند ماه یا حتی چند سال با یک مشتری کار کنید، اما تضمینی وجود ندارد که شما همواره با آن فرد همکاری کنید. فعالیت کردن مستمر در محیطی مانند Upwork باعث ثبت اطلاعات و نظرات بیش‌تر و در نتیجه بالاتر رفتن رده بندی شما می‌شود. بالا رفتن در رتبه بندی باعث می‌شود فرصت‌های بهتری در آینده پیش روی شما بیاید. در ضمن رتبه ی بالا باعث شهرت و اعتبار شما هم می‌شود.

۶. چگونه می‌توانم نمایه خود را پیشرفته‌تر کنم تا درآمدم افزایش پیدا کند؟

این موضوعی است که من در یک مقاله جداگانه به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفته‌ام، زیرا بسیار مسئله‌ی مهمی است. به طور خلاصه اگر بخواهم بگویم، یک نمایه‌ی کارآمد مانند یک آهنربا برای جذب فرصت است. به دلیل حرفه‌ای بودن نمایه‌ام، من دعوت شدم تا بر روی یک بازی استراتژیک در پلتفرم مرورگر به مدت  یک سال کار کنم، که یک فرصت استثنایی بود. من با تعدادی از افراد که شغل‌شان در بیرون از خانه است از طریق LinkedIn تماس داشتم، این را هم باید بگویم که در LinkedIn  هم نمایه دارم. من به آن‌ها مشاوره دادم تا بتوانند مشتریان بیش‌تری جذب کنند. در برخی از پروژه‌ها حق الزحمه من معادل یک درصد از ارزش کل پروژه آن‌ها بود. یک لینک پیوند LinkedIn به نمایه خود متصل کنید زیرا این کار به شهرت و اعتبار شما اضافه می‌کند. با این کار علاوه بر داشتن تأثیر بیش‌تر در هنگام چانه زنی بر سر قیمت، فرصت‌های بیشتری پیش روی شما به وجود می‌آید. برآوردم این است که نمایه UPWORK من سالانه بیش از ۵۰ دلار درآمد کم زحمت و کم استرس برایم دارد.

دلیل کم کاری من در سه سال

2 نکات و تجربه ی کار در Upwork از زبان Jovan Cicmil کسب درآمد 150 هزار دلاری از آن

بعضی از شما که نمایه من را دیدند ممکن است به طور منطقی بپرسید چرا در سه سال گذشته زیاد فعال نیودم. دلیل اول من مشارکت در دو پروژه بزرگ است، و دلیل دوم همکاری با دو مشتری ثابت است. درآمدی که من از این کار‌ها به دست آوردم به اندازه‌ای کافی بوده که زندگیم به راحتی سپری شود در نتیجه نیازی برای کار بیش‌تر نداشتم. در این مدت من به کار‌های متفرقه هم مشغول بودم. اصلی‌ترین سرگرمی من شما مخاطبان بودید، من در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۰۰ مقاله برای شما نوشتم.

کار با Upwork گزینه‌ای است که شما می‌توانید برای کسب درآمد جانبی و موقت به آن فکر کنید. این کار کاملا قانونی است. اما، اگر شما در حرفه خود بهترین هستید با استفاده از این سرویس می‌توانید درآمد‌های فوق العاده بالا به دست بیاورید. و توصیه آخر من این است، به هیج معامله و درآمدی نه نگویید. تجار و بازاری‌ها شاید ۱۰۰‌ها معامله خرد انجام بدهند که سود بالایی برای آن‌ها به همراه نداشته باشد. اما در صورتی که آنها معاملات کوچک را به امید سود‌های کلان رد کنند هیچوقت معاملات بزرگ به سمت آن‌ها نمی‌آیند.

حال که با نکات و تجربه ی کار در Upwork از زبان Jovan Cicmil آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس