ایجاد معیار برای سیستماتیک کردن کسب و کار و دیگر تجربیات از زبان Jamilah Corbitt

مدیریت تجربیات نیاز دارد. تجربیات من از یک کارآفرینی ناموفق. در ادامه سیستماتیک کردن کسب و کار از زبان Jamilah Corbitt با ما همراه باشید.

30
0
0 ایجاد معیار برای سیستماتیک کردن کسب و کار و دیگر تجربیات از زبان Jamilah Corbitt

تصمیم به ترک کار در سال ۲۰۱۲ یکی از هیجان انگیز‌ترین تجربه‌های من در زندگیم تا این لحظه بوده است. در آن زمان، من در بخش روابط رسانه‌ها کار می‌کردم که ساعت مشخصی برای کار نداشت و باید مسافرت‌های کاری بسیاری انجام می‌دادم. بعد از ترک محل کار من با یک مشاور مشورت کردم و کسب و کار خود را راه اندازی کردم. پس از چند ماه از کار روزمره تصمیم گرفتم ریسک را بپذیرم و خودم را در سبک زندگی کارآفرینی غوطه ور کنم. البته من یک جوان ۲۰ ساله بیش‌تر نبودم، که مغزم با این تفکرات پر بود. در ادامه شما را با ایجاد معیار برای سیستماتیک کردن کسب و کار و دیگر تجربیات از زبان Jamilah Corbitt نویسنده‌ی سایت medium آشنا می‌کنیم.

از لحاظ مالی، من در سطح پایین‌تر از معیار هایم زندگی می‌کردم اما توانستم چیزی در حدود ۴۰،۰۰۰ دلار در پس انداز شخصی جمع کنم که به اندازه کافی برای هزینه‌های اجاره خانه، خرج‌های خودرو / بیمه و سایر صورت حساب‌های ماهانه و تمام هزینه‌های کسب و کار برای حداقل ۱۵ ماه کافی بود. من حتی چند هزار دلار دیگر هم در حساب پس انداز بیمه بازنشستگی نگهداری کرده بودم. از لحاظ عاطفی، من هیجان زده شده بودم و به همان اندازه اضطراب داشتم زیرا در ابتدای یک مسیر ناشناخته قرار داشتم. یا شنا می‌کردم و نجات می‌افتم و یا غرق می‌شدم. هنگام شروع مسیر کارآفرینی، من به طور کورکورانه عمل کردم، بدون هیچ دانشی از قبل در مورد مدیریت یک شرکت موفق وارد عمل شده بودم، می‌توانم بگویم هیچ چیزی نمیدانستم. من هزاران دلار برای آموزش دوره‌های تخصصی خرج کرده بودم اما برای مدیریت کافی نبود، مدیریت تجربیات مختلفی نیاز دارد. و اکنون نوشته‌های من اینجا مقابل شماست. تجربیات من از یک کارآفرینی ناموفق. ایکاش یک نفر قبل از شروع کار این مطالب را به من گوشزد می‌کرد تا آن اشتباهات را مرتکب نمی‌شدم.

ایجاد معیار برای سیستماتیک کردن کسب و کار شما

1 ایجاد معیار برای سیستماتیک کردن کسب و کار و دیگر تجربیات از زبان Jamilah Corbitt

هنگامی که من تمام وقت خود را برای کارآفرینی گذاشتم، اهمیت کار سیستماتیک را نمی‌دانستم. ایجاد سیستم‌ها اجازه می‌دهد تا شما یک مقیاس ایجاد کنید. با داشتن مقیاس، می‌توانید یک کار را دوباره مانند دفعه قبل انجام بدهید و یا یک محصول را دوباره تولید کنید. شرکت‌هایی مانند اپل و سامسونگ روش‌هایی دارند و طبق آن به طور مداوم خدمات با کیفیت ارائه می‌دهند، این تداوم باعث شده است آن‌ها به برند تبدیل شوند و مشتریان زیادی را جذب کنند. علاوه بر این، تیم رهبری آن‌ها دستورالعمل‌های خاصی را برای تولید و عرضه محصولات در بازار‌ها دارند. وقتی شما یک سیستم دارید، در صورتی که برای‌ یک نفر مشکلی پیش بیاید، سیستم می‌تواند برای او جایگزین پیدا کند و متکی به فرد نیست. وقتی اولین بار شروع کردم، سیستم ساختم که البته اشتباه کردم. مدل کسب و کار من بر روی شخص من تکیه داشت و تمامی کار‌ها از قبیل تبلیغات و مشاوره و فروش را شخصا انجام می‌دادم. من هر پروژه را سفارشی انجام دادم و یک ساختار یا فرآیند استاندارد و یکسان برای قیمت گذاری نداشتم. در نتیجه، من بیش از حد کار کردم، یک نفر وقت محدودی دارد و بعلاوه قیمت بالایی هم برای فروش در نظر نگرفته بودم. هزینه‌های کسب و کار همراه با صورت حساب شخصی من از میزان درآمد بالاتر رفت و تراز مالی مرا منفی کرد. در عرض یک سال ۱۰ هزار دلار از سرمایه من خرج شد. من آنجا متوجه شدم که شرکت برای من کار نمی‌کرد و من برای شرکت کار می‌کردم. شرکت من زیان ده بود و من در نتیجه غرق شدم. ۱۸ ماه طول کشید تا اعتراف کنم که من نیاز به راهنمایی داشتم. تلاش‌های من برای درآمد زایی بی‌فایده بود.

غرور را کنار ‌گذاشتم  و فروتنانه سراغ یک تاجر آشنا که بسیار مورد اعتماد من هم هست رفتم و از او خواستم مربی من‌ بشود. در شرکت او ۵۰۰ نفر اشتغال داشتند و در طول سه سال ۱۵ میلیون دلار سود کرده بود. یکی از بزرگ‌ترین درس‌هایی که به من آموخت این بود که نحوه سیستم سازی من اشتباه بود. بعد از نتیجه گیری از مشاوره‌های او، درآمد من در یک دوره شش ماهه بیش از سه برابر شد. حالا با استفاده از حرف‌های ارزشمند مربی من می‌توانم در یک زمان کوتاه تمام ضرر‌های ابتدای سفر کارآفرینی را جبران کنم.

اگر شما در حال حاضر یک کارآفرین تنها هستید، این دو سوال مهم را از خودتان بپرسید

2 ایجاد معیار برای سیستماتیک کردن کسب و کار و دیگر تجربیات از زبان Jamilah Corbitt

۱. آیا می‌توانم محصول یا خدمات را بدون کاهش کیفیت آن دوباره و دوباره تولید کنم؟

۲. اگر کارمندانی را استخدام کنم، کار شرکت بدون مدیریت شخصی بر کوچک‌ترین مسائل ادامه پیدا خواهد کرد؟

اگر پاسخ شما به یک یا هر دو سؤال منفی است، بهتر است در مورد شروع یک کارآفرینی تجدید نظر کنید و یا مطالعات خود را افزایش بدهید. خجالت نکشید از افراد دانا سوال کنید و مشاوره بگیرید. شما باید تمامی جنبه‌ها را در نظر گرفته باشید. در صورتی که ۵ درصد احتمال شکست می‌دهید بازهم اقدام نکنید. باید اطمینان بیش‌تری داشته باشید.

حال که با ایجاد معیار برای سیستماتیک کردن کسب و کار و دیگر تجربیات از زبان Jamilah Corbitt آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالت سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس