Ask.fm چیست؟ نحوه عملکرد این شبکه اجتماعی پرسش و پاسخ چگونه است؟

193
0
Ask.fm چیست؟

Ask.fm یک شبکه اجتماعی با رویکردی متفاوت نسبت به سایر شبکه های اجتماعی است. در ادامه Ask.fm چیست و هر آنچه که باید در مورد این شبکه مبتنی بر پرسش و پاسخ بدانید، آورده شده است.

بسیاری از اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی برای ارسال پیام و آپلود پست طراحی شده اند. در سال 2010، Ask.fm با ایده ای متفاوت راه اندازی شد: این اپلیکیشن به کاربران اجازه می داد تا سؤالات خود را ارسال و یا سوالات دبگران را دریافت کنند و پاسخ هایی متناسب با سوال ها رد و بدل کنند.

اما جایگاه Ask.fm امروز کجاست و چرا میلیون ها نفر از آن استفاده می کنند؟ در اینجا همه چیزهایی که لازم است بدانید مثل Ask.fm چیست، چگونه کار می کند، و چگونه می توانید با این برنامه شروع به کار کنید توضیح داده شده است.

Ask.fm چیست؟

Ask.fm یک پلتفرم دیجیتال است که می توانید از آن برای پرسیدن سؤال و پاسخ به سؤالات افرادی که خوشتان می آید، استفاده کنید. و همه افراد در سراسر جهان از طریق لپتاپ و گوشی های هوشمند خود می توانند به آن دسترسی داشته باشند.

کاربران می توانند به صورت ناشناس یا با استفاده از هویت خود سؤال بپرسند. این پلتفرم همچنین به اعضایی که هزینه اشتراک پرداخت کرده اند و کاربران برتر خود اجازه می دهد تا مکالمات خصوصی داشته باشند. بقیه افراد هم می توانند با فاش شدن هویتشان یا حتی بدون فاش شدن هویتشان، به صورت عمومی گفتگو کنند.

Ask.fm به کاربران خود اجازه می دهد تا پاسخ ها را در پروفایل خود پست کنند. که این پاسخ ها می توانند به فرمت متن، ویدئو یا تصویر باشند. و افراد می توانند این پاسخ هایی که پست می کنید را لایک کنند یا با یک ایموجی به آنها واکنش نشان دهند. در حال حاضر، برنامه تلفن همراه Ask.fm تعاملی تر از نسخه مرورگر آن است.

شروع به کار با Ask.fm

برای شروع فعالیت در Ask.fm، باید ابتدا برای داشتن یک حساب کاربری ثبت نام کنید.

برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • با وارد کردن نام و تاریخ تولد خود ثبت نام کنید. سپس به صفحه اصلی پروفایل خود هدایت خواهید شد.
  • روی آیکون سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. با این کار پروفایل Ask.fm شما باز می شود. می توانید آخرین پاسخ ها، پاسخ هایی با بیشترین لایک و بیوگرافی خود را ببینید. همیشه اطلاعات پروفایل خود را کامل و به روز نگه دارید زیرا این کار از حساب شما در برابر هک و اسپم محافظت می کند.
  • در قسمت Profile ، یک سری موارد اجباری و اختیاری برای اضافه کردن وجود دارد. گزینه هایی با نقطه قرمز در جلوی آنها اجباری هستند، و سایر گزینه ها را می توان خالی گذاشت.
  • نام کامل خود را اضافه کنید.
  • در صورت تمایل لوکیشن خود را وارد کنید.
  • یک بیوگرافی اضافه کنید که نشان دهنده شخصیت شما باشد. افراد وقتی پروفایل شما را باز می کنند بیوگرافی شما را می توانند ببینند.
  • اگر وب سایت ها و شبکه های اجتماعی خاصی دارید که می خواهید بقیه آنها را ببینند، می توانید آنها را کپی کرده و در بخش Web قرار دهید.
  • برای تکمیل پروفایل خود، ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید. برای ذخیره تغییرات بر روی Done کلیک کنید. همچنین، به یاد داشته باشید که ایمیل شما باید جدید باشد و از قبل در Ask.fm استفاده نشده باشد.
  • در مرحله آخر هم جنسیت خود را اضافه کنید.
  • یک تب کوچک Show Status نیز در پایین ظاهر می شود. اگر نمی خواهید کاربران بدانند که از Ask.fm استفاده می کنید، آن را به invisible تغییر دهید.

سفارشی کردن برنامه

پس از تکمیل تنظیمات پروفایلتان، می توانید برنامه را با تغییر نوتیفیکیشن هایی که باید دریافت کنید، سفارشی کنید. روی Settings ضربه بزنید و برای باز کردن منوی جدید به Notifications بروید و بر اساس نیازهای خود آن را تنظیم کنید.

Ask.fm به کاربران خود اجازه می دهد تا حساب های Facebook ، Twitter و Apple (فقط برای کاربران آیفون) خود را با آن لینک کنند. برای این کار کافی است روی Social کلیک کنید و برنامه های مورد نظر خود را برای اتصال انتخاب کنید.

پس از اتصال حساب های شما به حساب Ask.fm ، امکان اشتراک گذاری پاسخ هایتان در آن برنامه ها نیز وجود دارد. کاربران می توانند روی این لینک در سایر پلتفرم ها کلیک کنند تا به پروفایل شما منتقل شوند.

از قسمت Account می توانید نوع زبان را مدیریت کنید، رمز عبور را تغییر دهید، اکانت را غیرفعال کنید و یا مجوزهای مختلف دیگری بدهید.

نحوه استفاده از Ask.fm

از ساختار این برنامه نترسید. استفاده از Ask.fm نسبتاً آسان و بدون دردسر است.

Home

پس از ورود، به صفحه اصلی Home هدایت می شوید. در اینجا تمامی سوالات پاسخ داده شده و لایک شده توسط دوستان شما نمایش داده می شود. شما می توانید آنها را لایک کنید و با سکه های Ask.fm که می توانید آنها را از راه های مختلفی به دست آورید، به آنها واکنش نشان دهید.

Inbox

Inbox
Inbox

بخش Inbox شامل سوالات ارسال شده توسط افراد می باشد. مشابه ویژگی پرسش و پاسخ TikTok، این سؤالات می توانند به عنوان شات اوت های عمومی ارسال شوند یا مستقیماً برای شما پست شوند.

شات اوت ها برای گروهی از افراد در یک فاصله مشخص ارسال می شوند. و سوالات شخصی به طور خاص برای یک کاربر تنظیم می شود. همچنین می توانید سوالات شخصی برای حداکثر 50 نفر ارسال کنید.

چت ها نیز در این تب در دسترس هستند. سوالی را که می خواهید به آن پاسخ دهید انتخاب کنید و روی فلش بالا سمت راست ضربه بزنید تا آن را منتشر کنید.

Asking Questions

Asking Questions
Asking Questions

برای پرسیدن سوال، روی علامت مثبت در وسط پایین صفحه کلیک کنید. Ask People یک شات اوت ارسال می کند، ولی Ask Friend به شما این امکان را می دهد که یک سری پروفایل ها را برای پرسیدن سوال خود انتخاب کنید.

با گزینه Versus می توانید یک نظرسنجی رای بین دو عکس ایجاد کنید. هر کسی که به نظرسنجی دسترسی داشته باشد می تواند به آن رای دهد. برخی از کاربران اجازه سوالات ناشناس را نمی دهند، بنابراین این موضوع را قبل از پرسیدن سوال ناشناس بررسی کنید.

Friends

برای اینکه ببینید چه کسانی را فالوو می کنید، روی Friends ضربه بزنید. این برنامه به شما این امکان را می دهد تا کسانی که دنبال می کنید را ببینید، اما نمی توانید کسانی که شما را دنبال می کنند را ببینید. لیست فالوور در این برنامه پنهان است. و شما فقط تعدادشان را می دانید.

برای فالوو کردن افراد، روی Add Friends برای جستجوی نام کاربری آنها یا بواسطه یک سری علایق آنها، کلیک کنید.

Profile

روی دایره ای با تصویر خودتان در گوشه سمت چپ بالای صفحه خود کلیک کنید تا پروفایل شما باز شود.

این بخش پاسخ های شما، تعداد لایک ها، تعداد فالوورها و سکه های فعلی را نمایش می دهد. همچنین می توانید نمایشگر و پس زمینه خود را نیز در این بخش تنظیم کنید. همه این اطلاعات برای هر کسی که به صفحه شما دسترسی دارد، کاملا عمومی است. اگر نمی خواهید تصاویر شما به صورت عمومی در دسترس باشند، به جای آن یک آواتار ایجاد کنید.

Upgrades and Add-Ons

ارتقای پولی حساب Ask.fm همه تبلیغات را حذف می کند، به شما سکه های جایزه می دهد، پاسخ های مخفی ایجاد می کند، قابلیت چت های خصوصی را ایجاد می کند، پروفایل شما را تقویت می کند تا در معرض دید بیشتری قرار بگیرید، و به شما کمک می کند در بین کاربران برتر در جدول رده بندی ظاهر شوید. شما می توانید با طرح های قیمت متفاوتی حساب خود را ارتقا دهید. برای انجام این کار، کافی است به پروفایل خود بروید و روی Upgrade در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

Reporting

Ask.fm قوانین سختگیرانه ای در مورد محتوایی که به اشتراک می گذارید دارد. برای گزارش یک پاسخ، سه نقطه افقی را در پایین سمت راست انتخاب کنید. از منو روی Report ضربه بزنید. دلیل گزارش دادن آن پست را انتخاب کنید. جزئیات بیشتری را اضافه کنید و نگرانی خود را ارسال کنید.

اگر Ask.fm محتوا را نامناسب تشخیص دهد، آن پست به همراه یک هشدار حذف می شود. برخی از حساب ها نیز بسته به تعداد گزارش هایی که برای محتوای خود دریافت می کنند، به حالت تعلیق در می آیند.

سوالات خود را در Ask.fm بپرسید

Ask.fm یک پلتفرم تعاملی در حال رشد است که به مردم در سراسر جهان اجازه می دهد تا از طریق پرسش و پاسخ با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. ویژگی های مدرن Ask.fm این برنامه را قادر می سازد تا تعامل کاربر (اینگیجمنت) را در طول زمان افزایش دهد.

اکنون که می دانید این برنامه چگونه کار می کند، می توانید مکالمه های خود را شروع کنید، به عنوان یک کاربر پر مخاطب و مشهور ظاهر شوید، موقعیتی را در جدول رده بندی به دست آورید و شات اوت ارسال کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس