آشنایی با نکاتی در مورد مدیریت تیم های دورکاری

سال ۲۰۲۰ انقلابی در کار کردن از راه دور به وجود آورد. در ادامه شما را با نکاتی در مورد مدیریت تیم های دورکاری آشنا می‌کنیم.

48
0
4 آشنایی با نکاتی در مورد مدیریت تیم های دورکاری

سال ۲۰۲۰ انقلابی در کار کردن از راه دور به وجود آورد چه می‌خواستند و چه نمی‌خواستند، بسیاری از شرکت‌ها فعالیت خود را غیرمتمرکز کردند. در ادامه شما را با نکاتی در مورد مدیریت تیم های دورکاری آشنا می‌کنیم.

این غیرمتمرکز کردن کارها، یک سری چالش‌هایی در زمینه کار کردن از راه دور را در معرض دید عموم قرار داد. من به عنوان شخصی که در طی یک دهه در چندین تیم غیرمتمرکز کار کرده‌ام، مشاهده کردم که حتی مجرب‌ترین و برجسته‌ترین شرکت‌ها نیز برای درک الگوی جدید در حال تلاش هستند.

این تلاش به ویژه در نقش‌های رهبری بیشتر خودش را نشان می‌دهد. بیشتر کارمندان از کار در خانه در سال ۲۰۲۰ خوشحال شدند، اما رهبران تیم، مدیران و روسای آن‌ها در تلاشند تا روش‌هایی برای بالا نگه داشتن بهره وری، انسجام تیمی بیش‌تر و سود و زیان مناسب، پیدا کنند.

در اینجا چند روش بررسی شده که با استفاده از آن‌ها یک رهبر می‌تواند از پیشرفت تیم دورکاری خود اطمینان حاصل کند.

مدیریت تیم های دورکاری | درباره اهداف صحبت کنید، نه وظایف

1 آشنایی با نکاتی در مورد مدیریت تیم های دورکاری

این مورد برای کارمند شما بسیار ناامیدکننده است، که به او گفته شود چه کاری انجام دهد بدون اینکه توضیحی در مورد چرایی آن بدهند. متأسفانه، این مورد همچنان در بسیاری از تیم‌ها رواج دارد. تجربه من در توسعه نرم افزار به این شکل بوده است وبا اینحال از تجربیات مشابهی در چندین صنعت دیگر نیز اطلاع دارم.

روشی که برخی رهبران برای رهبری پیش می‌گیرند اینگونه است: کارمندان وظایف خود را دریافت می‌کنند، همه افراد کارهای مربوط به خود را انجام می‌دهند و اصلا برایشان اهمیتی ندارد که چرا باید این کارها را انجام دهند و نتیجه چیست. سپس همه کارها را کنار هم قرار می‌دهیم و فکر می‌کنیم کلی کار کرده‌ایم. فقط یک مشکل جزئی وجود دارد، عملکرد انسان‌ها اینگونه نیست.

بدون داشتن پیش زمینه و دیدگاه کلی واضح و صریح، مغز ما به طور ناخودآگاه خودش راه حلی پیشنهاد می‌دهد. سپس ما وظیفه خود را با در نظر گرفتن پیش زمینه ناخودآگاه خود به اتمام می‌رسانیم، و واقعاً از کار خود راضی هستیم، و درنهایت آن را برای بررسی می‌فرستیم … و رهبر تیم به ما می‌گوید این اصلاً آن چیزی نیست که آن‌ها در ذهن داشتند. آن‌ها مات و مبهوت می‌مانند که چرا ما آنچا آن‌ها خواسته بودند را درک نکرده و چیزی دور از آن ارائه داده‌ایم. مشکل این است که آن‌ها از راه درستش به ما نگفتند. پیش آمدن چنین سوتفاهمی تقریباً همیشه تقصیر رهبر تیم است.

به عنوان یک رهبر، باید هدف کلی را برای همه توضیح دهید و از اعضای تیم خود بخواهید همان موقع به شما فیدبک دهند. آن‌ها باید متوجه شوند که چگونه وظایف هر فرد، هدف کلی تیم را تکمیل می‌کند و اهمیت نقش خود را درک می‌کنند. این روش انگیزه بیش‌تر، سوتفاهم کمتر و کارمندان شادتری را به دنبال خواهد داشت.

گاهی اوقات شما مجبور به مدیریت خرد (مبتنی بر نظارت تک تک افراد) می‌شوید

3 آشنایی با نکاتی در مورد مدیریت تیم های دورکاری

راهنمایی و نظارت بر تیم‌های از راه دور کار مشکلی است. برنامه نویسان تازه وارد همیشه از  داشتن یک ارشد بالای سر خود هنگام کار کردن شکایت می‌کردند، اما از لحظه ای که شروع به کار کردن از راه دور کردند، دلتنگ ارشد خود شدند.

مدیریت خرد گاهی اوقات یک دشمن ضروری است. این وضعیت را در نظر بگیرید: یکی از کارمندان شما وظیفه‌ای دارد که باید انجام دهد. اما، او نمی‌داند که چگونه این کار را انجام دهد و هیچ کاری موثرتر از مدیریت خرد نیست ورود کنید و به او کمک کنید تا این کار را انجام دهد.

به عنوان یک رهبر تیم هنگام کار از راه دور، مهم است که با هر کار یا مسائلی در ارتباط باشید. عدم موفقیت یک فرد در انجام به موقع وظیفه خود می‌تواند یک پروژه کامل را متوقف کند و بین اعضای تیم اختلاف ایجاد کند و به شما فشار وارد کند. شما باید مسئولیت اجتناب از این شرایط را بر عهده بگیرید و هر از چند گاهی خودتان مستقیم به کارها نظارت کنید و درگیر آن‌ها شوید. اما مدیریت خرد راه حل پایدار و همیشگی نیست

مدیریت خرد یک راه حل کوتاه مدت برای مشکلات اساسی است. هدف بلند مدت این است که هر فرد در تیم به اندازه کافی مستقل شود این هم برای تیم خوب است، و هم در وقت شما صرفه جویی می‌کند و هم به اعتماد به نفس افراد کمک می‌کند.

اگر یکی از اعضای تیم مرتباً شکست می‌خورد و شما مجبور هستید برای انجام کارها هر هفته بر کارش نظارت مستقیم داشته باشید، پس وقت آن است که تعدیل نیرو کنید. این موضوع دقیقاً چه موقع فرا می‌رسد؟ این به ساختار تیم شما و سطح مسئولیت فرد مشکل ساز بستگی دارد.

مدیریت تیم های دورکاری | مسئولیت‌های را خودتان بپذیرید

7 آشنایی با نکاتی در مورد مدیریت تیم های دورکاری

وقتی کارها بد پیش می‌روند، رهبران ضعیف مسئولیت را گردن زیر دستان خود می اندازند. این نه تنها نشانه ضعف است بلکه راهی قطعی برای از دست دادن احترام شما نزد تیمتان و کاشتن بذر نارضایتی است.

وقتی تیم شما مهلت مقرر یک کاری را از دست داد یا حتی در انجام کاری ناموفق بود، شما باید وضعیت را مورد بررسی قرار دهید: چه اشتباهی رخ داده است، چه کارهایی می‌توانست بهتر انجام شود و مشکلات از کجا شروع شده‌اند. و درنهایت شما باید بتوانید کاملاً بر اوضاع مسلط شوید.

یکی از برنامه نویسان شما اشکالی اساسی در سیستم وارد کرده است؟ شما برای جلوگیری از این کار خود ایمنی‌های لازم را ایجاد نکردید.

یکی از طراحان شما چیزی طراحی کرده است که مشتری از آن متنفر است؟ شما یا شرایط مشتری را به درستی منتقل نکرده‌اید یا در همان ابتدا سوالات کافی از مشتری خود نپرسیده‌اید.

ارتباط بدی بین دو نفر از اعضای تیم وجود دارد؟ شما کانال‌های ارتباطی مناسبی را فراهم نکرده‌اید یا دیدگاه مناسبی درباره چگونگی همپوشانی و تعامل وظایف آن‌ها، شرح نداده‌اید.

مشتری و تیم شما به دلیل مسئولیت پذیری بیشتر شما، به شما احترام می‌گذارند. آن‌ها به شما کمک می‌کنند مشکلات را حل کنید و دفعات بعدی بهتر عمل خواهید کرد.

اعضای تیم سرکش و خودسر را تحمل نکنید

2 آشنایی با نکاتی در مورد مدیریت تیم های دورکاری

همه ما این را می‌دانیم: برنامه نویسانان سولو دوست دارند در نبردهای خودشان شرکت کنند، هرگز در مواقعی که به آن‌ها احتیاج دارید در آن جا حضور ندارند، به کارهای دم دستی و معمولی اعتنایی نمی‌کنند و بدون مشورت با دیگران تصمیم می گیرند که چه کارهایی در اولویت قرار دارند. همچنین طراحانی وجود دارند که هنر خود را مقدم بر تجربه کاربری می‌دانند و از مصالحه در هر زمینه‌ای امتناع می‌ورزند.

کار کردن از راه دور باعث می‌شود این جنبه‌ها آشکار شوند. این وظیفه شماست که به عنوان یک رهبر اگر یکی از اعضای تیم، خود را بالاتر از کل اعضای تیم تصور کرد، از خود اقتدار نشان دهید. هیچ یک از اعضای تیم مهمتر از هدف کلی پروژه نیست، حتی اگر نابغه باشد.

مدیریت تیم های دورکاری | گفتگوهای دشوار با مشتری را مدیریت کنید

5 آشنایی با نکاتی در مورد مدیریت تیم های دورکاری

مشتری‌ها ایده‌های زیادی دارند. بعضی از این ایده‌ها آنقدرها که برای آنها به نظر می‌رسد، هوشمندانه نیستند.

اگر مشتری پیشنهادی ارائه می‌دهد که تیم را دچار مشکل می کند یا آن‌ها را بی‌انگیزه و دلسرد می‌کند، وظیفه شماست که این موضوع را برای مشتری توضیح دهید. تیم شما نه تنها به رهبری بلکه به محافظت نیز نیاز دارد.

ممکن است دشوار باشد که به کسی بگویید با پول خود چه کاری انجام دهد. وقتی شما به تنهایی و برای خود کار می‌کنید، انجام این کار ساده است (و البته باید محتاطانه باشد) و می‌توان تقریباً به هر چیزی که مشتری پیشنهاد می‌دهد بله گفت. اما، در یک محیط تیمی، جنبه‌های بیشتری وجود دارد که باید با توجه به هدف کلی تیم، در نظر گرفته شود.

نتیجه

کار از راه دور چالش‌های خود را دارد، اما اگر به درستی انجام شود، می‌تواند مثمر ثمرتر از کار کردن در دفتر باشد. مواردی مانند ساعت‌های انعطاف پذیر، بدون نیاز رفت و آمد، استرس کمتر و فرصت‌های کمتری برای اتلاف وقت جمعی به تولید بالاتر می‌افزاید. با این حال، رهبری ضعیف می‌تواند همه این نقاط قوت را از بین ببرد. یک رهبر کار از راه دور، باید یک استراتژیست عالی باشد که مسئول همه چیز باشد و در دسترس همه باشد.

حال که نکات در مورد مدیریت تیم های دورکاری را دریافتید می‌توانید از دیگر مقالت سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس