استفاده از AirTag اپل برای ردیابی خودرو

از AirTag اپل می‌توان برای ردیابی وسایل نقلیه استفاده کرد. در ادامه شما را بیش‌تر با استفاده از AirTag اپل برای ردیابی خودرو آشنا می‌کنیم.

61
0
 آشنایی با استفاده از AirTag اپل برای ردیابی خودرو

از AirTag اپل می‌توان برای ردیابی افراد، وسایل، حیوانات خانگی و حتی وسایل نقلیه استفاده کرد. اما آیا یک دستگاه ۲۹ دلاری واقعاً توانایی ردیابی محل خودرو شما را دارد؟ به خصوص اگر خودرو به سرقت رفته باشد؟ با توجه به تجربیات بدست امده در استفاده از AirTag، این تکنولوژی واقعا مفید است و ارزش خرید دارد، مخصوصا اگر ماشین شما به سرقت برده شود. در ادامه شما را بیش‌تر با استفاده از AirTag اپل برای ردیابی خودرو آشنا می‌کنیم.

استفاده از AirTag اپل برای ردیابی خودرو

1  آشنایی با استفاده از AirTag اپل برای ردیابی خودرو

اما سوال اصلی این است که آیا واقعا AirTag می‌تواند به یافتن یک خودروی سرقتی کمک کند. پاسخ مثبت است. بگذارید ابتدا محدودیت‌های AirTag را صادقانه بیان کنیم. AirTag یک دستگاه مطلوب برای ردیابی به صورت زنده و لحظه‌ای نیست. در واقع شما نمی‌توانید جهت خودروی سرقت رفته را مانند یک ردیاب GPS به طور پیوسته و زنده ببینید. اپدیت موقعیت یابی با AirTag به صورت پراکنده و منقطع انجام می‌شود.

AirTag با اتصال به آیفون‌ها یا iPad‌های اطراف با استفاده از فناوری پهنای باند فوق‌العاده UWB کار می‌کند و حداکثر برد آن حدود ۳۰ فوت (۹ متر) است. نکته اصلی این است که AirTag برای موقعیت یابی نیازی به وصل شدن به آیفون شما ندارد و به هر iPhone یا iPad مدرنی وصل خواهد شد. اگر سارق خودرو شما آیفون داشته باشد، ممکن است به روزرسانی‌های موقعیت خودرو به طور منظم انجام شود. در غیر این صورت، باید مدت زمان ده دقیقه، نیم ساعت یا حتی ساعت‌ها برای روزرسانی موقعیت مکانی منتظر بمانید، زیرا برای انجام سریع این کار باید دستگاه‌های ا‌پل در کنار خودروی به سرقت رفته شما وجود داشته باشد.

در نتیجه بدیهی است که AirTag در محیط‌های شلوغ شهری نسبت به مناطق روستایی ردیاب بسیار بهتری باشد. اگر خودروی سرقتی شما در یک مسیر خلوت و یا در وسط ناکجا آباد باشد، شانس وصل شدن AirTag به یک آیفون نزدیک بسیار کاهش می‌یابد.

در حالت کلی با استفاده از AirTag موقعیت مکانی دقیق یک ماشین پارک شده در پارکینگ فضای باز پارک به خوبی مشخص است و در صورت سرقت آن می‌توان اطمینان حاصل کرد که خودرو به زودی پیدا شود.

یکی از مزایای استفاده از AirTag به جای سیستم GPS برای ردیابی یک وسیله نقلیه این است که می‌تواند اتومبیل‌ها را در پارکینگ‌های زیرزمینی موقعیت یابی کند. و اگر می‌خواهید وسیله نقلیه خود را در یک پارکینگ زیرزمینی قرار دهید، ویژگی “Precise Finding” یا جستجوی دقیق (فقط در مدل‌های آیفون ۱۱ یا ۱۲ موجود است) می‌تواند به شما کمک کند تا مکان دقیق خودرو خودر را مشخص کنید.

برنامه Find My یک آدرس دقیق برای موقعیت AirTag، همراه با کدپستی و همچنین زمان آخرین موقعیت مکانی را ارائه می‌دهد. اگر بخواهید پلیس را متقاعد کنید که خودروی شما به سرقت رفته است این اطلاعات می‌تواند حیاتی باشد.

مکان نصب AirTag در خودرو

2  آشنایی با استفاده از AirTag اپل برای ردیابی خودرو

یک نگرانی در مورد استفاده از AirTag برای ردیابی خودرو این است که دستگاه برای ارسال یا دریافت سیگنال باید در دید باز قرار گیرد. این امر باعث می‌شود سارقان خودرو خیلی راحت متوجه AirTag شوند و آن را جدا کنند. خبر خوب این است که این چنین نیست. اگر AirTag را در مکان‌های مختلف پنهان در داخل خودرو از جمله در یک جعبه و یا صندوق عقب خودرو قرار دهید، دستگاه به ارسال سیگنال مکان ادامه می‌دهد. حتی می‌توانید دیسک کوچک AirTag را در سقف خودرو یا زیر کف پوش خودرو قرار دهید، در این صورت پیدا کردن AirTag توسط سارقان بسیار دشوار خواهد بود.

اما اگر سارق از آیفون مدرن استفاده کند، ممکن است اگر ایرتگ ناشناخته‌ای با او در حال حرکت باشد با استفاده از قابلیت anti-stalking اپل، اعلانی دریافت کند که به او اطلاع دهد مالک خودرو می‌تواند مکان او را ببیند. با این حال ۷۲ ساعت پس از آخرین بار در دسترس بودن در محدوده‌ی مالک AirTag، متوقف نمی‌شود و شما در طی این مدت می‌توانید خودروی سرقتی خود را پیدا کنید.

AirTag همچنین ممکن است پس از یک مدت طولانی دوری از مالک خود بوق بزند و سارق را آگاه کند.

دلایل دیگر برای استفاده از AirTag

3  آشنایی با استفاده از AirTag اپل برای ردیابی خودرو

دلایل دیگری به غیر از سرقت مستقیم وجود دارد که نصب AirTag در خودرو مفید است. برای مثال اگر فراموش کرده باشید که کجا خودرو خود را پارک کرده‌اید، ایرتگ می‌تواند به شما در یافتن خودرو کمک کند. این مسئله به ویژه در مکان‌هایی مانند پارک‌های تفریحی یا مراکز خرید، که همه پارکینگ‌ها شباهت زیادی بهم دارند، کمک زیادی می‌کند. AirTag همچنین می‌توانید در صورت مشکوک بودن تعمیرکار یا مامور پارک خودرو مفید باشد. به عنوان مثال اگر ایرتگ نشان دهد که اتومبیل شما ۳۰ مایل از مکانی که باید باشد فاصله دارد متوجه خواهید به احتمال زیاد خودرو شما به سرقت رفته است. اما توجه داشته باشید که AirTags هیچ سابقه مکانی را ارائه نمی‌دهد، شما فقط آخرین مکان مشخص را دریافت می‌کنید.

دلیل دیگر استفاده از ایرتگ این است که می‌توانیم موقعیت شخص مورد نظر را متوجه شویم. اگر شما یک خودرو خانوادگی دارید یا ماشین خود را به شخصی قرض داده‌اید، ایرتگ به شما کمک می‌کند بدون اینکه مجبور شوید با او تماس بگیرید، مکان آن شخص را پیدا کنید. فقط مطمئن شوید که همه کسانی که از وسیله نقلیه شما استفاده می‌کنند کاملاً از وجود AirTag آگاه هستند. ردیابی در هر موردی جالب نیست و اغلب غیرقانونی است.

حال که استفاده از AirTag اپل برای ردیابی خودرو را دریافتید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس