حرکات استراتژیک برای ساخت برتری رقابتی

شرکت‌ها می‌توانند چندین حرکت استراتژیک برای ایجاد مزیت رقابتی انجام دهند. در ادامه به حرکات استراتژیک برای ساخت برتری رقابتی می‌پردازیم.

32
0
حرکات استراتژیک برای ساخت برتری رقابتی

شرکت‌ها می‌توانند چندین حرکت استراتژیک مختلف برای ایجاد مزیت رقابتی انجام دهند. هدف ایجاد یک اختلاف واضح است که برای مشتریان شما مهم است و چیزی است که رقیبان نمی‌توانند با آن رقابت داشته باشند. شما می‌توانید با ایجاد استراتژی رهبری در مواردی مانند هزینه، کیفیت، نوآوری و تجربه مشتری، مزیت رقابتی ایجاد کنید. با این حال، طبق مشاوره مدیریت PRTM، شما باید كاری را كه فوق العاده عالی انجام می‌دهید شناسایی كرده و استراتژی خود را بر روی آن متمركز كنید. در ادامه به حرکات استراتژیک برای ساخت برتری رقابتی می‌پردازیم.

دانش برای ساخت برتری رقابتی

1 حرکات استراتژیک برای ساخت برتری رقابتی

استراتژی سیستم‌های اطلاعاتی شما می‌تواند یک مزیت رقابتی قوی ایجاد کند و شما را قادر می‌سازد دانش متخصصان شرکت را به دست آورده و به اشتراک بگذارید. با استفاده از نرم افزار جذب دانش یا یک فروم امن در وب سایت خود، می‌توانید از متخصصان بخواهید بهترین روش‌ها، مشاوره یا اطلاعات مربوط به فرآیندهای مهم تجاری را در اختیار شما قرار دهند. به اشتراک گذاشتن این دانش می‌تواند به شما در کاهش هزینه‌ها یا بهبود عملکرد و کارایی در مناطقی که مزیت رقابتی دارند، مانند توسعه محصول، مهندسی، تولید و خدمات مشتری کمک کند.

هزینه

2 حرکات استراتژیک برای ساخت برتری رقابتی

هزینه‌ها یک مزیت مهم رقابتی برای شما فراهم می‌کنند. با تبدیل شدن به تولیدکننده کم هزینه می‌توانید قیمت‌هایی را به مشتریان پیشنهاد دهید که رقبا نتوانند با آنها رقابت کنند. اگر بتوانید قیمت‌های پایین را البته با حفظ کیفیت ارائه دهید، می‌توانید مزیت رقابتی را بیشتر تقویت کنید. شما می‌توانید برای کاهش هزینه‌ها، چندین اقدام استراتژیک انجام دهید، از جمله سرمایه گذاری در تجهیزات تولید کارآمدتر، برون سپاری تولید به تولید کننده ارزان  قیمت یا همکاری با تامین کنندگان برای بهبود کارایی زنجیره تامین را شامل می‌شود.

نوآوری در ساخت برتری رقابتی

3 حرکات استراتژیک برای ساخت برتری رقابتی

یک استراتژی نوآوری با تولید محصولاتی که شرکت شما را متمایز می‌کند و نیازهای مشتری را به طور موثرتری نسبت به رقبا تامین می‌کند، به شما یک مزیت رقابتی می‌دهد. برنامه توسعه محصول خود را بر ویژگی‌هایی متمرکز کنید که به مشتریان ارزشی خاص یا مزایای بی‌نظیری را ارائه می‌دهند. این ویژگی‌های نوآورانه مزیت بزرگی را به همراه خواهد داشت زیرا رقبا برای تقلید از آن‌ها یا تهیه جایگزین‌هایی که همان ارزش را داشته باشند، به زحمت خواهند افتاد.

شراکت

4 حرکات استراتژیک برای ساخت برتری رقابتی

یک استراتژی مشارکت می‌تواند بسیاری از جنبه‌های مزیت رقابتی را بهبود بخشد. در صورت  کار با شرکا می‌توانید به مهارت‌های مهم استراتژیک، مولفه‌ها یا سایر منابع دسترسی پیدا کنید که شما را قادر می‌سازد در عملیات و محصولات خود نوآوری داشته باشید. ادغام عملیات خود با شرکای موجود در زنجیره تأمین می‌تواند با دسترسی انحصاری به منابع اصلی و ایجاد موانع ورود برای رقبا، مزیت رقابتی را نیز بهبود بخشد.

اهمیت تجربه‌ی مشتری در ساخت برتری رقابتی

5 حرکات استراتژیک برای ساخت برتری رقابتی

طبق تحقیقات فارستر، دانش مشتری و خدمات استثنایی تنها شکل پایدار مزیت رقابتی است. برای دستیابی به آن، شما باید در چهار زمینه اصلی سرمایه گذاری کنید: تحقیقات مشتری؛ کیفیت تجربه مشتری و خدمات مشتری؛ کانال‌های فروش که اطلاعات بالایی از مشتری را ارائه می‌دهند و مطالب بازاریابی که از اطلاعات مشتری برای ایجاد سطح بالایی از شخصی سازی استفاده می‌کنند.

حالا که با حرکات استراتژیک برای ساخت برتری رقابتی آشنا شدید، پیشنهاد می شود از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس