گزارش: ویژگی های ویندوز 11 باعث ناراحتی مردم شده است

مایکروسافت آماده است تا از آخرین نسخه ویندوز، رونمایی کند. در ادامه به ویژگی های ویندوز 11 که باعث ناراحتی مردم شده، می‌پردازیم.

56
0

مایکروسافت آماده است تا از آخرین نسخه ویندوز خود، یعنی ویندوز ۱۱، رونمایی کند. این بروزرسانی که با اسم رمز «Sun Valley» نیز شناخته می‌شود، ویژگی‌های جدید و تغییرات اساسی را در طراحی رابط این سیستم‌عامل در اختیار کاربران قرار خواهد داد. در این نسخه که اخیراً لو رفته است، به چند ویژگی جدید توجه شده است. از جمله یک تغییر بسیار بحث برانگیز که بازخورد‌های مثبتی نداشته است. در ادامه به ویژگی های ویندوز 11 که باعث ناراحتی مردم شده است، می‌پردازیم.

ویژگی های ویندوز 11 باعث ناراحتی مردم شده است

2 گزارش ویژگی های ویندوز 11 باعث ناراحتی مردم شده است

ما build را نصب کردیم و یک اسکرین شات برای شما قرار داده‌ایم تا ببینید چه چیزی در این به روزرسانی تغییر کرده است. بارزترین ویژگی جدید این است که بسیاری از آیکون‌ها از جمله دکمه استارت در وسط صفحه قرار گرفتند. اما اگر از این چیدمان خوشتان نمی‌آید می‌توانید به تنظیمات بروید و آیکون‌ها را مانند نسخه‌های قبلی به سمت چپ منتقل کنید.

ویندوز 11، Live Tiles خود را جابجا کرده و در عوض از آیکون‌های متصل به برنامه‌های شما استفاده می‌کند که می‌توانید با توجه به انتخاب و راحتی خود آن‌ها را سنجاق کنید.

Taskbar که دوباره طراحی شده است و بازخورد منفی بسیاری دریافت کرده است. در واقع مردم هنوز آماده نیستند تا با یک رابط کاملا جدید سازگار شوند و ویژگی‌هایی را که قبلاً عادت داشتند را یکباره رها کنند. با این حال، نوار وظیفه را می‌توان سفارشی کرد و دوباره به چیزی آشنا‌تر تبدیل کرد.

در وهله اول، شما می‌توانید ترازبندی Taskbar را در تنظیمات نوار وظیفه تغییر دهید، این گزینه به شما امکان می‌دهد تا نوار وظیفه خود را به صورت چپ چین انتخاب کنید. اگر این تغییر هنوز کافی نیست، تنظیمات دارای گزینه‌هایی برای سفارشی کردن سایر ویژگی‌های به روز شده نیز وجود دارد، به این معنی که می‌توانید به نوار وظیفه Windows 10 کلاسیک برگردید.

تغییرات نوار جستجو

1 گزارش ویژگی های ویندوز 11 باعث ناراحتی مردم شده است

نوار جستجو از طریق تغییرات اساسی رابط کاربری در ویندوز ۱۱ نیز انجام می‌شود و یک رابط کاربری دقیق‌تر و کارآمدتر از ویندوز ۱۰ ارائه می‌دهد. همچنین نمای جدیدی وجود دارد که دیگر شامل تایم لاین نیست. تایم لاین با منوی استارت ادغام شده است. در اینجا لیستی از اسناد و برنامه‌هایی را پیدا می‌کنید که بیش‌ترین کلیک را بر روی آن‌ها دارید.

ویندوز ۱۱ همچنین می‌تواند گزینه‌ی “show desktop” را در پایین سمت راست ویندوز مخفی کند. این ویژگی از ویندوز ۷ وجود دارد و بسیار کاربردی است که گزینه خاموش کردن را در دسترس داشته باشید.

مایکروسافت همیشه مراقب واکنش‌های مردم بوده و برای خوشحال کردن آن‌ها چیزهایی را تغییر داده است. به عنوان مثال، در دوران ویندوز ۸، منوی Start را به کلی حذف کرد که خشم قابل توجهی ایجاد کرد. البته اگر یادتان باشد با بروزرسانی ۸/۱، مایکروسافت آن را بازگرداند  اجازه دادن به افراد برای انتخاب بین منوی استارت کلاسیک و نسخه جدید به نظر یک سازش مناسب است.

حال که ویژگی‌های بحث برانگیز ویندوز 11 را دریافتید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس