سفر فضایی جف بزوس با Blue Origin به زودی انجام خواهد شد

جف بزوس در تاریخ ۲۰ ژوئیه همراه با برادرش به فضا می‌رود. در ادامه به سفر فضایی جف بزوس با Blue Origin می‌پردازیم.

56
0
سفر فضایی جف بزوس با Blue Origin به زودی انجام خواهد شد

جف بزوس در تاریخ ۲۰ ژوئیه همراه با برادرش به فضا می‌رود. نام این فضاپیما “نیو شپرد” است که با اقتباس از نام آلن شپرد، اولین شهروند آمریکایی که به فضا سفر کرد، بر روی آن گذاشته شده است. بنیانگذار آمازون سوار بر موشک New Shepard که توسط شرکت فضایی خصوصی او یعنی Blue Origin ساخته و اداره می‌شود به فضا خواهد رفت. در ادامه به سفر فضایی جف بزوس با Blue Origin می‌پردازیم.

سفر فضایی جف بزوس با هدف کمک به خیریه

2 سفر فضایی جف بزوس با Blue Origin به زودی انجام خواهد شد

مسافرت جف و برادرش مارک همراه با شخص ثالثی خواهد بود که توسط یک حراج خیریه انتخاب خواهد شد و  در پایان این هفته به نتیجه می‌رسند. بالاترین پیشنهاد در حال حاضر ۲/۸ میلیون دلار است. مهلت حراجی برای رزرو این جا ۴ روز دیگر به پایان می‌رسد.

جف بزوس از اینستاگرام برای اعلام خبر غافلگیرکننده برنامه‌ی خود برای بخشی از سفر فضایی ماه آینده استفاده کرد، این اولین مأموریت خدمه Blue Origin پس از ۱۴ پرواز آزمایشی موفق از سال ۲۰۱۵ می‌باشد. بزوس در این پست نوشت: ” از زمانی که پنج ساله بودم آرزوی سفر به فضا را داشتم. در ۲۰ ژوئیه، من با برادرم به آن سفر می‌روم. بزرگ‌ترین ماجراجویی، با بهترین دوست من.”

رئیس ویدیوی آمازون در ویدئویی همراه با این پست گفت: “زمین را از فضا می‌بینید و این شما را تغییر می‌دهد. این تجربه رابطه شما با سیاره و بشر را دگرگون می‌کند. می‌خواهم در این پرواز حضور داشته باشم؛ زیرا کاری است که در کل زندگی‌ام خواهان انجامش بوده‌ام. این پرواز اتفاق و ماجراجویی مهمی برای من است.”

این ویدئو همچنین شامل کلیپی از بزوس است که از برادرش که یک آتش نشان داوطلب و مدیر تبلیغات است می‌پرسد که آیا می‌خواهد در سفر به او بپیوندد. مارک در ویدئو قبل از توصیف پیشنهاد برادرش به عنوان “یک فرصت خارق العاده” می‌گوید: “من حتی انتظار نداشتم که او بگوید کسی است که اولین پرواز را انجام می‌دهد.”

گردشگری فضایی

Blue Origin با هدف راه اندازی سرویس‌های منظم گردشگری فضایی در آینده‌ای نزدیک آغاز شده است و پرواز بزوس اولین شانس برای برآورد انتظارات خواهد بود. شرکت‌های دیگری مانند Virgin Galactic و SpaceX در حال کاوش در همان زمینه هستند، اگرچه پروازهای برنامه ریزی شده SpaceX پیچیده‌تر هستند و شامل تکنولوژی موشکی پیچیده‌تری هستند. بنابراین چه چیزی دقیقاً در ۲۰ ژوئیه در انتظار بزوس و دو همکارش است؟

این سه خدمه که درون یک کپسول در بالای موشک New Shepard قرار دارند، سفر خود را با انفجار از فرودگاه فضایی Blue Origin در غرب تگزاس آغاز می‌کنند. از طرف دیگر، کپسول از موشک جدا شده و به سمت خط کارمن ادامه خواهد یافت، ارتفاعی حدود ۶۲ مایلی که عموماً مرز فضا محسوب می‌شود. علاوه بر مناظر شگفت انگیز زمین، این سه نفر قادر خواهند بود از صندلی‌های خود جدا شده و یک دوره کوتاه بی‌وزنی را تجربه کنند.

پس از آنکه دوباره بر روی صندلی‌های خود محکم شدند، کپسول دوباره به سمت زمین برگشته و برای فرود با کمک چتر در صحرا، در فاصله کمی از محل پرتاب، به زمین باز می‌گردند. کل تجربه از ابتدا تا انتها حدود ۱۰ دقیقه طول خواهد کشید.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، بزوس نخستین میلیاردر در صنعت فضایی خواهد بود که با استفاده از فناوری‌های نوین موشکی خود به فضا سفر می‌کند.

حال که با سفر فضایی جف بزوس با Blue Origin آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کیند.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات وایز اول پرداخت

وایز اول پرداخت

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس