مایکروسافت بزرگ ترین حمله DDos تاریخ را دفع کرد

مایکروسافت می‌گوید در آگوست توانست حمله‌ی ۲/۴ ترابایت بر ثانیه DDoS را دفع کند. در ادامه به بزرگ ترین حمله DDos تاریخ می‌پردازیم.

31
0

مایکروسافت می‌گوید در آگوست توانست حمله‌ی ۲/۴ ترابایت بر ثانیه DDoS را دفع کند. این حمله یک مشتری Azure در اروپا را هدف قرار داد و ۱۴۰ درصد بیشتر از بالاترین پهنای باند حمله مایکروسافت در سال ۲۰۲۰ بود. همچنین از حداکثر حجم ترافیک ۲/۳ ترابیت بر ثانیه، بزرگ‌ترین حمله DDos، که سال گذشته به خدمات وب آمازون انجام شد، بیشتر است. در ادامه به بزرگ ترین حمله DDos می‌پردازیم.

بزرگ ترین حمله DDos

1 مایکروسافت بزرگ ترین حمله DDos تاریخ را دفع کرد

مایکروسافت می گوید این حمله بیش از ۱۰ دقیقه به طول انجامید و ترافیک بسیار کوتاهی داشت که از ۲/۴ Tbps به ۱/۷ Tbps رسید. حملات DDoS معمولاً برای آفلاین کردن وب سایت‌ها یا خدمات استفاده می‌شود، به دلیل سیل ترافیکی که میزبان وب نمی‌تواند از عهده آن برآید. آنها معمولاً از طریق بات نت، (شبکه‌ای از ماشین‌ها که با استفاده از بدافزار یا نرم افزارهای مخرب) انجام می‌شوند. Azure به دلیل توانایی در جذب ده‌ها ترابیت حملات DDoS، توانست در طول حمله آنلاین بماند. Amir Dahan، مدیر ارشد تیم شبکه Azure توضیح می‌دهد: “ترافیک حمله از حدود ۷۰،۰۰۰ منبع و از چندین کشور در منطقه آسیا و اقیانوسیه مانند مالزی، ویتنام، تایوان، ژاپن و چین و همچنین ایالات متحده سرچشمه گرفته است”.

در حالی که تعداد حملات DDoS در سال ۲۰۲۱ به Azure افزایش یافته است، حداکثر توان حملات قبل از این حمله در هفته آخر آگوست به ۶۴۵ مگابیت بر ثانیه کاهش یافته بود. مایکروسافت نام مشتری Azure در اروپا را که مورد هدف قرار گرفته را نگفت (ولی همه میدانند یک فرد عادی نبوده و احتمال دارد یک سیاستمدار باشد.)، اما چنین حملاتی می‌تواند به عنوان پوششی برای حملات ثانویه که سعی در گسترش بدافزارها و نفوذ به سیستم‌های شرکت دارند نیز مورد استفاده قرار گیرد.

خدمات وب آمازون (AWS) قبلاً رکورد بزرگ ترین حمله DDoS را در اختیار داشت، یک تلاش ۲/۳ Tbps بود که رکورد قبلی ۱/۷ Tbps قبلی را که توسط NetScout Arbor ثبت شده بود را شکست. همچنین مایکروسافت بارها از حملات چین و روسیه حرف زده بود و سالیانه صد‌ها حمله‌ی هک و DDos را دفع می‌کند.

حال که با بزرگ ترین حمله DDos آشنا شدید، می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس