پایان استفاد از هارد دیسک از آنچه که فکر می کنید نزدیک تر است

هارد‌های HDD ممکن است زودتر از آنچه تصور می‌کنید به تاریخ بپیوندند. در ادامه به پایان استفاد از هارد دیسک می‌پردازیم.

47
0

اطلاعات جدید به دست آمده از شرکت پشتیبان آنلاین Backblaze نشان می‌دهد که هارد دیسک‌های HDD ممکن است زودتر از آنچه تصور می‌کنید به تاریخ بپیوندند. درایو‌های (SSD) تا حد زیادی جایگزین هارد‌های HDD به عنوان محل ذخیره سازی اطلاعات در لپتاپ‌ها و رایانه‌های رومیزی شده‌اند، اما هارد‌های HDD هنوز جایگاه خودشان را در بازار تجاری دارند، زیرا هزینه خرید SSD بسیار زیاد است. در ادامه به پایان استفاد از هارد دیسک می‌پردازیم.

پایان استفاد از هارد دیسک از آنچه که فکر می کنید نزدیک تر است

به گفته Backblaze، با وجود شواهد بیش‌تر مبنی بر اینکه SSD‌ها قابلیت استفاده بیش‌تری نسبت به هارد دیسک‌ها دارند، اما با وجود قیمت بیش‌تر درایوهای SSD و البته حجم کمتر ذخیره سازی، خرید هارد‌ها جذابیت بیش‌تری برای مردم دارد.

در این گزارش آخر Backblaze هزاران هارد HDD و SSD را مقایسه می‌کند. این تحقیق نشان داد که میزان خرابی هارد‌های HDD تقریبا ۱/۵۴ درصد است، در حالی که این میزان در هارد‌های SSD فقط ۰/۷۹ است، این آمار نشان می‌دهد که هارد SSD تقریباً دو برابر قابل اعتماد‌تر است.

اطمینان طولانی مدت

1 پایان استفاد از هارد دیسک از آنچه که فکر می کنید نزدیک تر است

سوال بزرگی که در ذهن ما وجود دارد این است که آیا SSD‌ها با افزایش سن همچنان قابل اطمینان هستند یا خیر. از آنجا که SSD‌ها به تازگی وارد مراکز داده Backblaze شده‌اند، آنها اطلاعات کافی در این زمینه ندارند تا نشان دهند که پس از چهار یا پنج سال استفاده مداوم، مانند هارد‌های HDD، چقدر قابل اعتماد خواهند بود.

اندی کلاین Andy Klein، مدیر توسعه Cloud Storage در Backblaze می‌گوید مطمئن است که SSD‌ها در درازمدت قابلیت اطمینان خود را ثابت خواهند کرد. با این حال، او هشدار می‌دهد که مقدار کم اطلاعاتی که می‌توانید روی SSD‌ها ذخیره کنید می‌تواند برای شرکت‌هایی که برای ذخیره سازی روی SSD حساب باز کردند، مشکل ساز شود.

او در ادامه گفت: “اگر یک درایو SSD، مثلاً ۵۰۰ گیگابایت برای استفاده در کامپیوتر خانگی بخرید، شاید در طول زمان نیمی از آن را استفاده کنید.” این بدان معنی است که نرم افزار موجود در هارد درایو می‌تواند داده‌های ذخیره شده را به گونه‌ای تغییر دهد که بخش‌های یکسان به طور مداوم رونویسی نشوند، بنابراین طول عمر SSD را افزایش می‌دهد.

ریکاوری کردن هارد HDD و سختی‌های آن

2 پایان استفاد از هارد دیسک از آنچه که فکر می کنید نزدیک تر است

کلاین اضافه کرد: “اگر ما از بیش‌تر حجم هارد درایو استفاده کنیم، این کار ممکن است احتمال خرابی هارد را به طور قابل توجهی بالا ببرد.”

با این وجود، جایگزین کردن SSD معیوب بسیار ساده‌تر از جایگزینی هارد HDD معیوب است، زیرا داده‌ها را می‌توان با سرعت بسیار بیش‌تری روی SSD ذخیره کرد. کلاین می‌گوید: “هنگامی که یک هارد HDD خراب را بیرون می‌آوریم، اطلاعات باید از نو ذخیره شود. به همین دليل زمان بازسازی HDD بالا و بالاتر می‌رود.”

“SSD‌ها بسیار سریع‌تر بازسازی می شوند. ممکن است شما یک SSD با ۲۰ ترا بایت داده داشته باشید که در عرض دو روز بازسازی می‌شود، در مقابل یک هارد HDD که ۲۰ ترابایت داده دارد، در دو، سه، چهار یا پنج هفته بازسازی می‌شود.”

“بنابراین، بله کاملاً محتمل است با اینکه SSD‌ها هزینه بیش‌تری دارند، اما به دلایلی می‌توانیم به سراغ آنها برویم.”

حال که با پایان استفاد از هارد دیسک آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس