5 ویژگی جدید دستیار گوگل ( Google Assistant )

دستیارهای هوشمند، زندگی را از طریق کنترل فعالیت‌های خانه راحت‌تر کرده‌اند. در ادامه 5 ویژگی جدید دستیار گوگل را بررسی خواهیم کرد.

29
0
5 5 ویژگی جدید دستیار گوگل ( Google Assistant )

دستیارهای هوشمند، زندگی را از طریق کنترل فعالیت‌های خانه راحت‌تر کرده‌اند و کارهای زیادی را می‌توانند انجام دهند. Google Assistant یا دستیار گوگل به افزودن و گسترش قابلیت‌های خود ادامه داده است و در ادامه 5 ویژگی جدید دستیار گوگل (Google Assistant) را بررسی خواهیم کرد.

بسیاری از افراد دستگاه مجهز به دستیار گوگل را در خانه خود دارند، اما با این وجود بسیاری از ویژگی‌های آن کم استفاده می‌شوند یا کاملاً نادیده گرفته می‌شوند، اما این ویژگی‌ها می‌تواند باعث صرف جویی در وقت شما شود و حتی بچه‌ها را سرگرم کند.

۵ ویژگی جدید دستیار گوگل (Google Assistant)

شما می‌توانید از هر تلفن هوشمند برای دسترسی به دستیار گوگل استفاده کنید، همچنین تعداد زیادی از دستگاه‌ها مانند Google Nest Audio ،Lenovo Smart Display 7 و حتی Google Nest Wifi مجهز به دستیار گوگل است.

با استفاده از ویژگی Broadcast می‌توانید به خانواده اطلاع دهید که شام آماده است

2 5 ویژگی جدید دستیار گوگل ( Google Assistant )

ویژگی Broadcast یکی از قدرتمندترین ابزارهای دستیار گوگل است. این ویژگی می‌تواند به همه افراد خانواده آلارم دهد که وقت غذا خوردن است، یا اینکه باید برای تهیه مواد غذایی به بیرون بروند و موارد دیگر. می‌توانید پیام خود را به کل خانه یا فقط یک اتاق خاص ارسال کنید. برای مثال می‌خواهید بگویید: “سلام گوگل، در اتاق جیم پخش شود: آیا تکالیف خود را تمام کرده‌ای؟” می‌توانید با این دستور به دستیار گوگل بگویید: Hey Google, broadcast to Jim’s room: Have you finished your homework yet?”

چند روش برای استفاده از این ابزار وجود دارد. اولین روش بسیار ساده است. فقط کافیست با دستیار گوگل صحبت کنید و بگویید، “Hey Google, broadcast…” و سپس پیام خود را به گوگل بگویید. همچنین می‌توانید از “shout” ،”tell everyone” یا “announce” به جای Broadcast استفاده کنید.

از جدیدترین ویژگی‌ها Family Broadcast است که به شما امکان می‌دهد پیام‌ها را به طور خاص برای گروه خانوادگی خود ارسال کنید. پس حتی کسانی که خارج از خانه هستند می‌توانند پیام شما را از طریق دستگاه تلفن همراه خود دریافت کرده و پاسخ دهند.

یادآوری با ویژگی Family Bell

4 5 ویژگی جدید دستیار گوگل ( Google Assistant )

آیا برای انجام کارها یک یادآوری تنظیم می‌کنید؟ چگونه انجام کارها را به خانواده یادآوری می‌کنید؟ ویژگی Family Bell دقیقاً این کار را انجام می‌دهد. این ویژگی در هر دستگاه مجهز به دستیار گوگل در زمان از پیش تنظیم شده به صدا در می‌آید و یادآوری را به همه اعلام می‌کند.

تنظیم Family Bell نیز بسیار آسان است. کافی است برنامه Google Home را باز کنید و روی عکس نمایه خود ضربه بزنید، سپس Assistant Settings را انتخاب کنید. به پایین پیمایش کنید و روی Family Bell ضربه بزنید. سپس روی Add a bell بزنید و متن پیام (حداکثر تا ۸۰ کاراکتر)، زمان اعلان، روزهایی که باید تکرار شود و دستگاه‌های مورد نظر را انتخاب کنید.

با فرزند خود داستان گوش دهید

3 5 ویژگی جدید دستیار گوگل ( Google Assistant )

پایان روز وقتی همه کارهای خانه انجام شده است، برای گذراندن وقت چه کاری بهتر از گوش دادن به یک داستان با همدیگر است. هری پاتر هنوز هم مثل همیشه محبوب است و اکنون می‌توانید از طریق یک قابلیت جدید، داستان‌های بیشتری را در مورد Wizarding World گوش دهید.

فقط کافی است بگویید، “Hey Google, tell me a Quidditch story” تا جزئیات بیش‌تر درباره مسابقات کوییدیچ هاگوارتز بشنوید. تمام داستان‌ها از طریق انتشارات Pottermore ارائه شده است. داستان‌های بعدی در اواخر سال می‌رسند.

همچنین می‌توانید با سری کتاب‌های “Who Was” از انتشارات “Penguin Random House” درباره شخصیت‌های تاریخی اطلاعات کسب کنید. برای شنیدن داستان‌ها و دیدن جزئیات در صفحه نمایش هوشمند Nest خود فقط کافی است بگویید “Hey Google, talk to Who Was Heroes”.

بازی تست اطلاعات عمومی

5 ویژگی جدید دستیار گوگل ( Google Assistant )

Google Assistant دارای بسیاری از بازی‌های مختلف است، اما بازی‌های Trivia از محبوب‌ترین‌ها هستند. به عنوان مثال شما می‌توانید بازی “Are You Smarter Than a 5th Grader” را فقط با گفتن “Hey Google, talk to ‘Are You Smarter Than a 5th Grader” بازی کنید. دستیار شما از شما سوالات اطلاعات عمومی می‌پرسد و به شما می‌گوید که آیا پاسخ شما دقیق است یا خیر. همچنین بازی‌های دیگری مانندCrystal Ball ، Mad Libs و غیره وجود دارد که می‌توانید بازی کنید.

گوگل حتی می‌تواند برای شما جوک بگوید یا با شما آهنگ بخواند. بازی‌های مخصوص کودکان نیز طراحی شده است تا کودکان نیز تجربه استفاده از دستیار گوگل را داشته باشند.

ایجاد تمرکز

6 5 ویژگی جدید دستیار گوگل ( Google Assistant )

گوگل به همه پیشنهاد می‌دهد که در روز مادر از تایمر استفاده کنند تا ببینند چه اتفاقی می‌افتد. دستیار گوگل پر از شگفتی‌های پنهان و سورپرایز است تا یک تجربه تازه و هیجان انگیز را رقم بزند. همچنین دارای بسیاری از ویژگی‌های دیگر است که به بچه ها کمک می‌کند تا تمرکز خود را حفظ کنند.

به عنوان مثال از آنجا که در هنگام شیوع بیماری از آهنگ شستن دست بسیار استفاده می‌شود، گوگل آهنگ‌های جدیدی را نیز اضافه کرده است تا به کودکان مدت زمان مناسب انجام کارهای مهم را یاد بدهد. با گفتن “Hey Google, sing the brush your teeth song” مطمئن خواهید شد که بچه‌ها در مدت زمان کافی مسواک می‌زنند.

با گفتن “Hey Google, sing the go to sleep song” گوگل لالایی پخش می‌کند که می‌تواند به خوابیدن بچه‌ها کمک کند.

همه این ویژگی‌ها در کنار هم می‌تواند میزان استرس را در طول روز کاهش دهند و همچنین برای مدیریت کارهای خانه و کنترل فرزندان کمک‌های اثربخشی داشته باشد.

حال که با ۵ ویژگی جدید دستیار گوگل آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالت سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس