دلایلی که چرا نباید پول را در بانک بگذارید

هر کسی دوست دارد یک موجودی بزرگ در حساب بانکی خود ببیند اما چه رقمی بزرگ است؟ در ادامه به دلایلی که نباید پول را در بانک بگذارید می‌پردازیم.

32
0
0 دلایلی که چرا نباید پول را در بانک بگذارید

هر کسی دوست دارد موجودی بزرگ در حساب بانکی خود ببیند اما چه عدد و رقمی بزرگ است؟ نگه داشتن بیش از حد در حساب جاری خود به دو دلیل درست نیست: اول، دسترسی آسان به پول خود دارید، و این بدان معنی است که ممکن است وسوسه شوید و آن را خرج کنید. به علاوه، سود چندانی برای شما ندارد، بنابراین بودن پول شما در آنجا برای شما فایده‌ای ندارد. نگه داشتن بیش از حد پول در حساب جاری شما می‌تواند به این معنی باشد که پول نقد کمی در دست و بال شما هست. در ادامه به دلایلی که چرا نباید پول را در بانک بگذارید می‌پردازیم.

دلایلی که چرا نباید پول را در بانک بگذارید

4 دلایلی که چرا نباید پول را در بانک بگذارید

برنامه ریز مالی Marci Bair از برنامه ریزی مالی Bair در سن دیگو، کالیفرنیا می‌گوید برای هر کس با درآمد ثابت، توصیه می‌کنیم بیش از حد حساب بانکی خود را چک نکنید، زیرا ممکن است در حساب و کتاب‌ها و مطابقت دادن هزینه‌ها با فعالیت‌های حساب بانکی، تفاوت ببینید و کم شدن بیش از حد انتظار پول به شما حس بدی القا می‌کند. در ادامه می‌گوید در صورتی که مسائلی که در ادامه گفته می‌شود در زندگی شما هم وجود دارد، باید به فکر یک جای مناسب تر از بانک برای نگهداری سرمایه خود باشید.

شما برنامه‌ای برای پس انداز خود ندارید

اگر برنامه‌ای برای پول خود ندارید به احتمال زیاد آن را در حساب جاری خود منتظر می‌گذارید تا منتظر هرگونه اتفاقی در آینده باشد. این یک روش کارآمد برای تولید و نگهداری ثروت نیست.

درعوض، تصمیم بگیرید که دوست دارید چه اتفاقی برای آینده شما بیافتد و هر ماه یک انتقال خودکار از حساب جاری خود به حساب پس انداز، بازنشستگی و سرمایه گذاری انجام بدهید.

یک برنامه می‌تواند به تحقق بخشیدن رویا‌های شما کمک کند، و به شما امکان می‌دهد آنچه را که نیاز دارید ذخیره کنید در حالی که بقیه را به سمت اهداف دیگر و فرصت‌های رشد هدایت می‌کنید.

صندوق ذخیره اضطراری شما از قبل پر شده است

2 دلایلی که چرا نباید پول را در بانک بگذارید

دانستن آنکه حساب شما به اندازه کافی پر شده است پیام آور یک مسئله است: شما قبلاً یک صندوق اضطراری کامل تهیه کردید و هنوز پول اضافی برای شما باقی مانده است که می‌توانید آن را در کارهایی که دوست دارید خرج کنید. به طور کلی، یک صندوق اضطراری شامل حدود شش ماه هزینه‌های زندگی بعلاوه اتفاقات غیر منتظره می شود که در مکانی امن مانند بانک باید ذخیره شود.

پس از ساخت این حساب، ممکن است وسوسه انگیز باشد که پول نقد اضافی را در حساب دیگر خود بگذارید. اما، Bair می‌گوید راه‌های دیگری نیز برای استفاده کردن از پول وجود دارد. او می‌گوید: “بقیه سرمایه خود را از بانک خارج کرده و در یک حوزه سرمایه گذاری کنید.”

شما از سایر اهداف مالی مانند بازنشستگی غافل شده‌اید

جای پول فقط در بانک نیست، غفلت از اهداف مالی هم از مسائل روز است. وقتی این فرصت وجود دارد که با خرج کردن پول آینده‌ی بهتری میسازید، ثابت نگه داشتن آن یک اشتباه بزرگ است. چرا حساب چک خود را شارژ می‌کنید اما حساب بازنشستگی و پس انداز را ثابت نگه می‌دارید؟

شما باید به اندازه‌ای در حساب بانکی سرمایه نگه دارید که به آن نیاز دارید، شما چقدر کارت می‌کشید؟ چقدر چک می‌نویسید؟ باید همان قدر در آن حساب‌ها پول ذخیره کنید.

راه اندازی نقل و انتقالات خودکار به حساب‌های پس اندازی بلند مدت را در نظر بگیرید.

فرصت ها را از دست می‌دهید

5 دلایلی که چرا نباید پول را در بانک بگذارید

اگر حساب چک قابل توجهی دارید اما از فرصت‌های شغلی و گسترش کسب و کار استفاده نمی‌کنید، به این معنی است که شما دچار وسواس نگهداری پول در بانک شدید. گسترش کسب و کار خودتان و یا شرکت در ساخت یک کسب و کار جدید، به این معنی است که شما درآمد خود را افزایش می‌دهید.

یا این احتمال وجود دارد که شما انواع دیگر سرمایه گذاری مانند بیمه بهداشت و درمان و بیمه عمر را انجام نداده‌اید. داشتن یک حساب پس اندازی برای بیمه درمانی علاوه بر جلوگیری از خطرات احتمالی در آینده می‌تواند باعث سریع‌تر بازنشسته شدن شما هم بشود.

نگران این هستید که پولتان را از دست بدهید

طبق FDIC، در ایالات متحده حساب معمولی ​​چک دارای نرخ سود ۰/۳٪ است. این میزان بسیار کمتر از نرخ بهره معمول در حساب پس انداز با بازده بالا است که به ۰/۵٪ می‌رسد.

و این در مقایسه با متوسط ​​بازده سالانه ۱۰٪ در بورس سهام کم رنگ است، به این معنی که سرمایه گذاری در بورس حتی پر سود‌تر از سرمایه گذاری در حساب‌های بازنشستگی است. اگر از پول موجود در حساب جاری خود استفاده‌ای نخواهید کرد، و نیم نگاهی هم به سود ماهانه آن دارید، بهتر است آن را در بازار‌هایی مانند بورس سهام سرمایه گذاری کنید.

Bair می‌گوید: اگر از میزان زیاد یا متوسط بودن سرمایه بانکی خود مطمئن نیستید، مقداری از آن را تبدیل به نوع دیگری از سرمایه کنید.

حالا که با دلایلی که چرا نباید پول را در بانک بگذارید آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس