کارت گرافیک RTX 3050 Ti در وب سات Asus لو رفت

با توجه به درز اطلاعات شرکت سازنده لپ تاپ ایسوس (Asus)، انویدیا ممکن است در حال آماده سازی برای انتشار گرافیک RTX 3050 Ti باشد.

51
0
0 کارت گرافیک RTX 3050 Ti در وب سات Asus لو رفت

سال پیش Nvidia با عرضه‌ی سری جدید کار گرافیک‌هایش (RTX 30 Series) بیش‌تر قشر پر درآمد و کشور‌های توسعه یافته را هدف قرار داد. این یک ضعف در مقابل رقیبش یعنی AMD بود، حال با درز اطلاعات در مورد کارت گرافیک RTX 3050 Ti سری کارت‌های اقتصادی‌تر و ضعیف‌تر این شرکت در راه رسیدن به بازار است. با اینکه اطلاعات زیادی از قدرت سخت افزاری (ترافلاپس و Clock speed) آن وجود ندارد و قیمتی درز نکرده انتظار می‌رود با توجه به قیمت ۳۲۹ دلاری سری بالا‌تر آن RTX 3060 قیمتی زیر ۳۰۰ دلار داشته باشد. در ادامه به درز اطلاعات کارت گرافیک RTX 3050 Ti در وب سات Asus می‌پردازیم.

کارت گرافیک RTX 3050 Ti

1 کارت گرافیک RTX 3050 Ti در وب سات Asus لو رفت

با توجه به درز اطلاعات شرکت سازنده لپ تاپ ایسوس (Asus)، انویدیا ممکن است در حال آماده سازی برای انتشار پردازنده‌ی جدید RTX 3050 Ti باشد. ویدئو کارتز گزارش می‌دهد که ایسوس مشخصات جدیدترین لپ تاپ مخصوص بازی TUF Dash F15 خود را منتشر کرده است و از پردازنده گرافیکی لپ تاپ Nvidia GeForce RTX 3050 Ti که هنوز منتشر نشده خبر می‌دهد

طرح شماره گذاری نشان می‌دهد که انویدیا می‌تواند در حال راه اندازی چهارمین GPU لپ تاپ سری ۳۰ باشد تا به کارت‌های RTX 3060 ،RTX 3070 و RTX 3080 موجود بپیوندد. در وب سایت ایسوس ذکر شده است که این کارت ۴ گیگابایت حافظه دارد ولی امکان دارد این اطلاعات در زمان عرضه تغییر کند یا نسخه‌ی لپ تاپ از حافظه‌ی کمتری برخوردار باشد، اما این شرکت جزئیات بیش‌تری در مورد سرعت ساعت (Clock speed) و غیره ارائه نکرده است.

عرضه‌ی GPU‌های لپ تاپ سری 30 RTX توسط انویدیا نیز کمی گیج کننده بوده است. انویدیا دیگر برچسب‌های “Max-Q” را به نمونه‌های ضعیف‌تر و کم مصرف GPU‌های رده‌ی لپ تاپ خود اضافه نمی‌کند و تشخیص دقیق اینکه چه GPU دریافت می‌کنید دشوارتر شده است. انویدیا خواستار شفافیت سازندگان لپ تاپ در مورد مشخصات سری RTX 30 است، اما مارک قبلی Max-Q کار در عملکرد GPU لپ تاپ را بدون نیاز به دانستن سرعت خاص و ساعت کار آن بسیار ساده‌تر می‌کند.

حال که با لو رفتن اطلاعات کارت گرافیک RTX 3050 Ti در وب سات Asus آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس