Shopify چیست | شاپیفای چگونه کار می کند و چه چیزی می توانید با آن بفروشید؟

130
0
Shopify چیست

Shopify چیست و یکی از بزرگترین پلتفرم های خرید آنلاین در جهان است، چگونه کار می کند؟ اگر قصد دارید یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید، ممکن است نگران مدیریت وب سایت، ارسال محصولات و از این قبیل فرآیندها باشید.

Shopify چیست

خوشبختانه، پلتفرم های تجارت الکترونیک مانند Shopify می توانند در انجام تمام این کارها به شما کمک کنند. در این راهنما، توضیح می دهیم که Shopify چیست، چگونه کار می کند، چقدر هزینه دارد و چه چیزی می توانید در آن بفروشید.

چه کاری می توانیم با Shopify انجام دهیم؟

Shopify یک شرکت نرم افزار به عنوان یک سرویس (SaaS) است که یک پلتفرم تجارت الکترونیک مبتنی بر ابر به همین نام را اجرا می کند. این پلتفرم به راه اندازی و اداره فروشگاه آنلاین شما کمک می کند و ابزارهای مختلفی را برای مدیریت موجودی، تدارکات، حمل و نقل و غیره ارائه می دهد. بسته به طرحی که انتخاب می کنید، یک هزینه اشتراک ماهانه دریافت می کند.

برای راه اندازی یک وب سایت حرفه ای در Shopify، نیازی به داشتن تخصص قبلی در زمینه کدنویسی یا طراحی گرافیکی ندارید. به علاوه، شما یک وب سایت کاملاً هاست شده دریافت می کنید، یعنی لازم نیست نگران نگهداری، ارتقاء نرم افزار و امنیت وب سایت خود باشید.

Shopify چگونه کار می کند؟

Shopify چیست
Shopify چیست

Shopify با ارائه هاستینگ وب سایت، طراحی، بازاریابی و چندین ابزار دیگر با یک اشتراک ماهانه کار می کند. در ادامه چندین مزیت استفاه از Shopify را توضیح خواهیم داد. با این حال، توجه داشته باشید که برخی از این ویژگی ها برای اشتراک های سطح بالاتر قابل استفاده است.

  1. یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید

راه اندازی فروشگاه آنلاین در Shopify بسیار سریع و آسان است. می توانید از بین قالب ها و تم های رایگان موجود، ظاهر وب سایت خود را طراحی و شخصی سازی کنید. می توانید چندین صفحه وب ایجاد کنید، محصولات خود را به نمایش بگذارید، جزئیات محصولتان را وارد کنید و آنها را در سطح بین المللی بفروشید.

ویرایش محتوا و سفارشی سازی در این وب سایت بسیار ساده است. بنابراین، شما نیازی به استخدام یک متخصص برای انجام این کار ندارید. Shopify همچنین یک سری آموزش ها و ویدیوهایی را برای کمک به شما ارائه می دهد تا بتوانید با این پلتفرم کار کنید.

  1. محصولات خود را روی چندین پلتفرم بازاریابی کنید

با Shopify می توانید تبلیغاتی در گوگل داشته باشید و چندین کمپین بازاریابی در پلتفرم های شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام اجرا کنید. همچنین می توانید وبلاگ سازمانی خود را برای بازاریابی و افزایش ترافیک وب خود مدیریت کنید. Shopify ابزارهای SEO هم ارائه می دهد که می توانید از آنها برای تعیین رتبه وب سایت خود در موتورهای جستجو استفاده کنید.

  1. پرداخت ها را پردازش کنید
Shopify چیست
Shopify چیست

Shopify از بیش از 100 درگاه پرداخت و حدود 130 ارز پشتیبانی می کند. اگر تصمیم دارید پرداخت های خود را از طریق یک درگاه پرداخت خارجی پردازش کنید، باید از 0.5٪ تا 2٪ هزینه پرداخت کنید.

با این حال، اگر به جای آن از درگاه پرداخت اختصاصی Shopify، یعنی Shopify Payments استفاده کنید، می توانید کارمزد تراکنشی پرداخت نکنید.

  1. حمل و نقل را مدیریت کنید

برای ارسال محصولات خود، می توانید یک شرکت حمل و نقل شخص ثالث یا Shopify Shipping را انتخاب کنید، که Shopify Shipping یک سرویس داخلی است که بر اساس موقعیت مکانیتان به طور خودکار شما را به شرکای واجد شرایط حمل و نقل متصل می کند.

با Shopify Shipping، هزینه های حمل و نقل شما از قبل با توجه به شرکت حمل و نقل و محل تحویل برای شما محاسبه می شود. به علاوه، به ویژگی هایی مانند پیگیری لحظه ای، برچسب های حمل و نقل قابل چاپ و غیره دسترسی دارید. اما اگر شرکت های حمل و نقل شخص ثالث را انتخاب کنید، باید تمام این کارها را خودتان به صورت دستی انجام دهید.

  1. فروش در فروشگاه های فیزیکی با Shopify POS
Shopify چیست
Shopify چیست

برنامه Shopify POS (نقطه فروش) به شما این امکان را می دهد تا محصولات خود را در فروشگاه های فیزیکی بفروشید. با هر طرح اشتراکی، می توانید به Shopify POS Lite دسترسی داشته باشید. این برنامه بر روی دستگاه های خرده فروشی مانند اسکنر بارکد، پرینترهای رسید و غیره اجرا می شود.

این برنامه موجودی فروشگاه Shopify شما را در این دستگاه ها همگام سازی می کند و به شما این امکان را می دهد تا سفارش های مشتری های خود را مدیریت کنید، پرداخت ها را پردازش کنید، و غیره. اگر از قبل این دستگاه ها را ندارید، می توانید آنها را در فروشگاه سخت افزار Shopify خریداری کنید.

  1. تحلیل و گزارش وب سایت خود را دریافت کنید

Shopify همچنین گزارش های دقیق و تجزیه و تحلیل فروشگاه شما را نیز ارائه می دهد. به عنوان مثال، با طرح اشتراک پیشرفته، می توانید گزارش های بازدید از وب سایت، کل فروش، نرخ بازگشت مشتری، نرخ تبدیل، محصولات پرفروش و موارد دیگر را مشاهده و سپس دانلود کنید.

به خاطر داشته باشید که این ویژگی ها بر اساس طرحی که انتخاب می کنید متفاوت است.

  1. به Shopify App Store دسترسی پیدا می کنید

نه تنها می توانید فروشگاه الکترونیکی خود را شخصی سازی کنید، بلکه می توانید کارایی آن را با نصب افزونه های Shopify App Store افزایش دهید. در این فروشگاه می توانید افزونه های رایگان و پولی مختلف و بسیار زیادی را پیدا کنید. از ایمیل مارکتینگ گرفته تا مدیریت بازده و اطلاع رسانی از طریق فشار (یک سرویس ارسال پیام است که پیام های آن بدون درخواست مشتری ها به دستگاه آنها ارسال میشود.)، خلاصه که قطعا یک برنامه برای هر چیزی که فکرش را بکنید در این فروشگاه وجود دارد.

  1. با Shopify Capital کمک هزینه دریافت کنید
Shopify چیست
Shopify چیست

برنامه کمک هزینه Shopify، یعنی Shopify Capital، گزینه های کمک هزینه خود را در قالب وام و پیش پرداخت برای فروشگاه های واجد شرایط ارائه می دهد. این برنامه از کسب و کارهای کوچک حمایت می کند تا خود را گسترش دهند.

با این حال، Shopify در مورد پارامترهایی که برای تصمیم گیری در مورد واجد شرایط بودن شما استفاده می کند، توضیحی نمی دهد. و در کل اگر واجد شرایط باشید، به شما اطلاع داده می شود و پس از آن به سادگی می توانید برای دریافت کمک هزینه درخواست دهید.

  1. ایمیل های بازاریابی خود را با Shopify Email تنظیم کنید

با هر اشتراک Shopify، به ابزار بازاریابی ایمیلی آن، یعنی Shopify Email دسترسی خواهید داشت. این ابزار به شما کمک می کند تا کمپین های ایمیلی را اجرا کنید و ایمیل هایی با ظاهر حرفه ای ایجاد کنید. می توانید از میان قالب های ایمیل موجود یکی را انتخاب کنید و از فروشگاه آنلاینتان تصاویر محصول خود را برای ایجاد ایمیل های سفارشی اضافه کنید.

Shopify همچنین تجزیه و تحلیل هایی برای کمپین های ایمیل شما ارائه می دهد. می توانید با استفاده از آن تعداد ایمیل های باز شده، محصولات اضافه شده به سبد خرید، محصولات خریداری شده و نرخ کلیک را پیگیری کنید.

قیمت گذاری Shopify

طرح ها قیمت ها برای چه کسانی مناسب است
Lite ماهانه 9 دلار افرادی که می خواهند محصول خود را در یک وب سایتی که از قبل موجود است، بفروشند
Basic ماهانه 29 دلار استارت آپ ها و کسب و کارهای کوچک تجارت الکترونیک
Shopify ماهانه 79 دلار کسب و کارهای در حال رشدی که به دنبال گسترش فعالیت های خود هستند
Advanced ماهانه 299 دلار برندهای شناخته شده ای که به تجزیه و تحلیل و گزارش گیری پیشرفته نیاز دارند
Plus شروع از ماهانه 2000 دلار MNC ها، بازرگانان سطح بالا و عمده فروشان

چه محصولاتی را می توانید در Shopify بفروشید؟

شما می توانید طیف وسیعی از محصولات و خدمات را در فروشگاه Shopify خود بفروشید. عمده ترین و مهمترین آنها کالاهای فیزیکی هستند، مثل کالاهای دست ساز، لوازم آرایش، کالاهای خانگی، وسایل مربوط به فضای باز و لباس. اما، شما می توانید محصولات و خدمات دیجیتالی مانند کتاب های الکترونیکی، کارت های هدیه، دوره های آنلاین، مشاوره و غیره را نیز در این پلتفرم بفروشید.

مزایای Shopify

  • رابط کاربری واضح و شفاف
  • پشتیبانی 24 ساعته از طریق تلفن، چت یا ایمیل 
  • دسترسی آسان به شرکت های حمل و نقل محبوب 
  • صدها افزونه مفید و در دسترس در Shopify App Store 
  • پردازش پرداخت رمزگذاری شده

معایب Shopify

  • برنامه های اشتراک همه ویژگی های ضروری را شامل نمی شود
  • کارمزد تراکنش برای درگاه های شخص ثالث
  • افزونه های گران قیمت
  • مدیریت محتوای ناچیز و ناکارآمد
  • فرآیند انتقال پیچیده

آیا Shopify برای شما مناسب است؟

Shopify یک پلتفرم مبتدی پسند است. برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی با ظاهری عالی و شروع به فروش محصولات خود نیازی نیست حتما در این زمینه متخصص و حرفه ای باشید. استفاده از رابط کاربری این پلتفرم بسیار آسان است و کاملاً انعطاف پذیر است زیرا می توانید تم ها و ویژگی های مختلفی را انتخاب و استفاده کنید.

با این حال، برنامه های اشتراک در این پلتفرم همه ویژگی های ضروری را پوشش نمی دهد. معمولا پیش می آید که مجبور شوید برای هر چیز کوچک و بی اهمیتی پول دهید. Shopify به همراه افزونه هایش، بسیار گران تمام می شود. بنابراین، اگر به دنبال گزینه های سفارشی سازی رایگان هستید، بهتر است بگردید و جایگزین های دیگری پیدا کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس