معرفی نکات مهم در مورد راه اندازی کار با دوستان و آشنایان

آیا شما و دوستتان می‌توانید یک کار موفق بسازید؟ پاسخ‌ها ممکن است متفاوت باشد. در ادامه به نکات در مورد راه اندازی کار با دوستان می‌پردازیم.

28
0
0 معرفی نکات مهم در مورد راه اندازی کار با دوستان و آشنایان

آیا شما و دوستتان می‌توانید یک کسب و کار موفق بسازید؟ پاسخ ممکن است از آنچه فکر می‌کنید متفاوت‌تر باشد. شما عاشق گذراندن وقت با دوست خود هستید، و ایده کارآفرینی باعث می‌شود شما تمام روز با او باشید. چرا آرزو‌های خود را با یکدیگر برآورده نکنید؟ شرکت‌هایی مانند Airbnb و Ben & Jerry’s در این زمینه موفقیت‌هایی کسب کردند. همه آن‌ها از دوستی شروع کردند. در ادامه به نکات مهم در مورد راه اندازی کار با دوستان و آشنایان می‌پردازیم.

نتیجه همکاری شما می‌تواند بسیار متفاوت باشد، شما ممکن است شرکای تجاری بزرگی باشید، یا ممکن است آرزو کنید که به تنهایی ایده را اجرا می‌کردید. قبل از اتخاذ این تصمیم گیری سرنوشت ساز، جوانب مثبت و منفی را تجزیه و تحلیل کنید و سوالات اساسی از خود بپرسید. به عنوان مثال، آیا شما به اندازه یکسان سرمایه گذاری خواهید کرد؟ هر کس چه مسئولیت‌هایی را بر عهده می‌گیرد؟

سوالاتی که باید قبل از راه اندازی کار با دوستان بپرسید

1 معرفی نکات مهم در مورد راه اندازی کار با دوستان و آشنایان

قبل از شروع به کار، سوالات سخت و اساسی را بپرسید. پرسیدن و پاسخ دادن به آن‌ها دشوار است، اما می‌تواند دوستی شما را از یک فاجعه اقتصادی نجات بدهد.

سوال ۱: آیا مقادیر یکسان سرمایه دارید؟

با توجه به شیوه زندگی و اهداف شما، ارزش‌های شما می‌تواند بسیار متفاوت از شریک شما باشد. شما ممکن است از داشتن یک سبک زندگی آرام که به شما آزادی مالی می‌دهد، قدردانی کنید، در حالی که ممکن است دیگران برای یک سبک زندگی سریع و پر از فعالیت و روز‌های کاری طولانی ارزش قائل شوند. اختلاف در ارزش‌ها می‌تواند باعث ایجاد تنش در روابط تجاری شما شود.

از خود بپرسید: آیا شما و دوست شما ارزش‌های یکسانی دارید؟ اگر چنین است، عالی است! در غیر اینصورت، به تفاوت‌های خود توجه داشته باشید و اینکه آیا ارزش امتحان کردن را دارد.

سوال ۲: آیا هدف تجاری شما یکسان است؟

برای اطمینان از اینکه در یک جهت هستید، با دوست خود یک جلسه بارش فکری ترتیب دهید. اهداف یک ماهه، شش ماهه، یک ساله و پنج ساله خود را برای کسب و کار خود ترسیم کنید. آیا هدف شما کسب درآمد مشخصی است؟ برای استخدام تعداد معینی کارمند تمام وقت؟ یا شاید هم می‌خواهید ایده خود را جهانی کنید؟

اگر هر کدام از اهداف شما در تضاد باشد، ممکن است ​​دردسر ایجاد شود. ببینید آیا می‌توانید اختلافات خود را قبل از سرمایه گذاری برطرف کنید یا خیر.

سوال ۳: آیا مهارت‌های شما مکمل یکدیگر هستند؟

5 معرفی نکات مهم در مورد راه اندازی کار با دوستان و آشنایان

شما و دوستتان هر کدام نقاط قوت خود را دارید به عنوان مثال: ممکن است شما در مدیریت زمان مهارت داشته باشید در حالی که دوست شما در فروش بهتر است. برای مهارت‌هایی که هر دو در آن‌ها ضعیف هستید، به این فکر کنید که چگونه می‌توانید خلا را پر کنید. با دو راه می‌توانید این خلا را پر کنید یا شما بودجه کافی برای استخدام فریلنسر دارید، یا یکی از شما مشتاق یادگیری چیز‌های جدید است، می‌توانید مشکلات و نگرانی‌ها را برطرف کنید.

اگر مهارت‌های مورد نیاز یکدیگر را تامین نکنید، چه کسی این نیاز را برطرف خواهد کرد؟

سوال ۴: آیا عادت‌های شغلی و سبک زندگی شما مطابقت دارد؟

بسته به اهداف شغلی شما، این مسئله می‌تواند به شکست برنامه تجاری شما منجر بشود. به عنوان مثال، ممکن است یکی از دو شریک سحرخیز باشد، و دیگری تا نیمه‌های شب بیدار بماند. یکی می‌تواند جلسات صبح را تحویل بگیرد در حالی که دیگری مسئول توسعه وب سایت در عصر باشد.

اگر عادت‌های زندگی یکی از دوستان با دیگری مطابقت ندارد، بهترین راه این است که سراغ کار دیگری بروید. ممکن است شروع کسب و کار، انگیزه‌ای برای تغییر در سبک زندگی شود، اما در کل بهترین کار این است که بر طبق عادات همیشگی عمل کنید.

جوانب مثبت و منفی راه اندازی کار با دوستان

2 معرفی نکات مهم در مورد راه اندازی کار با دوستان و آشنایان

قبل از ورود به هرگونه کسب و کار، سنجیدن جوانب مثبت و منفی ضروری است. آیا ایده شروع کسب و کار شما، می‌تواند باعث سود کلان شما بشود؟ آیا ممکن است در آینده فرصت‌های بهتر را از شما دور کند؟

جوانب مثبت: شما از وقت گذراندن و راه رفتن با دوستتان لذت می‌برید.

شروع کار با یک دوست مانند ازدواج است یک تصمیم حیاتی که تا آخر عمر تاثیرات آن را مشاهده خواهید کرد.‌ هر زمان که مشکل دارید، می‌دانید که برای کمک به چه کسی مراجعه کنید. قادر خواهید بود بیشتر کار‌ها را با هم انجام دهید. به عنوان مثال، یافتن سرمایه گذاران به صورت تیمی راحت‌تر از انفرادی است، اعصاب شما هم راحت‌تر خواهد بود.

منفی: به جای اینکه برای تفریحات آخر هفته دور هم جمع شوید، می‌توانید تمام روز را با هم بگذرانید! می‌تواند هیجان انگیز باشد، اما وقتی که هر دو شما با یک افراد یکسان معاشرت می‌کنید، ممکن است فضایی ایجاد شود تا باعث جدایی شما و تعطیلی کسب و کار شود.

جوانب مثبت: شما نقاط قوت و ضعف یکدیگر را درک می‌کنید

شما احتمالاً قبلاً از نحوه عملکرد یکدیگر و نقاط قوت و ضعف خود آگاه هستید. به جای صرف وقت برای شناختن یک شریک غریبه، شما این مزیت را دارید که شریک خود را خوب می‌شناسید. در روز اول، شما و شریک خود می‌توانید با توجه به توانایی‌هایی که دارید، هر کدام یک وظیفه را برعهده بگیرید.

نکات منفی: دوستی شما می‌تواند کاملاً تبدیل به تجارت شود. تبدیل شدن کار به دغدغه اصلی می‌تواند روابط دوستانه شما را تحت تاثیر قرار بدهد. حتی پس از پایان کار شما، دیگر زمانی برای گذراندن با دوست خود در نظر نمی‌گیرید. برای داشتن بیش‌ترین انرژی، رابطه دوستانه خود را حفظ کنید.

جوانب مثبت: شما در برقراری ارتباط راحت هستید.

ممکن است ماه‌ها، سال‌ها یا حتی دهه‌ها با هم دوست باشید. داشتن یک بنیاد دوستانه قوی به تقویت ارتباط شما در محل کار کمک می‌کند. بعلاوه، شما به احتمال زیاد می‌دانید که دوست شما در مواقع پیش رو چه تصمیماتی را اتخاذ می‌کند. عادت‌های ارتباطی و مسائلی را که باعث پایدار شدن دوستی شما می‌شود را یادداشت کنید. از این یادداشت در طول مدت تجارت برای تقویت دوستی استفاده کنید.

منفی: شراکت می‌تواند، احساس پیروزی را از شما بگیرد.

مراقب باشید احساسات شما تصمیمات شغلی شما را تعیین نکند. برای جلوگیری از هرگونه مسائل شخصی در محل کار، به توافق برسید. اگر برای موقعیت‌های پیش آمد، کمی وقت بگذارید، ذهن خود را خالی کنید، با ذهن آزاد فکر کنید.

جوانب مثبت: شما باید زمان بیشتری را با یکدیگر سپری کنید

شما باید ساعت‌های بی‌شماری را با هم به گفتگو و فعالیت‌های تجاری بپردازید. شما می‌توانید تمام روز خود را صرف کار کردن کنید. این یک فرصت شگفت انگیز است که می‌توانید بیشتر وقت خود را با دوست خود بگذرانید.

جنبه منفی: اختلاف بین دوستان می‌تواند به شکست مالی و تجاری منجر شود

وقتی در محل کار تنش ایجاد می‌شود، به نتایج کسب و کار شما آسیب می‌رساند. عدم تمایل به گفتگو با شریک، می‌تواند باعث شود کسب و کار شما تعطیل شود. برای جلوگیری از ضرر بیش‌تر، در صورت مواجه شدن با مشکل مالی، محافظت از دوستی را در اولویت قرار بدهید. بحث مالی آنقدر ارزشمند نیست که بخواهید دوستی خود را قربانی کنید.

نکاتی برای راه اندازی کار با دوستان

3 معرفی نکات مهم در مورد راه اندازی کار با دوستان و آشنایان

قبل از رویا پردازی برای موفقیت با دوست و صرف کردن وقت، سرمایه و انرژی، خود را به درستی آماده کنید. مانند یک شغل جدید رفتار کنید. برنامه خود را قبل از شروع کار مشخص کنید.

۱. طرح تجاری خود را انتخاب کنید

مسائل کوچک ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها پس از شروع کار شما بی‌اهمیت باشند. برای جلوگیری از مشکلات در آینده، با شریک خود صحبت کنی تا ناسازگاری‌های کوچک و بزرگ را از بین ببرید. داشتن عادت‌های مختلف سبک زندگی ممکن است اکنون مسئله‌ی مهمی نباشد، اما با گذر یک سال اختلاف‌ها نمایان می‌شوند و تاثیر می‌گذارند.

۲. ارتباط برقرار کنید

حدود یک سوم استارتاپ‌ها فاقد ارتباط مناسب هستند. با یافتن یک روش ارتباطی که برای شما و شریک شما مناسب باشد، از شکست تجارت جلوگیری کنید. جلسات روزانه جمع آوری اطلاعات یا بروزرسانی ایمیل از این موارد هستند. با نوشیدن قهوه مورد علاقه خود یا خوردن ناهار، این گفتگو را لذت بخش‌تر کنید.

۳. مرز ایجاد کنید و احترام بگذارید

4 معرفی نکات مهم در مورد راه اندازی کار با دوستان و آشنایان

با تنظیم قوانین برای ساعات کار، تنش را در محل کار از بین ببرید. تا زمانی که وظایف آن روزتان را تمام نکردید، از صحبت در مورد مسائل شخصی و تفریح خود داری کنید. حالا رابطه شما فرا‌تر از یک دوستی ساده است. شما همکار هستید و حفظ ادب و احترام در حین کار ضروری است. در صورت نیاز می‌توانید حد و حدودی برای خودتان تعیین کنید.

۴. با قرارداد‌ها آن را رسمی کنید

هرگونه اتفاقی که افتاد آن را کتبی بنویسید. اطلاعات ضروری را جمع آوری و ذخیره کنید. اگر اشتباه یا سوء تفاهمی پیش می‌آمد، می‌توانید به اسناد و اظهارات کتبی مراجعه کنید. برای اطمینان بیش‌تر می‌توانید جنبه رسمی بدهید و اطلاعات حقوقی را در دفتر اسناد رسمی ثبت کنید. هر مسئله‌ی حقوقی و مالی که به کار شما مربوط می‌شود باید روی کاغذ بیاید، اطلاعاتی نظیر: میزان خسارت، جبران خسارت، سود و سهام، میزان سرمایه گذاری جذب شده و میزان دخل و خرج.

قبل از اینکه وقت، انرژی یا پول خود را برای اجرای یک طرح صرف کنید، از آمادگی کامل خود مطمئن شوید. آیا شما و دوست شما می‌توانید شرکای تجاری پایدار باشید؟ فراموش نکنید که در طول کسب و کار بودجه و سرمایه گذاری خود را مدیریت کنید.

حال که با نکات مهم در مورد راه اندازی کار با دوستان و آشنایان آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس