انتشار اسلات PCIe 6 نزدیک است ، آشنایی با ویژگی های این نوع اسلات

استاندارد PCIe 6 به زودی منتشر می‌شود، اما یک سال یا بیشتر طول می‌کشد تا به دست شما برسد. در ادامه به اسلات PCIe 6 می‌پردازیم.

19
0

استاندارد PCIe 6 به زودی منتشر می‌شود، اما یک سال یا بیشتر طول می‌کشد تا به دست شما برسد. بر اساس گزارشات، مشخصات نهایی اسلات PCI-Express (PCIe) 6، که انتظار می‌رود سرعت انتقال داده بین اجزای اصلی رایانه را دو برابر کند، ظرف چند ماه نهایی می‌شود. در ادامه به اسلات PCIe 6 می‌پردازیم.

انتشار اسلات PCIe 6 تا چند ماه دیگر

1 انتشار اسلات PCIe 6 نزدیک است ، آشنایی با ویژگی های این نوع اسلات

آل یانس، رئیس و رئیس سازمان استاندارد PCI-Special Interest Group (SIG)، به The Register گفت که هدف این گروه پایان سال یا اوایل سال ۲۰۲۲ است. قبل از اینکه خیلی هیجان زده شوید، توجه داشته باشید که کمی طول می‌کشد تا مشخصات جدید به کاربران برسد. اسلات PCIe 6 جانشین PCIe 5 می‌شود که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. طبق گزارشات جدید، سرعت انتقال حداکثر ۶۴ گیگابایت در ثانیه (GT/s) را پشتیبانی می‌کند، که به معنی انتقال تا ۱۲۸ گیگابایت بر ثانیه در هر جهت در پیکربندی x۱۶ است که دو برابر PCIe 5.0 می‌باشد.

یانس خاطرنشان می‌کند: “قابلیت‌های پهنای باند فناوری اسلات PCIe 6 برای برنامه‌های پیشرفته مناسب‌تر است. برنامه‌های شتاب دهنده، ML [یادگیری ماشین] و HPC [محاسبات با عملکرد بالا] که به پهنای باند IO بالا نیاز دارند.” سخنگویان اینتل و انویدیا، کاربران سنتی این فناوری، از اظهار نظر مستقیم در مورد افزودن پشتیبانی از PCIe 6.0 در محصولات خود، هنگامی که توسط The Register مورد بررسی قرار گرفتند، خودداری کردند. با این حال، جالب توجه است که افزایش نرخ انتقال استانداردهای جدید فقط می‌تواند به بخش جدیدی از کمک کند.

یانس در این باره می‌گوید: “ما علاقه فوق العاده‌ای به راه حل‌های جدید داریم و یک گروه کاری فنی جدید PCIe تشکیل دادیم تا بر چگونگی افزایش پذیرش فناوری PCIe در صنعت خودرو به دلیل افزایش تقاضا برای پهنای باند در آن اکوسیستم تمرکز کنیم.”

به صورت کلی مشخص نیست حتی در نسل بعدی سخت افزار‌ها که در سال ۲۰۲۲ و یا ۲۰۲۳ منتشر می‌شوند از PCIe 6 استفاده خواهد شد یا خیر ولی این فناوری تا چند وقت دیگر به صورت کامل در دسترس شرکت‌های غول فناوری قرار می‌گیرد.

حال که با اسلات PCIe 6 و ویژگی‌هخای آن آشنا شدید، می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس