بررسی بازی Prince of Persia: The Lost Crown 

121
0
بررسی بازی Prince of Persia: The Lost Crown 

14 سال از انتشار بازی “Prince of Persia” می‌گذرد و واقعاً احساس می‌شد که این سری، احتمالا تمام شده است. البته، اثر جیک جیلنهال 2010 به شهرتی قوی نرسید. تریلرهای متوسط ​​و تأخیرهای بازی Prince of Persia: The Lost Crown  برای اکثر بازیکنان امید زیادی باقی نگذاشت. چه کسی می‌توانست حدس بزند که این یک شروع فوق العاده برای سال 2024 خواهد بود؟ یک بازسازی واقعا هوشمندانه و اعتیاد آور Metroidvania از فرنچایز با انیمیشن قوی، طراحی و گیم پلی عالی. داستان کمی سطحی است، اما این عنوان من را به یاد بازی های کلاسیکی مانند «Castlevania» انداخت. این یک بازی است که متوقف کردن آن واقعاً دشوار است، به شخصیت شما قدرت ها و توانایی های جدید را به موقع می‌دهد. تا زمانی که همه آنها را پیدا نکرده اید، ادامه خواهید داد. طول گیم پلی تنها حدود 20 ساعت طول می‌کشد، اما تقریباً همه آنها عالی هستند. 

 در The Lost Crown، شما نقش سارگون، یکی از اعضای یک قبیله ایرانی موسوم به The Immortals را بازی می‌کنید. سارگون شخصاً یک ژنرال کوشانی را که می‌خواست به امپراتوری ایران حمله کند شکست می‌دهد، اما شاهزاده ای به نام غسان ربوده می‌شود. (آره، باور کنید یا نه، شما در واقع شخصیت عنوان نیستید.) خیانتکاری به نام ژنرال آناهیتا قصد دارد از خون شاهزاده برای دسترسی به معبد سیمرغ برای بدست آوردن قدرت مطلق استفاده کند. این بازی به شدت از اساطیر ایرانی الهام گرفته شده است و از تصاویر، اسطوره ها و افسانه های آن به گونه ای استفاده می‌کند که قبلاً واقعاً ندیده ایم. توسط تیم باهوش Ubisoft Montpelier طراحی شده کسانی که بازی های فوق العاده «Rayman» را ساختند. 

بررسی بازی Prince of Persia: The Lost Crown 

در ابتدا، The Lost Crown یک بازی فریبنده ساده است. شما دو شمشیر برای تاب دادن در حملات سبک و سنگین دارید. به زودی یک کمان برای کمک به دشمنان دورتر دریافت خواهید کرد. پریدن، سر خوردن، دویدن – همه چیزهای استاندارد مترویدوانیا شما هستند. (برای کسانی که ناآشنا هستند، این نام ژانر عناوین ماجراجویی با الهام از آثار کلاسیک «Metroid» و «Castlevania» است.) نکته منحصر به فرد در مورد The Lost Crown چگونگی ساخت بلوک به بلوک آم است. مانند بسیاری از مترویدوانیاها، این نقشه شامل یک نقشه عظیم با مناطقی است که تا زمانی که قدرت مناسب را پیدا نکنید، نمی‌توانید به آنها دسترسی پیدا کنید – بالاتر بپرید، از راه دور، چیزی را با کمند بگیرید، و غیره. بنابراین شما دائماً در حال درجا زدن هستید. باید آنقدر فعالیت کنید تا برای رسیدن به بخش های جدید جهت پیشبرد داستان یا یافتن رازهای آن، قوی شوید. 

 شما همچنین با دشمنان جدیدی روبرو هستید که از شما می‌خواهند آن قدرت های جدید را آزاد کنید. می‌دانم که دارم پیرتر می‌شوم، اما شکست دادن برخی از باس فایت های اینجا به طور جدی دشوار است، و نیاز به وارد کران دقیق ضربات، پریدن، طفره رفتن، دور زدن و حمله دارند. مطمئناً، مانند هر بازی اکشن، شما توانایی ارتقاء سلاح ها و توانایی ها را خواهید داشت، اما بیشتر سفارشی سازی های موجود در آن به شکل طلسم هایی است که در سرتاسر جهان هستند که کمی سلامت، قدرت حمله و غیره را افزایش می‌دهند. در سطوح دشواری بالاتر، شما حتی باید بسته به آنچه برای آن چالش خاص یا غول مرحله آخری که با آن روبرو هستید، طلسم ها را تعویض کنید. 

 همه اینها باعث ایجاد یک بازی می‌شود که گیم پلی را به گونه ای متعادل می‌کند که باعث شود بازیکن احساس یادگیری و پیشرفت کند. مانند ساختن طبقات جدید در خانه بازی، گسترش و رشد به گونه ای است که طرح و داستان را در جریان نگه می‌دارد. نقشه ای دارد که مدام در حال رشد است و خود را نشان می‌دهد و اکتشاف را به روشی اعتیادآور تشویق می‌کند. 

 فرنچایزهای پلتفرمینگ زیادی وجود داشتند که زمانی در بازار رونق داشتند. من عاشق بازی جدید “Rayman” هستم و آرزو دارم که روزی “Castlevania” یک نسخه جدید برایش بیاید. اگر هر دو از زمین خارج شوند، باید به بازی Prince of Persia: The Lost Crown  نگاه کنند تا الگو بگیرند. 

 اکنون برای Xbox، PS5، Nintendo Switch و PC در دسترس است. 

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات وایز اول پرداخت

وایز اول پرداخت

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس