معرفی هفت جایگزین برنامه Shopify

137
0
جایگزین برنامه Shopify

اگر Shopify که یک پلتفرم محبوب تجارت الکترونیک است برای شما مناسب نیست در این مقاله به معرفی هفت جایگزین برنامه Shopify می پردازیم.

جایگزین برنامه Shopify

اگر به دنبال راه اندازی یک تجارت الکترونیکی یا شغل دوم هستید، به یک وب سایت نیاز دارید. یک وب سایت به کار شما اعتبار می دهد و به شما کمک می کند تا به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید. برای ایجاد وب سایت خود، به یک پلتفرم نیاز دارید که در این فرآیند به شما کمک کند.

اکثر مردم از Shopify استفاده می کنند، اما این پلتفرم تنها گزینه قابل استفاده نیست. بیایید یک سری از جایگزین های Shopify را بررسی کنیم. این پلتفرم ها به همان اندازه Shopify عالی هستند.

Shopify چیست؟

Shopify یک پلتفرم تجارت الکترونیک است که به شما این امکان را می دهد تا یک فروشگاه آنلاین برای نمایش و فروش محصولات خود راه اندازی کنید. این پلتفرم تجارت الکترونیک اولین و بهترین انتخاب برای بسیاری از فروشندگان آنلاین است. Shopify به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را همانطور که در نظر دارید، راه اندازی کنید و با گذشت زمان به گسترش آن ادامه دهید.

جایگزین برنامه Shopify
جایگزین برنامه Shopify

Shopify بسیار کاربر پسند است و برای شروع استفاده از آن لازم نیست در این زمینه تخصصی داشته باشید. اگر در این پلتفرم تازه کار و نا آشنا هستید، دوره هایی در این پلتفرم ارائه می شود که می توانند برای راه اندازی یک فروشگاه موفق Shopify به شما کمک کنند. Shopify یک دوره آزمایشی رایگان ارائه می دهد و پس از پایان آن هم قیمت مقرون به صرفه ای برای اشتراک ارائه می دهد.

اما، Shopify تنها پلتفرمی نیست که در این فرآیند می تواند به شما کمک کند. بسیاری از پلتفرم های دیگر هم وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید، و در ادامه بهترین انتخاب های ما را مشاهده خواهید کرد.

برنامه Squarespace

Squarespace یک سازنده وب سایت بسیار شناخته شده است که برای استفاده از آن به هیچ مهارت یا دانشی نیاز ندارید. این پلتفرم، قالب ها و طرح های فوق العاده ای را ارائه می دهد و ویژگی های آن به شما این امکان را می دهد تا سایت خود را به شکلی حرفه ای شخصی سازی کنید.

این پلتفرم دارای طرح های اشتراک مقرون به صرفه ای است که هر کدام مزایای مختلفی را با قیمت های متفاوت ارائه می دهند، تا شما بتوانید گزینه مناسب برای خودتان را پیدا کنید. این موضوع خیلی اتفاق می افتد که Squarespace  اسپانسر YouTubers های مختلفی شود و آنها هم برای ثبت نام در این پلتفرم تبلیغ کنند.

یکی از نکات منفی این پلتفرم این است که Squarespace پرداخت ها را فقط با PayPal و Stripe پردازش می کند. بنابراین، اگرچه خود Squarespace کارمزد تراکنشی از شما نمی گیرد، اما این دو درگاه پرداخت این کار را انجام خواهند داد. ویژگی های بازاریابی Squarespace نیز تا حدودی محدود است، بنابراین از نظر امکانات از Shopify پیشی نمی گیرد.

برنامه BigCommerce

جایگزین برنامه Shopify
جایگزین برنامه Shopify

BigCommerce هر چیزی که برای ایجاد یک وب سایت عالی نیاز دارید در اختیارتان قرار می دهد. این پلتفرم قالب ها و تم های فراوانی دارد که می توانید هر کدام که به سلیقه شما نزدیکتر است را انتخاب کنید. همچنین مدیریت تصویر Akamai را بدون هیچ هزینه اضافی ارائه می دهد، بنابراین می توانید تصاویر را هم برای مرورگرها و هم برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کنید.

یکی از ویژگی هایی که در Shopify وجود ندارد ولی در BigCommerce وجود دارد، همگام سازی موجودی است. همانطور که از نام آن مشخص است، این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا موجودی خود را همگام کنید و مطابقت دهید و فروش omnichannel یا کانال همه کاره را ساده کنید. ویژگی همگام سازی موجودی می تواند به افزایش فروش شما کمک کند و باعث می شود BigCommerce نسبت به Shopify برتری داشته باشد.

برنامه Volusion

Volusion و Shopify از بسیاری جهات شبیه به هم هستند. هر دو نسخه آزمایشی رایگان 14 روزه، قیمت مشابه و دراپ شیپینگ (حمل مستقیم کالا از تولید کننده یا توزیع کننده به خریدار) را ارائه می دهند. با این حال، Volusion تم های گسترده تری ارائه می دهد، که می توانید هر طور که می خواهید وب سایت خود را شخصی سازی کنید.

سبد خرید مبتنی بر فضای ذخیره سازی ابری برای کسب و کارهای کوچک که مهارت های فنی زیادی ندارند بسیار عالی است. این پلتفرم دارای یک سیستم مدیریتی است که به شما این امکان را می دهد تا از طریق سفارشات، تجربه پردازش را بهبود ببخشید. همچنین این پلتفرم به شما امکان دسترسی به ابزارهای سئو داخلی را می دهد که می تواند به بهبود فهرست بندی شما کمک کند.

بسته به اشتراکی که می گیرید، باید محدودیت های پهنای باند ماهانه را نیز در نظر بگیرید، اما هنوز هم جایگزین خوبی برای Shopify است.

برنامه Magento

جایگزین برنامه Shopify
جایگزین برنامه Shopify

Magento یک پلتفرم منبع باز و رایگان با ویژگی ها، تم ها و قالب های فراوان است. شما در این پلتفرم به هزاران افزونه دسترسی خواهید داشت و می توانید هر قسمتی از فروشگاه تجارت الکترونیکی خود را سفارشی سازی کنید. همچنین این پلتفرم مجموعه ای از ابزارهای مدیریت کاتالوگ، سئو و بازاریابی را در اختیار شما قرار می دهد و به گونه ای طراحی شده است که تحمل ترافیک سنگین را داشته باشد.

نکته منفی که باید در مورد Magento به آن توجه کرد، هزینه های آن است. اگرچه دانلود این نرم افزار رایگان است، اما اگر بخواهید از آن استفاده کنید باید هزینه هایی پرداخت کنید. به عنوان مثال، شما باید برای هاستینگ وب، توسعه وب و هر چیز دیگری که ممکن است برای راه اندازی و نگهداری سایت خود نیاز داشته باشید، هزینه کنید.

سیستم Magento برای کاربران مبتدی مناسب نیست، بلکه برای کسانی مناسب است که در زمینه کدنویسی تجربه بیشتری دارند. اگر دانش یا مهارتی در این زمینه ندارید، بهتر است به سراغ گزینه ی دیگری بروید.

برنامه BigCartel

اگر صاحب یک تجارت کوچک هستید، BigCartel برای شما مناسب است. این پلتفرم به اندازه Shopify ویژگی و امکانات ندارد، اما همچنان ارزش بررسی دارد. این پلتفرم همه ویژگی های مورد نیاز را دارد، استفاده از آن آسان است، مقرون به صرفه است، و پهنای باند نامحدود و سفارشی سازی HTML و CSS و موارد دیگر را نیز ارائه می دهد.

برای استفاده از آن نیازی به مهارت کدنویسی ندارید و با PayPal، Google Analytics و Facebook یکپارچه شده است. BigCartel هیچ هزینه تراکنش اضافی از شما دریافت نمی کند، اما PayPal این کار را خواهد کرد. نکته منفی دیگری که باید در نظر گرفت نداشتن پشتیبانی تلفنی یا چت لحظه ای است.

BigCartel یک نسخه آزمایشی رایگان ارائه می دهد که می توانید قبل از اینکه اشتراکی بگیرید آن را امتحان کنید – این پلتفرم چهار برنامه برای اشتراک ارائه می دهد که یکی از آنها رایگان است. این طرح رایگان شما را به پنج محصول و یک تصویر برای هر محصول محدود می کند. اما اگر صاحب یک کسب و کار کوچکی هستید که به تازگی شروع به کار کرده اید، ممکن است برای شما گزینه ای عالی باشد.

برنامه Wix

Wix یک رابط کاربری ساده و تعداد زیادی قالب با تم های قابل تنظیم به شما ارائه می دهد. استفاده و راه اندازی آن آسان است و هم برای کاربران مبتدی و هم با تجربه قابل استفاده است. Wix ابتدا یک دوره آزمایشی رایگان و سپس چهار طرح اشتراک مقرون به صرفه ارائه می دهد.

اپ استور  Wix دارای بیش از 280 برنامه، پلاگین و افزونه است که می توانید در فروشگاه خود از آنها استفاده کنید. همچنین در صورت نیاز آموزش هایی نیز ارائه می کند، یک ویرایشگر کشیدن و رها کردنی دارد، و با بسیاری از درگاه های پرداخت هم کار می کند.

نکته منفی این پلتفرم، محدودیت های پهنای باند متفاوت در طرح های اشتراک آن است، بنابراین قبل از خرید اشتراک، این موضوع را در نظر بگیرید. همچنین به نظر می رسد در این پلتفرم سئو به خوبی Shopify نیست و ادغام با آمازون هم در مقایسه با Shopify ضعیف است. با این حال، هنوز هم یک جایگزین قوی است.

برنامه Shift4Shop

Shift4Shop شباهت های زیادی با Shopify دارد. هر دو پلتفرم تجارت الکترونیک یک سری ویژگی های داخلی ارائه می دهند که به شما در ساخت، مدیریت و رشد فروشگاه آنلاینتان کمک می کند. Shift4Shop همچنین به شما امکان دسترسی به قالب ها و تم های مختلفی را می دهد و به شما این امکان را می دهد تا همه چیز را مطابق میل خود سفارشی سازی کنید. و استفاده از آن آسان است و نیازی به داشتن مهارت یا دانش خاصی نیست.

متأسفانه، این پلتفرم اشتراک آزمایشی رایگان ارائه نمی دهد، اما یک طرح رایگان و نامحدود دارد که می توانید در صورت استفاده از Shift4 Payments برای پردازش کارت اعتباری خود، آن را انتخاب کنید. علاوه بر آن، می توانید از بیش از 160 روش پرداخت جایگزین موجود در Shift4 Payments استفاده کنید.

مانند برخی از پلتفرم های دیگر، Shift4Shop یک سری ابزارهای داخلی ارائه می‌کند که همه چیزهایی است که برای فروشگاه خود نیاز دارید را شامل می شود. در این پلتفرم نرم افزارهای پرداخت و حمل و نقل، بازاریابی، مدیریت موجودی و ارتباط با مشتری را بدون هزینه اضافی دریافت خواهید کرد. این پلتفرم قطعا ارزش بررسی دارد.

پلتفرم های دیگری هم به جز Shopify وجود دارد، آنها را نیز بررسی کنید!

Shopify یک پلتفرم شناخته شده و مورد استفاده است. استفاده از آن مزایای زیادی دارد و به نظر می رسد مردم از اکثر چیزهایی که این پلتفرم ارائه می دهد راضی هستند. با این حال، یک سری ایراداتی دارد. اگر با یک سری نکات منفی Shopify مشکل پیدا کردید، مثل هزینه طرح های اشتراک، کارمزد تراکنش ها یا هر چیز دیگری، جایگزین های زیادی وجود دارد که می توانید به جای Shopify از آنها استفاده کنید.

فراموش نکنید که بهترین جایگزین Shopify برای شما، آن است که کاملاً با نیازها، مهارت ها و بودجه شما مطابقت داشته باشد. بنابراین تحقیق کنید و آگاهانه تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما بهتر است.

منبع : makeuseof

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس