آیا کارفرمایان برای آموزش آنلاین کارمندان ارزش قائل هستند؟

62
0
آموزش آنلاین کارمندان

آموزش هم مثل خیلی از موارد دیگر در دوران کووید، مجبور بود خود را با کووید سازگار کند و آموزش از راه دور را ارائه داد. بسیاری از دانشگاه‌های سنتی در حال بررسی گزینه‌های متنوعی برای یادگیری از راه دور در زمان کووید-19 هستند، حتی برخی از کلاس‌ها به طور کامل به صورت آنلاین برگزار می شوند. در همین حال، مدارک تحصیلی کاملاً آنلاین هم از نظر محبوبیت و هم برجستگی افزایش می یابد.

با توجه به اهمیت و رشد آموزش آنلاین، بسیاری از فراگیران می پرسند: آیا (و باید) کارفرمایان باید تفاوتی در ارزش بین آموزش آنلاین و سنتی قائل باشند؟ آیا در حال حاضر متقاضی با مدرک آنلاین با دانشجویی که از طریق یک دانشگاه سنتی به صورت آنلاین در حال یادگیری است برابری می کند؟

برای پی بردن به این موضوع، ما یک نظرسنجی از مدیران استخدام و کارمندانی که مدارک خود را کاملاً آنلاین دریافت کرده‌اند، انجام دادیم تا نظرات آنها را ارزیابی کنیم. آیا مدیران استخدام متقاضیان دارای آموزش آنلاین را کم و بیش واجد شرایط می دانند؟ و آیا متقاضیان تحصیلات آنلاین در بازار کار مشکلی ندارند؟

نظرات مدیر استخدام از آموزش آنلاین

مطالعه ما با پرسیدن از مدیران استخدام در مورد برداشت آنها از آموزش آنلاین آغاز شد. آنها ابتدا برداشت های کلی خود را به اشتراک گذاشتند و نظرات خود را قبل و بعد از همه گیری مقایسه کردند.

در حالی که برخی از مدیران استخدام در مورد آموزش آنلاین فقط اندکی مثبت بودند (آنها به آن نمره 6.8 از 10 را در مقیاس ارزش دادند)، با این حال اکثر آنها می خواستند در این طرز فکر تجدید نظر کنند به خصوص با توجه به شرایط کنونی می خواستند این کار را انجام دهند.در حال حاضر سه چهارم مدیران استخدام امروز بیشتر از قبل از سال 2020 متقاضیانی را با آموزش آنلاین استخدام می کنند. این بیماری همه گیر ممکن است برای تغییر نگرش نسبت به ارزش درک شده یادگیری آنلاین کار کند.

نه تنها مدیران استخدام آموزش آنلاین را پس از کووید-19 مقبول‌تر ارزیابی می‌کنند، بلکه آن را مهم‌تر نیز می‌دانند. این گروه تقریباً 14 درصد بیشتر از قبل از بحران کووید، آموزش آنلاین را «بسیار مهم» ارزیابی می‌کردند.

44 درصد دیگر آموزش آنلاین را برای خود فرآیند مصاحبه بسیار ارزشمند می دانستند. کاتالینا شونینگر، مدیر ارشد افراد در FutureLearn و مربی ارشد در دوره FutureLearn ‘استخدام آنلاین و کارمندی’، گفت: “ما شاهد برخی از بزرگترین اختلالات در فرآیندهای استخدام در طول سال 2020 بوده ایم، به طوری که استخدام از راه دور به سرعت تقریباً در سراسر جهان عادی شده است. تمام صنایع به همین دلیل است که به طور یکسان مهم تر از همیشه بتوانند با این شیوه های دیجیتالی جدید سازگار شوند و انعطاف پذیری بیشتری از خود نشان دهند.

با این حال، حتی فراتر از همه‌گیری و محدودیت‌های فراوان آن، اکثر کارفرمایان (89%) همچنان تصور می‌کنند که یادگیری آنلاین روز به روز رایج‌تر می‌شود. به هر حال، 75 درصد از این گروه گزارش دادند که برای انجام کارهای خود از قبل به ابزارها و دوره های آموزشی آنلاین متکی هستند.

درخواست آموزش آنلاین برای مدیران استخدام

در مرحله بعد، مزایای درک شده یادگیری آنلاین در میان مدیران استخدام را بررسی کردیم. آن‌ها متداول‌ترین ویژگی‌های ارزشمندی را که در میان کارمندانی که از طریق یادگیری آنلاین در حرفه خود سرمایه‌گذاری کرده بودند، به اشتراک گذاشتند.

مدیران استخدام به راحتی متوجه توانایی کار مستقل در بین یادگیرندگان آنلاین شدند. این نوع خودانگیختگی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که یک کارمند امروزه می‌تواند داشته باشد، جایی که بسیاری از کارها (و همچنین تحصیلات) از راه دور پیش رفته است. دانش آموزان و کارمندان از راه دور به طور یکسان نیاز دارند که بتوانند بدون یادآوری مداوم یک محیط اداری سنتی یا کلاس درس، فعال باشند.

18 درصد از مدیران همچنین از توانایی یادگیرنده آنلاین برای استفاده از پلتفرم های فناوری و آنلاین برای انجام کار قدردانی کردند. توجه داشته باشید که فناوری همچنین یک مهارت اصلی مورد نظر نیروهای استخدام از راه دور امروزی است. به گفته بری وایلر رینولدز از Remote.co، مدیران استخدام از راه دور در حال حاضر به دنبال افرادی هستند که با ابزارهای ارتباطی و همکاری از راه دور آشنا هستند زیرا می توانند به سرعت در یک شغل جدید به سرعت عمل کنند.

در این حالت درآمد بالقوه چطور است، به طور کلی تصور می شود که زبان آموزان آنلاین بیشتر درآمد داشته باشند. این ممکن است دلیلی باشد که چرا مدارس سطح بالا را می بینیم که برنامه های کاملاً آنلاین را نیز ارائه می دهند.

مقایسه آموزش غیر حضوری با حضوری

در مرحله بعد، می‌خواستیم بدانیم که آیا برای استخدام مدیران مهم‌تر است که یک متقاضی چگونه مدرک خود را دریافت کرده است یا از کجا؟ ما همچنین پرسیدیم که کدام یک از نظر مصاحبه و تبلیغات اهمیت بیشتری دارد.

نام دانشگاهی که یک کارمند به آن رفته است (چه آنلاین یا حضوری) هنوز مهمتر از نحوه ورود آن شخص به مدرسه و اخذ مدرک است. به عبارت دیگر، اینکه شما به صورت آنلاین یا حضوری به دانشگاه میشیگان رفته اید، بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد.

تجربه همچنان بیشترین اهمیت را داشت. اکثر مدیران استخدامی برای آموزش و پرورش به تجربه در محل کار ارزش قائل نمی شوند، اما اگر صرفاً برای مصاحبه باشد و نه ارتقای واقعی، به احتمال زیاد به آموزش بیشتر اهمیت می دهند.

مدیران استخدام مایل بودند هنگام استخدام برای یک موقعیت ابتدایی، تجربه را کم اهمیت جلوه دهند. 47 درصد گفتند اگر کارمند بالقوه تازه شروع به کار کرده باشد، تحصیلات برای آنها بیشتر از تجربه اهمیت دارد. اما زمانی که نوبت به ارتقای شخصی رسید، تجربه اهمیت بیشتری پیدا کرد.

آموزش آنلاین در محل کار

یکی دیگر از زیبایی های آموزش آنلاین این است که لزوماً نباید متوقف شود. اگر کارمندان بخواهند ممکن است علاوه بر شغل خود، یادگیری آنلاین را نیز دنبال کنند. دوره‌های آنلاین می‌توانند انعطاف‌پذیری را برای کار بر روی برنامه‌ها و جدول‌های زمانی ارائه دهند، در حالی که منابع به‌دست‌آمده می‌توانند برای مشاغل ارزشمند باشند. بخش بعدی مطالعه ما از مدیران استخدام پرسیده شده است که کارکنان در آموزش مداوم آنلاین چه نوع چیزهایی را بیشتر در محل کار دریافت می کنند.

همانطور که به نظر می رسد، کارمندانی که به آموزش آنلاین خود ادامه می دهند، بیشتر احتمال دارد که همه چیزهای خوب را دریافت کنند: ترفیع (23.0٪)، افزایش حقوق (19.8٪) و نقش های رهبری (17.5٪). شرکت ها به وضوح این عمل را در کارکنان خود ارزش قائل هستند.

امروزه بسیاری از شرکت‌ها حمایت های مالی را برای کارمندان به منظور یادگیری آنلاین ارائه می‌کنند. استفاده از آنچه به صورت آنلاین یاد می‌گیرید آن هم در محل کار از راه دور اسان نیست. به گفته مدیران استخدام ما، آموزش آنلاین در حین کار، شما را برای برخی از جوایز بسیار پرسود و معتبر آماده می کند.

نمایش آموزش آنلاین

بخش قابل توجهی از پاسخ‌دهندگان ما قبلاً خودشان دارای مدرک آنلاین بودند. سپس از این زیرمجموعه پرسیدیم که چگونه مدرک تحصیلی خود را در رزومه‌هایشان فهرست کرده‌اند و همچنین تجربیات درخواستی آنها معمولاً چگونه بوده است.

دارندگان مدرک آنلاین اکثراً تصمیم گرفتند مدرک را در رزومه خود به نمایش بگذارند. فقط 3 درصد این کار را نکردند و دلیل خوبی هم دارد: تقریباً 40 درصد از کسانی که دارای مدرک آنلاین بودند، تجربیات مثبت بیشتری هنگام درخواست داشتند، زیرا مدرک آنها آنلاین بود. اگر مدرک آنلاین دارید، یا هر مدرک یا آموزش دریافت شده دیگری به صورت آنلاین دارید، نتایج نشان می دهد که باید حتماً آن را در رزومه کاری خود قرار دهید.

آینده یادگیری

اگر زمانی را صرف یادگیری آنلاین کرده اید، مطمئناً زمان آن رسیده است که آن را بیشتر از همیشه به نمایش بگذارید. مدیران استخدام علاقه فزاینده‌ای به این نوع کارمندان نشان دادند و حتی احتمال پاداش دادن به آنها را با افزایش حقوق و ارتقاء شغلی افزایش دادند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس