پیشنهادات ایلان ماسک برای کارآفرینی دنیای مدرن

چرا یادگیری مداوم این همه اهمیت دارد؟ کارآفرینان برتر دقیقا چه کاری انجام می‌دهند دیدگاهشان برای کارآفرینی دنیای مدرن چگونه است؟

97
0
پیشنهادات ایلان ماسک برای کارآفرینی دنیای مدرن

همگی می‌دانیم که آموزش مداوم، یک کار مهم است و همه جا درباره این قضیه می‌شنویم. در لیست زیر واژه‌های مهم و پر تکرار مشاهده خواهید کرد که در اعماق ذهن ما نقش بسته است. اما ممکن است این کار به دلیل تکرار زیاد در ذهن شما به عنوان حقیقت جا پیدا کرده باشد و از لحاظ منطقی شما از صحت آن مطمئن نباشید. پس دقیقا چرا یادگیری مداوم این همه اهمیت دارد؟ کارآفرینان برتر دقیقا چه کاری انجام می‌دهند دیدگاهشان برای کارآفرینی دنیای مدرن چگونه است؟

دنیای ما همیشه در حال تغییر است

کارآفرینان موفق به خوبی می‌دانند که تقاضای بازار می‌تواند به سرعت تغییر کند. این یکی از دلایلی است که اهمیت انعطاف پذیری و توانایی سازگاری کسب و کار‌ها را نشان می‌دهد. اما آنچه واقعاً اتفاق می‌افتد این است که بازار در پاسخ به اتفاقاتی که در جهان رخ می‌دهد تغییر می‌کند. این سیاره و همه فرهنگ‌های مختلف، فوق العاده سریع در حال تغییر کردن و تلاش برای پیشرفت هستند. انواع فن آوری‌های جدید، روش‌های مدیریت و روش‌های بازاریابی در حال رشد هستند.

محاسبه هزینه‌ها و کسب اطلاعات در مورد آینده‌ی اقتصاد، محصولات و صنایع به شما کمک می‌کند تا بفهمید چه چیزی می تواند برای تجارت شما مفید باشد. شما درک بهتری از محیط پیدا می‌کنید. می‌توانید با مسئولیت پذیری و احترام بیشتر مشکلات را حل کنید. هر چه ثبات بیشتری داشته باشید، در آینده می‌توانید کارتان را بیشتر گسترش بدهید و به اصطلاح قدرت مانور بیشتری خواهید داشت.

ادامه ارتباط یک نیاز واقعی است

پیشنهادات برای کارآفرینی دنیای مدرن

هدف اصلی تجارت کمک به مردم در قبال دریافت سود است. اما فقط در صورتی با مردم تجارت کنید که بدانید چه چیز می‌خواهند و دقیقا همان را ایجاد کنید. فقط در صورت ادامه یادگیری می‌توانید بفهمید مردم چه چیز نیاز دارند.

لطفاً تصور کنید که ۲۰ سال پیش مدرک MBA کسب کرده‌اید. تا ۸۰ درصد چیز‌هایی که یاد گرفتید دیگر برای شما مفید نیستند، روش‌ها عوض شدند زیرا مقررات تغییر کرده است.

علم پزشکی یک نمونه عالی از همین مسئله است. اگر به کاری که ما حتی نیم قرن پیش انجام می‌دادیم نگاه کنید، می‌فهمید اصلا کار درستی نبوده است، برای مثال پزشکان به کسانی که درد داشتند کشیدن سیگار را توصیه می‌کردند! با تفکر بیشتر می‌فهمیم که این روند همیشگی است، و در آینده هم کار‌های الان مسخره به نظر خواهد رسید.

این بدان معنی نیست که MBA یا تحصیل در دانشگاه اتلاف وقت بوده است. کاری که شما باید بکنید این است: خدماتی که مشتری می‌خواهد را برای او انجام بدهید، کالاهایی که می‌خواهد را برای او تولید کنید. نیاز‌ها تغییر می‌کنند، شما هم تغییر کنید. بسیاری از کسب و کار‌ها نمی‌توانند با شرایط جدید کنار بیایند و از رقابت خارج می‌شوند.

به همین سادگی ورشکسته می‌شوند، زیرا ساختار آنها قدیمی است

ایلان ماسک برای کارآفرینی دنیای مدرن

یادگیری لازم نیست پیچیده باشد، فقط در حد رفع نیاز کافی است. یادگیری معمولاً در یکی از سه گزینه زیر خلاصه می‌شود:

  • آنچه یاد گرفتید را به کار می‌گیرید و عملی می‌کنید.
  • شما شخص دیگری را مشاهده می‌کنید که کاری انجام می‌دهد و مانند او انجام می‌دهید ( از فیلم‌های آموزشی یوتیوب می‌توانید استفاده کنید.)
  • شما آزمایش می‌کنید و شکست می‌خورید، ضرر می‌کنید ولی دیگر آن اشتباه را تکرار نمی‌کنید. یاد می‌گیرید چه کاری نباید انجام دهید و انجام چه کار‌هایی ضروری است.

هیچ یک از این روش‌های یادگیری به خودی خود درست یا غلط نیستند و شما مجبور به اجرای فقط یکی از آنها نیستید و می‌توانید ترکیبی از آنها را اجرایی کنید. اما انتخاب شخصی من برای یادگیری خواندن کتاب است. زیرا همیشه در دسترس است، تقریباً هر موضوعی را که می‌خواهید را پیدا می‌کنید، توضیحات کتاب قابل درک است و مهم‌تر از همه اینکه از صحت آن اطمینان دارید. من تنها کسی نیستم که یادگیری به خاطر خواندن را ترجیح می‌دهم، ایلان ماسک (Elon Musk) هم از طرفداران بزرگ کتاب خوانی است. “من حاضرم اثبات کنم تمام تکنولوژی که اکنون استفاده می‌کنیم، از ۲۰ کتاب برتر تکنولوژی نشات می‌گیرد و شما با خواندن متن روان این کتاب‌ها به راحتی فناوری‌های جدید را درک می‌کنید.”

کارآفرینی دنیای مدرن نیاز به راهنمایی و تجربه دیگران دارد

درآمد برای کارآفرینی دنیای مدرن

نکته مهم دیگر این است که تجربیات شخصی شما به مدت بسیار طولانی‌تر در مقایسه با تجربیات دیگران در ذهن شما باقی می‌ماند. زیرا در بخش حافظه طولانی مدت مغز ثبت شدند. بعلاوه وقتی یادگیری شما متکی بر خودتان باشد، لازم نیست منتظر بمانید تا شخص دیگری شما را مدیریت کند. حتی ممکن است شما برای دیگران الگو شوید. اما خودتان را به کلی مستقل نکنید، استفاده از راهنمایی‌های یک معلم مفید است. در صورتی که خطری شما را تهدید می‌کند یک استاد می‌تواند شما را راهنمایی کند. گاهی اوقات راهنمایی‌های او می‌تواند شما را سریعتر به خط پایان برساند. مشورت با دیگران یک کار کاملا معقولانه است. مخصوصا برای کار‌هایی که از قبل وجود داشتند و افرادی آن را انجام داده‌اند.

هیچ کدام از ما قرار نیست همه چیز را بدانیم. مهارت‌های زیادی برای یادگیری و اطلاعات فراوانی برای به یاد داشتن موجود است. اما ما با تلاش می‌توانیم کاری کنیم که هر روز نسبت به دیروز علم بیشتری داشته باشیم، مخصوصا علمی که مفید باشد.

با یادگیری مداوم، می‌توانیم نقاط قوت خود را تقویت کنیم و در مسائلی که نقطه ضعف ما هستند، ضعف خود را جبران کنیم تا بتوانیم برای کارآفرینی دنیای مدرن آماده شویم. پیشنهاد می‌شود مقاله عوامل عدم موفقیت شما در کسب و کار را هم دنبال کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس