به‌روزرسانی پهپاد Mavic 3 DJI که باعث شد دوباره این پهپاد را دوست داشته باشم

106
0

پهپاد Mavic 3 DJI در جدید ترین آپدیت خود ، تا حدودی همه نقاط ضعف خود را برطرف کرده، موضعی که براتون آماده کردیم را در بخش فناوری سایت اول نیوز، در ادامه همراهمان باشید.

DJI اخیراً بروزرسانی جدیدی را برای پهپاد DJI Mavic 3 خود ارائه کرده است که برخی ارتقاءهای قابل توجه را به دوربین اضافه کرده است. این رویداد پس از ماه‌ها پیشرفت صورت می‌گیرد که شاهد بهبود پیوسته این پهپاد از زمان عرضه آن در سال گذشته بوده است. از بسیاری جهات، Mavic 3 در سال 2022 تقریباً در مقایسه با آنچه در سال 2021 بود، تقریباً یک پهپاد جدید است. در اینجا چیزی است که به نظر من قابل توجه ترین ارتقاء Mavic 3 در آخرین به روز رسانی سیستم عامل، v01.00.0700 است.

 

GPS بسیار بهبود یافته است :

 

مشکل همیشگی که Mavic 3 در طول عمرش تاکنون وجود داشته است، سرعت افتضاحی است که با آن اتصال ماهواره ای به دست می آورد. برای چندین ماه، هر زمان که می‌خواستم با Mavic 3 پرواز کنم، باید آنجا بایستم و صبورانه برای مدت طولانی صبر کنم. هنگامی که سعی می کنید یک لحظه زودگذر را ثبت کنید، این به طرز باورنکردنی خسته کننده است. و گاهی وقت ها ممکن بود اصلا متصل نشود. با این حال، به نظر می رسد که این آخرین به روز رسانی بالاخره نقص دیرینه این دستگاه عالی را برطرف کرده است. و اکنون بدون وقت تلف کردن متصل می شود.

اکنون پهپاد در هنگام راه‌اندازی اولیه در یک منطقه جغرافیایی جدید، برای به دست آوردن قفل GPS کمی کند است. وقتی تقریباً می داند کجاست، متوجه می شوم که فوراً تمام ماهواره های مورد نیاز خود را بدست می آورد. طبق برآورد من، اکنون حداقل با پهپادهای Air 2S و Mini 3 Pro برابری می کند.

 

ارتقاء عظیم دوربین تله فوتو

دوربین تله فوتو در Mavic 3 یکی از خلاقانه ترین ویژگی هایی است که در طی سالیان متمادی در پهپادها پیاده سازی شده است. بله، کیفیت تصویر این دوربین ثانویه تقریباً به خوبی دوربین اصلی و سنسور عظیم آن نیست، اما با این وجود، ابزاری مفید است.

موقعیت‌های زیادی وجود دارد که نمی‌توانید به سوژه‌ای که می‌خواهید عکاسی کنید، نزدیک شوید. برای مثال، نمی‌توانید در پارک ملی پرواز کنید، اما با زوم ۷ برابری Mavic 3، می‌توانید نمای هوایی از یک پارک را از خارج از مرزهای آن ببینید. مثال دیگر عکاسی حیات وحش است. شما هرگز نباید با پهپاد به حیات وحش نزدیک شوید، اما با یک دوربین تله فوتو با کیفیت، می توانید از حیات وحش آنقدر از دور فیلمبرداری کنید که هرگز متوجه حضور پهپاد شما نشوند.

 

با در نظر گرفتن همه اینها، من از دیدن بهبود دوربین تله فوتو از چند جهت قابل توجه هیجان زده هستم. برای اینکه ، اکنون بسیار پایدارتر است. پیش از این، فیلم‌هایی که با دوربین بزرگ‌نمایی فوق‌العاده گرفته می‌شد، اغلب به کمی تثبیت در پس پردازش نیاز داشتند. اکنون، لرزش به طور قابل توجهی کاهش یافته است، و مگر اینکه سرعت فیلم برداری را برای یک تایم لپس تله فوتو افزایش دهید (همانطور که من اغلب دوست دارم انجام دهم)، دوربین تله فوتو می تواند بدون نیاز به تثبیت کننده دیجیتال اضافی، فیلمی زیبا و روان داشته باشد. و در نهایت فیلمی که به شما می دهد راضی کننده هست.

تغییر کوچک اما معنی‌داری نیز در روش جابه‌جایی بین لنز سوپر تله فوتو و دوربین اصلی ایجاد شده است. قبل از این، باید به حالت کاوش تغییر می‌کردید و سپس گزینه‌های زوم دیجیتال را مرور می‌کردید تا به دوربین اپتیکال 7 برابری برسید. اگر شما آن را ترجیح می دهید حالت کاوش همچنان وجود دارد، اما اکنون، رسیدن به دوربین تله فوتو تنها با ضربه زدن روی نماد 7x در کنار دکمه شاتر انجام می شود. این ممکن است چندان مهم به نظر نرسد، اما اگر مکررا از دوربین تله فوتو با Mavic 3 استفاده می کنید، تفاوت زیادی ایجاد می کند.

سومین (و شاید مهم ترین) ارتقاء دوربین تله فوتو، اضافه شدن ضبط تصویر RAW است. فقدان قابلیت RAW در دوربین تله فوتو زمانی که برای اولین بار پرواز با Mavic 3 را شروع کردم برای من ناامید کننده بود، زیرا ترجیح می دهم عکس های ثابتی با این فرمت بگیرم. این به من توانایی تصحیح رنگ و همچنین ذخیره نواحی نوردهی بیش از حد یا کم نوردهی تصویر را می دهد که در یک تصویر فشرده شده JPEG گم می شوند. همچنین اکنون می‌توانید سرعت شاتر و ISO را هنگام عکاسی با دوربین تله‌فوتو کنترل کنید، و همچنین تعدادی تنظیمات عکس و فیلم دیگر را که قبلاً در حالت تله فوتو در دسترس نبودند، تغییر دهید.

گزینه های بسیار خوب برای اجتناب از موانع

توانایی ضبط ویدیوی سینمایی در حالی که از درختان و اشیاء دیگر دوری می‌کنید با انتشار سیستم عامل جدید، تقویت شد. APAS 5.0 حالت جدید Nifty را دریافت کرده است که اساساً به پهباد اجازه می دهد تا نزدیکتر از حالت استاندارد به اشیا عبور کند. این امر امکان پرواز Mavic 3 را از طریق شکاف های باریک که وجود دارد با APAS 5.0 فعال می کند، بنابراین درجاتی از ایمنی را در موقعیت های خطرناک فراهم می کند. همانطور که برنامه به شما هشدار می دهد، هشدار این است که این حالت احتمال برخورد تصادفی را افزایش می دهد.

من می‌توانم در هنگام پرواز با APAS 5.0 Nifty فعال‌تر از سایر حالت‌های اجتناب از مانع، فیلم‌های بسیار پویاتر و هیجان‌انگیزی ثبت کنم. پهپادی که در حالت Nifty پرواز می کند می تواند از سوراخ های بسیار باریک درختان عبور کند. توجه به این نکته ضروری است که من یک خلبان هواپیمای بدون سرنشین بسیار با تجربه هستم و اگر عادت به پرواز در موقعیت‌های نزدیک ندارید، توصیه می‌کنم با احتیاط پرواز کنید و در موقعیت‌هایی قرار نگیرید که برای حفظ شما به سیستم‌های اجتناب از مانع متکی هستید. از تصادف با این حال، اگر با پرواز چالش برانگیزتر راحت هستید، داشتن آن یک ویژگی فوق العاده است.

گزینه های بیشتر فیلمبرداری با HLG

HLG مخفف Hybrid Log Gamma است و یک فرمت محدوده دینامیکی بالا (HDR) است. اما بر خلاف سایر فرمت های HDR، HLG با نمایشگرهای محدوده دینامیکی استاندارد سازگار است. که آن را تبدیل به یک فرمت بسیار همه کاره می کند، و من شخصاً عاشق ضبط آن شده ام. ویرایش آن نسبت به D-log کمتر کار می کند، اما بسیاری از مزایای آن فرمت را ارائه می دهد. این تبدیل به محیط مورد علاقه من با Mavic 3 شده است، اگرچه فقط هنگام فیلمبرداری با دوربین اصلی در دسترس است.

اگر معمولاً با فرمت D-log عکس می گیرید، DJI اکنون یک LUT زنده و Rec.709 سازگار را برای کمک به ویرایش ارائه می دهد. همچنین اکنون می‌توانید با استفاده از دوربین اصلی Mavic 3 با سرعت 200 فریم در ثانیه با رزولوشن 1080p عکاسی کنید، که در صورت نیاز به فیلمبرداری فوق‌العاده آهسته، گزینه بسیار خوبی است. D-Log و HLG همچنین اکنون در بسیاری از حالت‌های ویژه مانند Quickshots و Hyperlapse در دسترس هستند، که باعث می‌شود چنین ویژگی‌هایی بسیار مفیدتر و آسان‌تر ادغام شوند. برای دارندگان Mavic 3 Cine گران‌تر، DJI فرمت ProRes 422 و ProRes 422 LT را به دوربین اصلی Hasselblad اضافه کرده است.

 

یک پهپاد فوق العاده حتی بهتر می شود

وقتی این ویژگی‌های جدید مهم را به لیست طولانی دیگر ارتقاء و اصلاحات جزئی که در این به‌روزرسانی میان‌افزار ارائه شده اضافه می‌کنید – و به ارزش بیش از نیم سال دیگر پیشرفت‌های ثابت و قابل توجه – واقعاً تعهد DJI به Mavic 3 را می‌بینید. عملاً تمام ایراداتی را که در ابتدا در هنگام شروع آشکار می‌شد، برطرف کنید تا چیزی را ایجاد کنید که می‌توان آن را پهپاد کامل نامید. اگر قبلاً در مورد ارتقاء به Mavic 3 مردد بودید، اکنون وسوسه انگیزتر است. و پیشنهاد می کنم که آن را ارتقا دهید.

این هنوز یک دستگاه بسیار گران است، و اگرچه بیش از آن هزینه را توجیه می کند، و نگرانی بابت هزینه ندارید ، گزینه های عالی وجود دارد که برای کیف پول شما چندان سخت نخواهند بود. به عنوان مثال، DJI Mini 3 Pro پهپادی است که من ماه گذشته به آن امتیاز کامل دادم، و علیرغم اینکه قیمت Mavic 3 کمتر از نصف آن است، با این حال به طور قابل توجهی رقابتی است و اگر اندازه و وزن مناسب باشد، گزینه ای ارجح است. ملاحظات عمده گزینه دیگر Air 2S است که همچنان مورد علاقه من است و اکنون می توان آن را با Insta360 Sphere جفت کرد تا فیلم منحصر به فرد پهپاد 360 را ثبت کند.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس