معرفی 5 ابزار هوش مصنوعی برای برنامه نویسی

72
0
ابزار هوش مصنوعی برای برنامه نویسی

با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانید سریع‌تر به اهداف خود در برنامه‌نویسی و کدنویسی برسید. دلیلش مشخص است. وقتی یک هوش کاربلد بتواند جلوی اشتباهات ریز و درشت را در کد نویسی بگیرد و آ‌ن‌ها را اصلاح کند، چال و چوله‌های مسیر هم هموار می‌شوند. جدا از این، این هوش‌های مصنوعی کمک می‌کنند تا برخی از اشتباهات متداول مثل غلط‌های املایی هم گرفته شوند. غلط‌هایی که می‌تواند صدها خط را عملا به یک مشت کد بی‌مصرف تبدیل کنند. یک بهانه دیگر برای استفاده از این هوش‌های مصنوعی، کاهش زمان برای جستجوی رفرنس‌های کدنویسی است. با هوش مصنوعی دیگر نیازی به رفرنس‌ برای کدهای خود ندارید. چرا که بهترین کدها را این هوش مصنوعی‌ها پیشنهاد می‌دهند. در این پست به معرفی 5 ابزار هوش مصنوعی برای برنامه نویسی می پردازیم.

معرفی 5 ابزار هوش مصنوعی برای برنامه نویسی

با ترند شدن Chat GPT و شگفتی‌هایی که خلق کرد، حالا بسیاری از برنامه‌نویسان می‌خواهند از هوش مصنوعی برای پیشبرد کارهای خود استفاده کنند.

ابزار Kite

یک هوش مصنوعی رایگان با هدف تکمیل سریع‌تر کد نویسی. Kite با ارائه کدهای پیشنهادی در هنگامی که کدها را تایپ می‌کنید، سرعت‌تان در پیشبرد پروژه را افزایش می‌دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های خوب Kite، ارائه فیدبک هم‌زمان (Real-Time) است. بنابراین تمامی ارورها و اشتباهات را سریعا حل می‌کند. Kite در حقیقت برای حل مشکلات یا ارائه پیشنهادات کدنویسی، بین ۲۵ میلیون فایل مختلف را بررسی می‌کند.

Kite همچنین بیش از ۱۲ کد مختلف از جمله جاوا، پایتون و… پشتیبانی می‌کند.

هزینه استفاده از هوش مصنوعی Kite: رایگان

ابزار Code Complete

ترکیبی هوشمندانه از یک هوش مصنوعی برای نوشتن کد‌ها و یک موتور جستجو برای یافتن بهترین کدها. شما با وارد کردن یک توضیح مختصر از چیزی که نیاز دارید و انتخاب زبان برنامه، به سرعت نتیجه مورد نظر را در Code Complete دریافت خواهید کرد.

البته برخلاف بسیاری از هوش‌های مصنوعی دیگر، Code Complete در یک پنجره جدا باز می‌شود. بنابراین نتیجه‌ای که به دست می‌آید را باید با کپی پیست روی صفحه کد نویسی خود قرار دهید.

البته در Code Complete علاوه بر کد نویسی، می‌توانید از سایر خدمات هوش مصنوعی مانند ایجاد تصاویر یا نوشتن یک مطلب هم بهره‌مند شوید. همانطور که از نامش پیداست،‌ شما با یک هوش مصنوعی همه فن حریف طرف هستید. اما نه اندازه سه هوش مصنوعی بعدی که معرفی خواهیم کرد.

هزینه استفاده از هوش مصنوعی Code Complete: رایگان

ابزار Tabnine

اگر به دنبال به چالش کشیدن مرزهای خلاقیت خود در کدنویسی هستید، Tabnine ناجی شماست. این هوش مصنوعی از شخصی‌سازی پیشرفته‌ و دقیقی برخوردار است. Tabnine علاوه بر پشتیبانی از تمام زبان‌ها، دائما در حال یادگیری کدها، الگوها و اولویت‌های شما و تیم‌تان است.

در نتیجه، ما با هوش مصنوعی جذابی طرف هستیم که چه از نظر شخصی و چه از نظر تیمی و در سطح تجاری، عملکردی عالی از خود به جای می‌گذارد. فرض کنید یک تیم برنامه‌نویس هستید. هر بار که یکی از اعضای تیم از Tabnine استفاده کند، دقت انجام پروژه‌ توسط این هوش مصنوعی افزایش پیدا می‌کند.

البته وقتی صحبت در خصوص پروژه‌های تجاری یا شرکتی باشد، امنیت نیز یکی از اولویت‌هاست. Tabnine با اجرا روی کامپیوتر شما،‌ هیچ کد و داده‌ای را در فضای مجازی منتشر نمی‌کند. یک ویژگی مهم دیگر Tabnine، قابلیت تکمیل کدها به صورت خودکار است.

هزینه استفاده از هوش مصنوعی Tabnine: رایگان برای شروع. ۱۲ دلار در ماه برای نسخه Pro.

ابزار Github Copitot

Github را می‌شناسید. بزرگ‌ترین پلتفرم میزبان برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان که یکی از زیر مجموعه‌های شرکت مایکروسافت است. حال تصور کنید با یک هوش مصنوعی بتوانید از تمام کدهای موجود در این پلتفرم برای تکمیل کدنویسی خود استفاده کنید.

در هنگام کد نویسی، هوش مصنوعی Github Copilot به صورت هم‌زمان به شما فیدبک می‌دهد. همچنین سعی می‌کند بهترین پیشنهادات را برای تکمیل پروژه ارائه دهد تا از ارورها در امان باشید. یک ویژگی جالب دیگر آن ارائه آموزش‌ است. به این معنی که بر اساس اشتباهات یا ضعف‌های‌تان، Github Copilot آموزش‌های مناسب را در اختیارتان می‌گذارد.

با این هوش مصنوعی، کارتان برای تغییر در کدها هم راحت است. Github Copitot میلیاردها کد اپن‌سورس را در اختیارتان می‌گذارد تا پروژه را در سریع‌ترین زمان ممکن تکمیل کنید. محدودیتی هم در زبان‌های برنامه‌نویسی ندارید. Github Copitot از پایتون، جاوا، جاوا اسکریپت و غیره را پشتیبانی می‌کند.

هزینه استفاده از هوش مصنوعی Github Copilot: تست رایگان. ماهانه ۱۰ دلار. سالانه ۱۰۰ دلار.

ابزار Codiga

Codiga یک هوش مصنوعی دستیار است که به افزایش خلاقیت‌تان در کدنویسی کمک می‌کند. این هوش مصنوعی قادر است تا با خواندن و تحلیل کدهایی که نوشته‌اید، بهترین پیشنهادات را برای خلاقیت و رفع ارورها ارائه دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم Codiga، قابلیت ایجاد و به اشتراک گذاری کد اسنیپت‌ها (Code Snippets) است. این ویژگی باعث می‌شود تا هوش مصنوعی Codiga یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کار به صورت تیمی باشد.

اشتراک‌گذاری کدها با Codiga در تیم بسیار راحت است. بسیاری از زبان‌ها را پشتیبانی می‌کند و قادر است براساس متن بهترین پیشنهادها را ارائه دهد.

هزینه استفاده از هوش مصنوعی Codiga: ماهانه ۱۲ دلار (برای استفاده سالانه). ۱۴ دلار ماهانه (برای استفاده از ماهانه)

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس