تجربه کسب درآمد پسیو Amardeep Parmar در سن 26 سالگی

54
0
5 تجربه کسب درآمد پسیو Amardeep Parmar در سن 26 سالگی

من در اینجا در مورد کسب درآمد پسیو واقعی صحبت می‌کنم، نه آن درآمدی که سال‌ها برای بدست آوردنش مشغول نوشتن یک کتاب هستید. یک نکته وجود دارد و آن این است که شما برای پول درآوردن نیاز به پول دارید.

من در ۲۳ سالگی شروع به سرمایه گذاری بخشی از درآمدم به طور ماهانه کردم. سه سال بعد ۴۰ هزار دلار سود بدون مالیات بدست آورده بودم و می‌توانستم با خرید اولین خانه‌ام آن را سرمایه گذاری کنم. همه‌ی این درآمد پسیو با کمتر از یک ساعت تلاش در سال بدست آمد. ۱۳ هزار دلار در هر ساعت کار بد به نظر نمی‌رسد، درست است؟ در واقع به کار حرفه‌ای و سرمایه گذاری با درآمد اضافی خود اعتماد کردم.

در موقعیت من بسیاری افراد از این کارها را نمی‌کنند و آزادی مالی آینده خود را فدا می‌کنند. شما می‌توانید سود خود را برای راه اندازی یک کسب و کار با کمترین میزان کمک‌های مالی خارجی به کار بگیرید. تأمین مالی خود در مراحل اولیه، اعتبار بیش‌تری را هنگام درخواست پول بیش‌تر از دیگران به شما می‌دهد.

لیسانس اقتصاد و تجربه کاری در بانک مرکزی من باعث شده است که به سرمایه گذاری مسئولانه اطمینان کنم. با این حال مراحلی که برداشته‌ام پیچیده نبوده و در ادامه برای شما شرح می‌دهم.

توجه: عوامل شانسی با نرخ‌های ارز، عملکرد عجیب و غریب و طرح‌های پاداش دولت در مسیر حرکت من قرار گرفتند. این یک نمای کلی است و وارد جزئیات نمی‌شوم.

خودسر بودن را رها کردم

0 تجربه کسب درآمد پسیو Amardeep Parmar در سن 26 سالگی

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که می‌بینم این است که مردم فکر می‌کنند استثنایی هستند. صندوق‌های سرمایه گذاری دارای تیم‌های متشکل از افراد دارای صلاحیت کامل و دستورالعمل‌های پیچیده هستند. با این وجود ۸۵/۱٪ از وجوه فعال در ۱۰ سال گذشته موفق به شکست شاخص S&P ۵۰۰ نشده‌اند. چگونه می‌توان صادقانه باور کنی که می‌توانی برنده شوی؟

من صندوق‌های شاخص و فعال را از اقتصادهای بزرگ به جای سهام انفرادی خریداری کردم. این کار تصمیم گیری را از کنترل من خارج می‌کند. من از انگلستان هستم و از طریق ISA (مانند یک صندوق بازنشستگی ویژه IRA) سرمایه گذاری کردم تا بدون مالیات درآمد کسب کنم.

من سرمایه گذاری سهام‌های خود را از نظر جغرافیایی در ایالات متحده آمریکا، انگلیس، سرزمین اصلی اروپا و آسیا گسترش دادم. در نتیجه با داشتن سهام هزاران شرکت، ریسک سرمایه گذاری من به طرز چشمگیری کاهش یافت. با استفاده از صندوق‌های سرمایه گذاری شاخص، هزینه‌های من بسیار کمتر از خرید سهام انفرادی شد. وقتی می‌خواستم صندوق سرمایه گذاری شاخص در دسترس نباشد، صندوق مدیرانی با سابقه زیاد پیدا می‌کردم.

بله ممکن است آمازون بعدی را از دست بدهید اما هزاران اسب تک شاخ شکست خورده را نیز از دست خواهید داد. به نظر می‌رسید که دو شرکت ترانوس (Theranos) و جابون (Jawbone) بزرگ باشند و هرکدام بیش از ۵۰۰ میلیون دلار بودجه دریافت کردند. اما هر دو ورشکسته هستند.

برای کسب درآمد پسیو ابتدا باید سرمایه گذاری کرد و سپس خرج کرد

1 تجربه کسب درآمد پسیو Amardeep Parmar در سن 26 سالگی

هر ماه مقدار یکسانی به طور خودکار از حساب من خارج می‌شد. من هرگز این پول را به عنوان پولی برای خرج کردن در نظر نگرفتم، بنابراین هرگز در تصمیم‌گیری‌های خرید من لحاظ نشد. من می‌توانستم حسابی را با پس انداز قابل توجه حاصل ۱/۵ سال کار که در یک حساب جاری کم بهره قرار داشت، شروع کنم.

برنامه‌های مختلفی برای ترغیب مردم جهت سرمایه گذاری پس اندازهایشان وجود دارد. یکی از این ترفندهایی که من از آن خوشم نمی‌آید این است که مابه‌التفاوت هر مقداری که خرج می‌کنند را در یک حساب سپرده‌ شخصی واریز ‌کنند. شما یک کوکی به قیمت ۲۰ سنت خریداری می‌کنید و ۸۰ سنت مستقیم به صندوق شما می‌رود. با این کار کنترل از شما گرفته می‌شود و میزان ورودی به حساب سپرده شما به رویدادهای اتفاقی وابسته است. پس میزان بازدهی سرمایه در حال حاضر بر اساس شانس است. با این وجود بازدهی ۷٪ در سال برای ده سال با ده دلار سود ۹/۶۷ دلار و با هزار دلار ۹۶۷ دلار است.

با این حرف که این مقدار از هیچی بهتر است، بهانه دست خودتان ندهید وقتی می‌توانید بیش‌تر بدست آورید. ساخت یک پورتفولیو سرمایه گذاری زمان می‌برد تا بتواند تغییری در زندگی شما ایجاد کند. زندگی در کنار پدر و مادرم یک مزیت بزرگ برای من داشت.

اگر واقعاً درآمد غیرفعال می‌خواهید، باید عادت‌های خود را نیز بررسی کنید و آن‌هایی که باعث صرف هزینه‌های زیاد می‌شوند را کنار بگذارید.

اگر توانایی مالی برای از دست دادن ۵۰٪ از سرمایه را نداشتم هرگز سرمایه گذاری نکردم

2 تجربه کسب درآمد پسیو Amardeep Parmar در سن 26 سالگی

من می‌توانستم بیش‌تر سرمایه گذاری کنم اما همیشه مقداری ذخیره می‌کردم. اگر اتفاقی برای من بیفتد، می‌توانم با از دست دادن نیمی از ارزش سرمایه گذاری خود کنار بیایم و زندگی کنم. مبلغی که تمایل دارید با ریسک سرمایه گذاری رو به رو شود، با گذشت زمان تغییر کند و برنامه‌های شما را نیز در این راستا تغییر دهد.

بدترین اتفاقات در تاریخ S&P سهام شرکت‌های بزرگ را به نصف رسانده است اما آن‌ها همیشه توانسته بودند سرمایه خود را برگردانند. ما حتی وقتی خبر شیوع بیماری کرونا یا بحران مالی سال ۲۰۰۸ آغاز شد، هنوز از این سطح پایین نیامده‌ایم. می توانید اطمینان داشته باشید که بازار سهام یک کشور پیشرفته به طور کامل از بین نمی رود. فقط یک اتفاق بزرگ می‌تواند این کار را انجام دهد و بعد شما دچار مشکلات بزرگ‌تری خواهید شد.

سهام انفرادی می‌تواند به صفر برسد اما در صندوق‌های سرمایه گذاری امکان صفر شدن سرمایه بسیار کم است. شما باید با بدترین حالت ممکن برای آرامش ذهنی خود احساس راحتی بکنید. همیشه احتمال زیان‌های بزرگ وجود دارد و اگر بیش از توان مالی سرمایه خود را از دست بدهید، نمی‌توانید شخص دیگری را سرزنش کنید. امکان از دست دادن همه چیز وجود دارد!

کسب درآمد پسیو | انتخاب بهترین هزینه فرصت (opportunity costs)

4 تجربه کسب درآمد پسیو Amardeep Parmar در سن 26 سالگی

بگذارید وانمود نکنیم که سرمایه گذاری یک امتیاز نیست. شما باید علاوه بر هزینه‌ها، بدهی‌های خود را نیز تأمین کنید. خوشبختانه بدهی وام دانشجویی من با بهره کمتر از ۲٪ بود. و منطقی بود که پول اضافی را به جای پرداخت زودهنگام بدهی، سرمایه گذاری کنم. با این حال می‌دانم همه خوش شانس نیستند. متوسط بازده بورس در بلند مدت برای سهام S&P ۷ درصد بوده است. اگر میزان سود بدهی شما بیش‌تر از این مقدار است پس منطقی است که بدهی را همان اول پرداخت کنید! اگر کمتر از این مقدار باشد، باید تصمیم بگیرید که تمایل به ریسک دارید یا خیر. من با سرمایه گذاری در بازارهای اقتصاد نو ظهور ریسک‌های زیادی را پذیرفتم.

کارآفرینان هنگام راه اندازی یک کسب و کار باید باور داشته باشند که می‌توانند در طولانی مدت این نرخ را کاهش دهند. من در آن زمان ایده تجاری دیگری برای یک مسیر بهتر نداشتم. شما باید به فرآیند پیش بینی کسب و کار و قابلیت اطمینان توجه داشته باشید تا تلاش‌های شما نتیجه مند باشند.

کسب درآمد پسیو | به پول اجازه دادم کار خود را انجام دهد

3 تجربه کسب درآمد پسیو Amardeep Parmar در سن 26 سالگی

به نظر می‌رسد که راز سرمایه گذاری بسیاری از افراد فراموش شده است. نگاه کردن به اعداد باعث افزایش آن‌ها نمی‌شود و مداخله بیش از حد نتیجه معکوس خواهد داد. چندین بار به فکر بیرون آوردن پولم وقتی که در بالاترین میزان سوددهی قرار داشت افتادم. حتی به این فکر کردم که هر زمان در قیمت پایین‌تری قرار میگرفت بیش‌تر به آن اضافه کنم. و هر بار اشتباه فکر می‌کردم. اگر این کار را میکردم ثروتم را از دست می‌دادم. چک کردن مدام اخبار و گشتن در بازارهای سهام برای دستیابی به سود بیش‌تر شما را مضطرب می‌کند. نیازی به یادآوری درآمد از دست رفته در اثر پرداخت هزینه برای هر معامله نیست.

سرمایه گذاری‌های من به طور خودکار انجام شد بنابراین هزاران ساعت را صرف بررسی چیزی که نمی‌توانم تغییر دهم نمی‌کنم. استراتژی متوسط هزینه دلاری یا میانگین گیری (به انگلیسی: Dollar cost averaging) فرآیندی است که سرمایه‌گذار طبق یک زمان‌بندی خاص، علیرغم پایین آمدن قیمت سهام، مبلغ ثابتی را به خرید آن اختصاص می‌دهد که هدف آن کاهش تاثیر نوسانات است. وقتی قیمت کم است، بیشتر می‌خرید و وقتی قیمت بالا است، کمتر می‌خرید!

سرمایه گذاری به من آزادی مالی بسیار زیادی می‌دهد. من این کار را در حالی انجام دادم که از ساعت ۹ تا ۵ کاری می‌کردم و تازه دانشگاه را تمام کرده بودم. سخت‌ترین قسمت، کار کردن برای بدست آوردن پول برای سرمایه گذاری است، اما هنگامی که این کار را انجام دادید، نوبت ایجاد یک استراتژی مالی است.

این مراحلی است که طی کردم و می‌تواند به شما نیز کمک کند.

  • خودسری را رها کردم: من صندوق سرمایه گذاری خریدم، نه سهام منفرد.
  • ابتدا باید سرمایه گذاری کرد و سپس خرج کرد: من فقط می‌توانستم آنچه را که سرمایه گذاری نکرده‌ام خرج کنم.
  • اگر توانایی مالی برای از دست دادن ۵۰٪ را ندارم هرگز سرمایه گذاری نکنم: من امنیت خود را به خطر نمی‌انداختم.
  • هزینه فرصت: مطمئن بودم که بهترین استفاده از پول من است.
  • به پول اجازه دادم کار خود را انجام دهد: من با وسواس آن را مدام بررسی نکردم.

به یاد داشته باشید این داستان من است و شما باید ریسک‌های احتمالی را بررسی کنید. من عمداً میزان بودجه دقیق را ذکر نکردم زیرا ممکن است در آینده عملکرد مشابه‌ای نداشته باشند. اقدامات انجام شده کاملاً به عهده خود شما است و این مقاله نباید به عنوان مشاوره مالی یا حقوقی در نظر گرفته شود. من مشاور مالی نیستم. لطفاً قبل از تصمیم گیری‌های اساسی مالی، با یک متخصص مالی مشورت کنید.

حال که با کسب درآمد پسیو آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالت سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات وایز اول پرداخت

وایز اول پرداخت

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس