بهترین گوشی‌ های 2022 از نظر باتری، قدرت پردازشی و دوربین

173
0
بهترین گوشی‌ های 2022
بهترین گوشی‌ های 2022 موضوعی است که در این مقاله از اول نیوز قصد داریم درباره آن صحبت کنیم. ویژگی هایی مانند شارژ سریع، نرخ نوسازی تصویر، دوربین های متعدد چند مگاپیکسلی و تراشه های هوشمند در سال های گذشته فقط به گوشی های پرچمدار تعلق داشتند؛ اما امروزه گوشی های میان رده هم از ویژگی‌های بسیار خوبی برخوردار هستند. گوشی های میان رده دارای گواهی های ضد آب، نمایشگرهای پیشرفته، دوربین های بسیار باکیفیت و توان شارژ بالا هستند و نسبت به پرچمدار ها قیمت مناسب تری هم دارند.
در سال 2022 سامسونگ با ارائه گوشی گلکسی اس اولترا توانست در زمینه تولید گوشی های هوشمند پیشرفت قابل توجهی داشته باشد. این گوشی تمام عیار با قلم اس پن و کارایی فوق العاده و طراحی بسیار زیبا از سری گلکسی نوت سامسونگ توانست به عنوان یکی از پرچمداران در بازار موبایل 2022 ظاهر شود.
همچنین مقاله فست شارژ چیست؟ را بخوانید.
برند اپل هم با تولید گوشی آیفون 13 پرو و 13 پرومکس توانست قدم بزرگی را در نسل پیشرفته تلفن های همراه بر دارد. اپل در آیفون 13 نرخ نوسازی پویای 120 هرتز را ارائه کرد و امکان عکاسی ماکرو را با کیفیتی بسیار عالی به وجود آورد. مدیاتک تولید کننده تراشه های موبایل هم در سال اخیر توانست تراشه های بسیار خوب و کارآمدی را به سازندگان موبایل ارائه کند؛ که این تراشه ها با قیمت مقرون به صرفه عملکرد بسیار خوبی هم دارند.

شرکت سونی در سال 2022

سونی هم به پیروی از دیگر سازندگان تلفن همراه برای حفاظت از محیط زیست شارژر و کابل شارژر و هندزفری را از داخل جعبه گوشی حذف کرد.  سونی توانست در سرس جدید گوشی خود به بزرگنمایی اپتیکال پیوسته در بین فاصله کانونی دوربین تله‌ فتو دست پیدا کند که دستاورد بزرگی در زمینه دوربین های گوشی تلفن همراه بود. اما مسلماً بسیاری از کاربران به وجود هندزفری، شارژر و کابل در داخل جعبه گوشی اهمیت بیشتری می دهند. در ادامه بهترین گوشی های 2022 را از نظر دوربین، باتری، قدرت پردازشی و در دسته های گوشی های پرچم دار، میان رده و اقتصادی معرفی می کنیم.

 

بهترین گوشی‌ های 2022 از نظر باتری

آیفون 13 پرو مکس

آیفون 13 پرو مکس

آیفون 13 پرو مکس از پر سر و صداترین گوشی های پرچم دار در سال‌های اخیر بود و از بهترین گوشی های 2022 است. مهم ترین ویژگی این گوشی پرچم دار مصرف باتری فوق العاده آن است. در مقایسه با آیفون 12 پرو مکس، در آیفون 13 پرومکس روشنایی نمایشگر بیشتر شده و نرخ نوسازی هم به ۱۲۰ هرتز پویا رسیده است، اما با وجود این ویژگی ها مصرف باتری کاهش پیدا کرده است. باتری آیفون 13 پرومکس با 4352 میلی‌ آمپر ساعت ظرفیت از پرچم‌داران و میان رده ها با ظرفیت باتری بیشتر تراشه‌ هایی کم‌ مصرف‌تر، طول عمر بیشتری دارد.

زومیت در بررسی آیفون 13 پرومکس نوشت: «آیفون 13 پرومکس با نرخ نوسازی تطبیق‌پذیر خود توانست ویدیوی معیار HD و ۲۴ فریم‌ بر ثانیه‌ ای زومیت را به‌ مدت ۳۵ ساعت و ۱۷ دقیقه به‌ صورت مداوم پخش کند.»،  پرچم دار برند سامسونگ، یعنی گلکسی S22‌ اولترا سامسونگ در امتحانی با شرایط یکسان، ۲۰ ساعت و ۴۳ دقیقه ویدیو را پخش کرد و طول عمر باتری آن به طور قابل توجهی از آیفون 13 پرومکس کمتر است.

گلکسی M51

بهترین گوشی های 2022

گوشی گلکسی M51 سامسونگ حتی دو سال پس از عرضه در بازار، در سال 2022 هم چنان نسبت به گوشی های موجود در بازار طول عمر خوبی دارد. گلکسی M51 سامسونگ در آزمون پخش ویدئو زومیت برای سنجیدن میزان طول عمر باتری که در بالا هم به آن اشاره شد، توانست به عدد ۳۷ ساعت و ۳۰ دقیقه برسد؛ بله عددی بیشتر از آیفون 13 پرومکس. باتری گلکسی M51 سامسونگ حدود 7000 میلی آمپر است که ظرفیت بالایی دارد. تراشه ی این گوشی بهینه بوده و نرخ نوسازی نمایشگر آن 60 هرتز است. البته باتری تنها معیار سنجش کیفیت یک گوشی موبایل نیست و اگر به دنبال خرید یک گوشی با رنج قیمت 10 میلیون تومان هستید، پیشنهاد اول نیوز به شما خرید گلکسی A52s سامسونگ یا شیائومی 11t با سخت‌ افزار و نرم‌ افزار بهتر و به‌ روزتر  است.

 

گلکسی A23 سامسونگ

گلکسی A23 سامسونگ با باتری 5000 میلی امپر ساعتی و تراشه ی کم مصرف Snapdragon 680 هم طول عمر باتری خوبی دارد. این گوشی میان رده از نظر دوربین و طراحی هم در حد مناسبی ظاهر شده است و از بهترین گوشی های 2022 است. نمایشگر این گوشی 6.6 اینچ بوده و حافظه ی ذخیره سازی آن هم eMMC 5.1 است.

 

ردمی نوت 11

ردمی نوت 11

ردمی نوت 11 هم از گوشی های میان رده جدید شیائومی است و این مدل گوشی شیائومی از نظر تراشه و ظرفیت باتری کاملا مشابه گلکسی A23 سامسونگ است. البته با وجود نمایشگر کوچکتر 6.3 اینچ OLED و حافظه ذخیره سازی UFS 2.2، مدت زمان طول عمر باتری در این گوشی شیائومی نسبت به سامسونگ هم رده بیشتر است. شارژر فابریک این گوشی 33 وات است. حافظه ذخیره سازی این گوشی سریع تر و کم مصرف تر است و به نگهداری شارژ باتری کمک می کند.

بهترین گوشی‌ های 2022 از نظر قدرت پردازش

آیفون 13 پرو مکس

آیفون 13 پرو مکس از تراشه ای به نام A15 بایونیک اپل استفاده می کند که قدرت پردازش بسیار بالایی دارد. قدرت پردازش ایفون 13 پرومکس در مقایسه با پرچم داران اندروید بسیار بالاتر است. این تراشه در آزمون Geekbench 5‌ زومیت امتیاز 1745 در عملکردهای تک‌ هسته‌ای و امتیاز 4813 را در عملکردهای چند هسته‌ای به دست آورد. این اعداد اختلاف قابل توجهی با بهترین تراشه‌ های اسنپدراگون دارد. گوشی های اندروید برای عمل پردازش از تراشه های اسنپدراگون استفاده می کنند. برای مقایسه  گلکسی S22 اولترا با تراشه‌ ی Snapdragon 8 Gen 1 امتیازهای 1239 برای آزمون تک‌ هسته‌ ای و 3551 را برای عملکردهای چند هسته‌ ای را به دست آورد.

ردمی K50 پرو شیائومی

بهترین گوشی های 2022

شرکت مدیاتک تولید کننده تراشه های گوشی های هوشمند، در سال 2022 تراشه ی Dimensity 9000 را به بازار عرضه کرد. مدیاتک این تراشه قدرتمند را در رقابت با تراشه های شرکت اپل عرضه کرد. ردمی K50 پرو شیائومی به عنوان اولین استفاده کننده از این تراشه، در آزمون Geekbench 5 به‌ صورت میانگین، امتیاز 1310 در عملکردهای تک هسته‌ ای و 4493 را در عملکردهای چند هسته‌ ای به دست آورد. در عملکردهای چند هسته ای این گوشی موبایل توانست نتایجی نزدیک به آیفون 13 پرومکس به دست بیاورد.

بهترین گوشی‌ های 2022 از نظر دوربین

آنر Magic4 Ultimate

آنر Magic4 Ultimate

گوشی های هواوی و آنر از بهترین گوشی های مناسب عکاسی در چند سال اخیر بودند. یکی از گوشی های جدید شرکت Honor بعد از جدا شدن از هواوی، گوشی آنر Magic4 Ultimate است.  گوشی آنر Magic4 Ultimate از بهترین دوربین ها در بین گوشی های هوشمند استفاده می کند.  در قاب پشتی گوشی دو دوربین 50 و دو دوربین 64 مگاپیکسلی  قرار دارد.  دوربین سلفی این گوشی 12 مگاپیکسل و با دو حسگر TOF سه‌ بعدی که یکی در قاب پشتی و دیگری در کنار دوربین سلفی کار می‌کند همراه است. این مجموعه دوربین‌ ها عملکرد بسیار خوب و مطلوبی هم دارند.

دوربین های آنر Magic4 Ultimate

دوربین اصلی گوشی از سنسور 50 مگاپیکسلی به بزرگی 1/1.12 اینچ و لنز 23 میلی‌متری با دیافراگم f/1.6 استفاده می کند. گشودگی مناسب دیافراگم و بزرگی بسیار زیاد سنسور باعث جذب نور بسیار زیادی می‌شود. دوربین اصلی گوشی به لرزشگیر اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار لیزری و فوکوس خودکار تشخیص فاز مجهز است. دوربین بعدی از یک سنسور 64 مگاپیکسلی نیم اینچی با یک لنز ۱۱ میلی‌متری با دیافراگم f/2.2 استفاده می‌کند. دیگر دوربین به همین حسگر 64 مگاپیکسلی و لنز 90 میلی‌ متری با گشودگی دیافراگم f/3.5 مجهز است.

دو دوربین دیگر در قاب پشتی هم برای بهبود و افزایش طیف رنگی استفاده می شوند. دوربین دیگر هم برای سنجش عمق به سنسور ToF سه‌ بعدی مجهز است. دوربین سلفی گوشی هم سنسور 12 مگا پیکسلی با لنز زاویه‌ باز و پوشش 100 درجه‌ا دارد که در کنار یک حسگر ToF سه‌ بعدی قرار دارد. شرکت آنر هنگام معرفی این گوشی مانور زیادی بر روی دوربین های این گوشی داد. انر دوربین های این گوشی را قابل رقابت با دوربین های دیجیتال می داند. دوربین های گوشی مجیک 4 آلتیمیت انر با کسب نمره 146 در آزمون های DXOMARK عنوان بهترین دوربین در بین گوشی های هوشمند را داراست.

گلکسی S22 Ultra

گلکسی S22 Ultra

پرچم داران سامسونگ در سال های اخیر تبلیغات زیادی بر روی کیفیت دوربین های خود انجام دادند. پرچم داران سامسونگ هم از گوشی های هوشمندی هستند که در زمین دوربین حرفی برای گفتن دارند. گلکسی S22 اولترا نست به نسل قبلی خود به روز رسانی چشمگیری نداشته است، اما از نظر دوربین می توان آن را از بهترین گوشی های 2022 دانست.

 

آیفون 13 Pro Max

آیفون 13 پرومکس در زمینه عکاسی ماکرو پیشرفت بسیار زیادی داشت. در آیفون 13 پرومکس اندازه سنسورها بزرگ شدند و با ارتقای دوربین ها عکاسی در شب ارتقا پیدا کرد. البته هنوز امکان عکاسی آسمان شب با گوشی آیفون فراهم نیست. البته امکان بزرگ نمایی در آیفون به اندازه سامسونگ وجود ندارد، اما در عکاسی ماکرو، آیفون حرفی برای گفتن دارد. سامسونگ در تبلیغات خود بر روی امکان بزرگ نمایی دوربین تبلیغ زیادی می کند. آیفون در زمینه فیلمبرداری هم امکانات خوبی را به کاربر ارائه می کند.

 

سونی اکسپریا 1 مارک 4

سونی اکسپریا 1 مارک 4

اکثر ما برند سونی را با دوربین های دیجیتال به یاد می آوریم. سونی در زمینه تولید گوشی های هوشمند به پای رقبای خود نمی رسد، اما امکانات خاصی را در دوربین های گوشی های همراه تولیدی خود ارائه می کند. سونی اکسپریا 1 مارک 4 دوربین سه گانه ی نسل قبلی خود را استفاده می کند، اما توانایی بزرگ نمایی اپتیکال در این گوشی جدید در فاصله کانونی 85 تا 125 میلی متری قرار دارد که ویژگی خاصی است.  شرکت سونی با استفاده از تجربه‌ قبلی در زمینه ساخت دوربین‌ های حرفه ای سری آلفا، به کاربران این گوشی پرچم دار امکانات و ویژگی‌ های پیشرفته‌ برای کنترل دوربین‌ها ارائه کرده است.

بهترین گوشی‌ های گیمینگ 2022

نوبیا رد مجیک 7 زد تی ای

گوشی گیمینگ ZTE با نام‌ تجاری نوبیا رد مجیک 7،‌ تمام امکانات مورد نیاز یک موبایل گیمر را که در مقاله دیگری از اول نیوز توضیح دادیم را براورده می کند. نمایشگر بزرگ و با کیفیت، تراشه‌ی قدرتمند Snapdragon 8 Gen 1 و باتری با ظرفیت 4500 میلی‌ آمپر ساعت با سرعت شارژ 120 وات از مهم ترین ویژگی های این گوشی گیمینگ است. نوبیا رد مجیک7، دارای سیستم خنک کننده ی سخت افزاری داخلی است و طراحی ظاهری گوشی هم آن را برای گیمینگ مناسب کرده است.

 

پوکو F4 GT شیائومی

پوکو F4 GT شیائومی

شیائومی هم از تولیدکنندگان گوشی های میان رده گیمینگ با قیمت مناسب است. ردمی k50 گیمینگو پوکو F4 جی تی دو گوشی گیمینگ مقرون به صرفه شیائومی هستند که امکاناتی مشابه با رقبای خود دارند. از ویژگی های این دو مدل گوشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمایشگر 6.67 اینچ AMOLED
  • نرخ نوسازی 120 هرتز
  • یک میلیارد رنگ و HDR10+
  • تراش ه‌ی قدرتمند Snapdragon 8 Gen 1
  • باتری 4700 میلی‌ آمپر ساعت
  •   شارژر سریع 120 وات
  • چهار اسپیکر استریو تنظیم‌ شده توسط JBL
  • تریگرهای مخصوص بازی

بهترین گوشی‌ های پرچم‌دار 2022

آیفون 13 پرو مکس

طبق بررسی که در بالا انجام دادیم، آیفون 13 پرو مکس از نظر ظرفیت باتری، فدرت پردازش و دوربین کیفیت بسیار خوبی دارد. در واقع این پرچم دار آیفون می توان رضایت کاربر را از هر نظر برآورده سازد. قدرت پردازش بالا، طول عمر عالی باتری، نرخ نوسازی پویای 120 هرتز و نمایشگر OLED ثابت می کند که این گوشی ارزش خرید را دارد.

 

گلکسی S22‌ اولترا سامسونگ

سامسونگ در چند سال اخیر در زمینه تولید گوشی های سری گلکسی بسیار خوش درخشیده است. پرچم داران سامسونگ در میان کاربران اندروید از استقبال خوبی بهره مند شد. گلکسی S22 اولترا سامسونگ در نبود سری نوت، قلم هوشمند را به‌ همراه دارد و همانگونه که آن را بررسی کردیم با طراحی و ویژگی‌ های برترش، ترکیب ارزشمندی از سری S و نوت را ارائه کرد.

بهترین گوشی‌ های میان‌رده 2022

شیائومی 11t

 

گوشی شیائومی 11 تی یکی ازبهترین گوشی های 2022 در میان گوشی های میان رده و مقرون به صرفه است. بدنه این گوشی از شیشه و فلز ساخته شده است که یک مزیت بسیار خوب نسبت به رقباست. از دیگر ویژگی های این گوشی میان رده چینی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترکیب نمایشگر OLED سریع
  • تراشه‌ قدرتمند دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی
  •   باتری حجیم
  • شارژ سریع ۶۷ وات

گلکسی S21 اف ای سامسونگ 5G

گلکسی S21 FE سامسونگ بیشتر امکانات پرچم داران سامسونگ را با قیمتی کمتر ارائه می دهد. از دیگر ویژگی های این گوشی میان رده سامسونگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی از شارژ بی‌ سیم
  • گواهی ضد آب ip67
  • عملکرد دوربین‌ بسیار خوب
  • نمایشگر سریع AMOLED
  • تراشه‌ ی پرچم‌ دار Exynos 2100
  • عرضه با اندروید ۱۲
  • پشتیبانی نرم‌افزاری تا ۴ نسخه‌ی اندروید

بهترین گوشی‌های اقتصادی 2022

ردمی نوت 11 شیائومی

گوشی ردمی نوت 11 شیائومی که مانند پرچم داران این گوشی به نمایشگر OLED با وضوح FHD مجهز است یک گوشی اقتصادی مناسب است. نرخ نوسازی در نمایشگر این گوشی 90 هرتز است.از دیگر امکانات این گوشی اقتصادی شیائومی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تراشه‌ی 6 نانومتری Snapdragon 680
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی
  • گواهی ip53
  • باتری 5000 میلی‌ آمپر ساعتی
  •   شارژر ۳۳ وات

ردمی نوت 11 شیائومی با قیمت حدود پنج میلیون تومان در بازار به فروش می رسد.

گلکسی A23 سامسونگ

گلکسی A23 سامسونگ

گلکسی A23 سامسونگ با داشتن لرزشگیر اپتیکال تصویر در دوربین  اصلی و رابط کاربری جدید One UI 4.1 سامسونگ که ی از بهترین و رابط های کاربری اندرویدی است می تواند یک گوشی اقتصادی باشد. این گوشی از نظر امکانات قابل مقایسه با ردمی نوت 11 شیائومی نیست، اما پشتیبانی بسیار بهتر و آپدیت‌ های  منظم تری نسبت به گوشی‌های شیائومی دارد.

بهترین گوشی‌های ساده 2022

بهترین گوشی‌ های ساده 2022  با وجود پیشرفت گوشی های هوشمند هنوز هم طرفداران مخصوص به خود را دارند. کاربرانی که هنوز از این گوشی های دکمه ای استفاده می کنند هم دلایل خاص خود را دارند. طول عمر باتری بسیار بالای این گوشی ها می تواند یکی از عوامل مهم جذب کاربران باشد و این گوشی های ساده معمولا از چند سیم کارت هم پشتیبانی می کنند. البته افرادی هم هستند که در عصر جدید هنوز تلفن همراه را فقط مخصوص تماس تلفنی و ارسال پیام کوتاه می دانند. این افراد معمولا برای کارهای دیگر خود از لپ تاپ یا دوربین های عکاسی استفاده می کنند.

 

نوکیا مدل 8000 4G

هنوز هم در زمینه گوشی های ساده برند نوکیا حرف اول را می زند. نوکیا مدل 8000 یک گوشی ساده با طراحی کلاسیک و بسیار مقاوم است که از اینترنت 4G هم پشتیبانی می کند. از دیگر ویژگی های نوکیا مدل 8000 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  باتری با ماندگاری طولانی
  • پشتیبانی از واتساپ
  • قابلیت نصب کارت حافظه‌ی جانبی
  • پشتیبانی از رادیو FM
  • پشتیبانی از دو سیم‌کارت

نوکیا 3310

نوکیا 3310

گوشی ساده بعدی هم از برند نوکیاست. نوکیا 3310 نسخه ی 2017 با طراحی قدیمی نوکیا، حس نوستالژیک را به مخاطب القا می کند. نوکیا 3310 هنوز هم در لیست بهترین گوشی های ساده 2022 قرار دارد. این تلفن همراه ساده تمام ویژگی های یک گوشی ساده را داراست و به عنوان نماد مقاومت در بین تلفن های همراه معروف است.

بهترین گوشی‌های کامپکت 2022

گوشی های کامپکت بسیار سبک و باریک و خوش دست هستند. خوش دست بدن گوشی هم از ویژگی هایی است که کاربران هنگام خرید به آن دقت می کنند. اکثر افراد به دنبال گوشی های با وزن کمتر و حمل آسان تر هستند. شرکت های سازنده گوشی هم، در عین توجه به کیفیت دوربین و قدرت پردازش و طول عمر باتری، گوشی هایی را برای افراد حساس به طراحی و ابعاد و وزن طراحی کردند.

 

گلکسی S22 سامسونگ

گلکسی S22 با نمایشگر 6.1 اینچی و وزن 167 گرم از خوش دست ترین گوشی های پرچم دار است. سامسونگ با استفاده از یک فریم فلزی به همراه پنل پشتی شیشه ای این گوشی را با وزن پایین تولید کرده است. البته نسل جدید این گوشی 2 گرم وزن کمتری دارد که باعث شده ظریت باتری آن پایین بیاید. از ظر امکانات این گوشی تفاوت چندانی با گلکسی S22 پلاس سامسونگ ندارد. این گوشی با استفاده از سخت افزار و نرم افزار قدرتمند تجربه کاربری بسیار خوبی دارد. ترکیب دوربین، نمایشگر و اسپیکر هم در گلکسی S22 سامسونگ به خوبی انتخاب شده است و آن را به یکی از بهترین گوشی‌ های 2022 تبدیل کرده است.

آیفون 13

آیفون 13 هم از گوشی های بسیار خوش دست است و حتی اگر به دنبال گوشی سبک تر هستید می توانید آیفون 13م ینی را انتخاب کنید. گوشی آیفون 13 از نظر ابعاد شبیه گلکسی S22 سامسونگ است و حدود 167 گرم زن دارد.مدل آیفون 13 مینی نمایشگری 5.4 اینچی و وزنی حدود 141 گرم دارد. آیفون 13 مینی هم تقریبا امکاناتی مانند آیفون 13 دارد اما در این گوشی ها به دلیل بهینه سازی جهت وزن کمتر، ظرفیت باتری کمتر است. در واقع طول عمر باتری قربانی خوش دست بودن گوشی می شود.

 

شیائومی 12 ایکس

 

گوشی شیائومی 12x به‌ عنوان یک  گوشی بالارده شیائومی معرفی می شود. این گوشی بسیار خوش‌ دست است و طراحی جالبی دارد. نمایشگر شیائومی 12 ایکس 6.28 اینچی بوده و حدود 176 گرم وزن دارد. از ویژگی های این گوشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پنل OLED
  •  قابلیت تولید ۶۸ میلیارد رنگ
  • پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
  • دالبی ویژن
  • HDR10+
  • روشنایی بیشینه‌ی ۱۱۰۰ نیتی
  • اسپیکرهای توانمند
  • تراشه‌ی Snapdragon 870
  • باتری 4500 میلی‌ آمپر ساعتی
  •   شارژ سریع ۶۷ وات

شیائومی 11 لایت فایو جی NE

شیائومی 11 لایت فایو جی NE با نمایشگر 6.55 اینچی و ضخامت 6.8 میلی متر، وزنی حدود 158 گرم دارد. چنین ابعادی را در بین بهترین گوشی های 2022 به سختی می توان پیدا کرد. این گوشی میان رده، طراحی مدرن، باریک و سبکی دارد. شیائومی 11 لایت فایو جی NE دو نسخه‌ ی 4G و 5G دیگر هم با نام‌های می 11 لایت 5G و می 11 لایت 4G ندارد که فقط در موارد جزئی مانند تراشه و رنگ بدنه با هم تفاوت دارند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس