نه گفتن برای موفقیت | چیز‌هایی که افراد موفق به آن نه می‌گویند

در این مقاله چهار مورد نه وجود دارد که افراد موفق برای موفقیت خود و حفظ آن، به کار می‌گیرند. در ادامه به نه گفتن برای موفقیت می‌پردازیم

19
0
03 نه گفتن برای موفقیت چیز‌هایی که افراد موفق به آن نه می‌گویند

وارن بافت معمولاً ساعت ۶:۴۵ صبح در خانه ۶۵۲ هزار دلاری خود در اوماها از خواب بیدار می‌شود، جایی که بیش‌تر عمر خود را در آنجا زندگی کرده است. او سپس ۳/۱۷ دلار برای بیسکویت، بیکن، تخم مرغ و پنیر و یک لیوان کوکا از مک دونالد در راه خود به دفتر صرف می‌کند. در ادامه به نه گفتن برای موفقیت ، چیز‌هایی که افراد موفق به آن نه می‌گویند، می‌پردازیم.

در دفتر، او فقط… می‌خواند. صورت‌های مالی، اخبار، مجلات، گزارشات تجاری، کتاب‌ها، همه چیزهایی که ممکن است او را به سمت تصمیم گیری بهتر برای سرمایه گذاری سوق دهد. او تخمین می‌زند که حدود ۸۰ درصد از زمان کار خود را صرف مطالعه می‌کند. او یکبار گفت: “من فقط در دفتر خود می‌نشینم و تمام روز مطالعه می‌کنم.”

او همچنین در جمله‌ای معروف گفته است: “افراد موفق تقریباً به همه چیز «نه» می‌گویند.” منظور او چیست؟ برخی موارد مانند خوابیدن یا اختصاص پول خود برای خرید اجناس لوکس بدیهی است.

نه گفتن برای موفقیت | چیز‌هایی که افراد موفق به آن نه می‌گویند

در اینجا چهار مورد نه وجود دارد که افراد موفق برای رسیدن به موفقیت خود و حفظ آن، به کار می‌گیرند.

۱. آنها به دلسوزی برای خود “نه” می‌گویند

01 نه گفتن برای موفقیت چیز‌هایی که افراد موفق به آن نه می‌گویند

شکست گامی اساسی در هر چیزی است که ارزش کار کردن داشته باشد. با این حال، وسوسه کننده است که فکر کنید هر یک از شکست‌های شما به این معنی است که مشکلی در شما وجود دارد. نه، ‌می‌توانست یک میلیون دلیل دیگر داشته باشد که چرا در آن زمان موفق نشده‌اید.

افراد موفق به هر شکستی به عنوان گامی برای یافتن یک تجربه مثبت، نگاه می‌کنند. توماس ادیسون، مخترع لامپ، گفته است: “من شکست نخورده‌ام. بلکه من ۱۰ هزار راه پیدا کرده‌ام که کار نمی‌کنند” با وجود دریافت ۱۸۰ میلیون دلار چک پس از فروش سهام PayPal، ایلان ماسک برای نجات تسلا شکست خورد. بیایید ببینیم در چنین موقعیتی بنیانگذار افسانه ای شکست را چگونه می‌بیند: “اگر شکست نخورید، به اندازه کافی نوآوری نخواهید داشت.”

۲. آنها به روابط بی‌فایده «نه» می‌گویند

من شخصاً افرادی را می‌شناسم که به اشخاصی که با آنها معاشرت می‌کنند افتخار می‌کنند. آنها در لیست مخاطبین خود نام‌های بزرگی خواهند داشت و دستاوردهای “روابط” خود را تا حدودی متعلق به خودشان معرفی می‌کنند. اینها معمولاً افرادی هستند که دادن کارت ویزیت را بر ایجاد ارتباطات واقعی انسانی در اولویت قرار می‌دهند.

افراد موفق کیفیت روابط خود را بر کمیت برتری می‌دهند. به عنوان مثال، باب ایگر، مدیرعامل افسانه‌ای دیزنی، اغلب به یاد می‌آورد که چگونه استیو جابز پیش از عرضه محصولات اپل را به او نشان می‌داد یا شنبه صبح فقط برای گفت و گو با او تماس می‌گرفت. در نهایت، این رابطه تنها چیزی بود که خرید پیکسار را امکان پذیر کرد، حرکتی تجاری که باعث شد دیزنی دوباره شروع به کار کند.

۳. آنها به اکثر فرصت‌ها “نه” می‌گویند، در تجارت یا هر چیز دیگر

02 نه گفتن برای موفقیت چیز‌هایی که افراد موفق به آن نه می‌گویند

به محض این که شروع به موفقیت در زندگی خود می‌کنید، فرصت‌ها از چپ و راست به سراغ شما می‌آیند.  دوستان شما به شما مشارکت تجاری پیشنهاد می‌دهند. دوستان قدیمی از شما دعوت می‌کنند تا آخر هفته قرار بگذارید یا در یک رویداد خیریه شرکت کنید.

افراد موفق در “نه” گفتن مهارت دارند. به گفته وارن بافت، که سرمایه گذاری‌های عجیب کمی می‌کند، در طول زندگی خود باید فقط در دوازده زمینه فعالیت کنید و باید تکالیف و وظایف خود را به دقت انجام دهید تا فعالیت‌های که انجام می‌دهید نتیجه بخش باشد.

۴. آنها به افرادی که وقت و انرژی آنها را می‌گیرند “نه” می‌گویند

همه افراد ۲۴ ساعت در روز وقت دارند و همه افراد تقریباً از همان مقدار انرژی برخوردار هستند. دلایلی وجود دارد که باعث می‌شود افرادی مانند ایلان ماسک بتوانند هفته کاری ۱۰۰ ساعته را برای سال‌ها حفظ کنند: آنها حلقه اجتماعی خود را محدود به افرادی می‌کنند که به آنها انرژی می‌دهند.

یکی از کارآفرینان مورد علاقه من الکس لیبرمن، بنیانگذار خبرنامه Morning Brew است. او از ۶ سالگی ۶ روز در هفته کار می‌کند، روزنامه‌ای منتشر می‌کند و در پردیس‌های محلی صحبت می‌کند. او همچنین از زمانی که به یاد می‌آورد از اضطراب و OCD رنج می‌برد. با این وجود، او فقط در ۴ سال یک خبرنامه ۱۳ میلیون دلاری ایجاد کرد.

در اینجا او چگونه دایره اجتماعی خود را می‌بیند:

“وقتی با افراد واقعاً باهوش ملاقات می‌کنم، بیشتر احساس رضایت می‌کنم. من زمان زیادی را صرف نوشیدن قهوه با افراد واقعا باهوش می‌کنم. به نظر من، آن زمان است که به طور کلی احساس رضایت می‌کنم.”

نه گفتن برای موفقیت | نتیجه

نه گفتن برای موفقیت چیز‌هایی که افراد موفق به آن نه می‌گویند

موفقیت بیشتر مربوط به حذف چیزهایی است که شما را درگیر می‌کند. موفق شدن بسیار شبیه نوشتن یک مقاله خوب است. معمولاً مهم این نیست که چه تعداد مطلب می‌توانید اضافه کنید، بلکه چیزهایی است که می‌توانید حذف کنید.

افراد موفق در اولویت بندی و حذف بی‌رحمانه فعالیت‌ها و افرادی که با اهداف آنها منطبق نیستند استاد هستند.  از برخی جهات، زندگی کارآفرینان موفق خسته کننده‌ترین است، زیرا آنها ۹۰ درصد زمان خود را صرف چند فعالیتی می‌کنند که ۹۰ درصد ارزش زندگی آنها را  تشکیل می‌دهد.

بسیاری از ما به طور ناخودآگاه می‌دانیم که برای موفقیت بیشتر باید از کدام فعالیت‌ها دست بکشیم. تفاوت بین کسانی که برنده می‌شوند و کسانی که شکست می‌خورند این است که اولی واقعا جلو می‌رود و این کار را انجام می‌دهد.

جمله مورد علاقه من از فیلم Avatar: “پر کردن فنجانی که از قبل پر شده است کار سختی می‌باشد.”

حال که با نه گفتن برای موفقیت و چیز‌هایی که افراد موفق به آن نه می‌گویند آشنا شدید، می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس