معرفی 6 شرکت برتر هوش مصنوعی با رشد سهام سریع

تاثیر هوش مصنوعی در زندگی ما روز به روز در حال افزایش است. در ادامه به معرفی 6 شرکت برتر هوش مصنوعی با رشد سهام سریع و زیاد می‌پردازیم.

65
0
معرفی 6 شرکت برتر هوش مصنوعی با رشد سهام سریع

تاثیر هوش مصنوعی در زندگی روزمره ما روز به روز در حال افزایش است. در اینجا شش نام وجود دارد که می‌توانند از این فضای در حال رشد سود ببرند. ابتدا رایانه‌های اصلی، سپس رایانه‌های شخصی (pc‌ها) و سپس تلفن‌های هوشمند، در همه‌ی این ابزار‌ها فناوری موج می‌زند و ظهور هوش مصنوعی (AI) و سهام AI توجه سرمایه گذاران بزرگ را به خود جلب کرده است. در ادامه به معرفی 6 شرکت برتر هوش مصنوعی با رشد سهام سریع و زیاد می‌پردازیم.

هوش مصنوعی نه تنها برای چشم اندازهای آینده‌ی سرمایه گذاری مهم و تاثیر گذار است، بلکه نحوه زندگی و شغل ما را تغییر می‌دهد. با افزایش تقاضا برای این فناوری، به نظر می‌رسد علاقه به سهام AI نیز افزایش یابد.

مطمئناً برندگان و بازندگانی وجود دارند، اما در مجموع، تعداد برندگان بیشتر هستند.

برخی از شرکت‌ها از توسعه هوش مصنوعی بهره مند می‌شوند، مانند تولید کنندگان تراشه‌ها و نرم افزارها. بسیاری از شرکت‌های دیگر به دلیل دسترسی آسان و اقتصادی به هوش مصنوعی برنده خواهند شد که این امر باعث پیشرفت بهتر، سریع‌تر و سودآوری بیش‌تر آن‌ها خواهد شد.

در حالی که به راحتی می‌توان برخی از توسعه دهندگان هوش مصنوعی مانند شرکت‌های نیمه هادی یا نرم افزاری را به عنوان برندگان احتمالی تشخیص داد، دیگران احتمالا شانس کمتری دارند.

معرفی 6 شرکت برتر هوش مصنوعی با رشد سهام سریع

در زیر، شش سهامدار هوش مصنوعی از هر دو کمپ را معرفی می‌کنیم که توجه سرمایه گذارانی را که می‌خواهند از پیشرفت‌های آینده‌ی این فناوری سود ببرند، را به خود جلب کرده است.

Pinterest

1 معرفی 6 شرکت برتر هوش مصنوعی با رشد سهام سریع

ارزش بازار: ۴۳/۷ میلیارد دلار

عملکرد سالیانه: ۴/۲٪

طبق گفته مدیر ارشد فناوری سابق این شرکت، Vanja Josifovski، در اصل، Pinterest (PINS، تقریبا ۶۸/۶۷ دلار) یک شرکت داده و هوش مصنوعی است.

در حالی که هوش مصنوعی می‌تواند در هر اکوسیستم از شبکه‌های اجتماعی به کار گرفته شود، اما به ویژه در Pinterest می‌تواند موثرتر باشد زیرا کاربران این شبکه به دنبال کسب دانش در زمینه‌ای خاص هستند، بر خلاف شبکه‌های اجتماعی دیگر که غالبا به تعامل می‌پردازند.

استفاده از هوش مصنوعی برای یافتن تصاویر، سازماندهی فیلم‌ها و پیشنهادات، یک تجربه یادگیری کاملاً شخصی را فراهم می‌کند که نه تنها کاربران را به استفاده مجدد از آن تشویق می‌کند، بلکه افراد جدیدی را نیز به خود جذب می‌کند. و تا آنجا که سهام AI رشد کند، این برنامه نیز رشد گسترده‌ای را تجربه خواهد کرد.

در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱، کاربران فعال جهانی ماهانه (MAUs) نسبت به سال گذشته ۳۰٪ رشد کرده و به ۴۷۸ میلیون نفر رسیده‌اند. درآمد ۷۸٪ نسبت به سال قبل تا ۴۸۵ میلیون دلار افزایش داشته است.

اگر تخمین تحلیلگران درست باشد، هنوز این شرکت نتوانسته است سود کسب کند، اگرچه ۲۰۲۱ سالی است که PINS به سودآوری دست خواهد یافت.

Nvidia

2 معرفی 6 شرکت برتر هوش مصنوعی با رشد سهام سریع

ارزش بازار: ۴۴۹ میلیارد دلار

عملکرد سالیانه: ۳۸٪

تراشه ساز گرافیکی Nvidia (NVDA، تقریبال ۷۲۰/۷۵ دلار) یکی از شرکت های برتر در زمینه‌ی هوش مصنوعی است.

NVDA رهبر بی‌قید و شرط ساخت پردازنده‌هایی است که هوش مصنوعی را هدایت می‌کنند و از موقعیت خوبی برخوردار است تا از رشد هوش مصنوعی استفاده کند.

یک از دلایلی که انویدیا را پیشرو نوآوری در هوش مصنوعی قرار داده است: براساس یک پرونده اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، این شرکت حدود ۲۰٪ از فروش خود را صرف تحقیق و توسعه کرده است. برای مقایسه و درک بهتر، باید بدانید اپل (AAPL) کمتر از ۱۰٪ هزینه می‌کند.

دلیل بعدی این است که، رشد آن در فروش و سود هر سهم (EPS) است. در مدت ۱۲ ماه منتهی به ۳۱ ژانویه، آنها به ترتیب ۵۳ و ۵۵ درصد رشد داشتند. علاوه بر این، سه ماهه اول با افزایش فروش و درآمد به ترتیب ۱۳ و ۳۱ درصد رشد نسبت به سه ماهه قبل، را نشان داد.

لازم به ذکر است که انویدیا زندگی خود را به عنوان یک شرکت پردازش گرافیک آغاز کرد و امروزه این بخش تقریباً ۶۰٪ از فروش آن را تشکیل می‌دهد. اما هوش مصنوعی قویتر ظاهر می‌شود. در مدت ۱۲ ماه منتهی به ژانویه ۲۰۲۱، فروش هوش مصنوعی به ۴۰٪ از کل فروش آن‌ها افزایش یافت، در حالی که در دوره قبل ۳۰٪ بود. در سال ۲۰۱۹، فروش مربوط به هوش مصنوعی فقط ۱۳٪ بود.

مورد بعدی برای هوش مصنوعی نرم افزار سازمانی است که آن را در اختیار شرکت‌های بزرگی قرار می‌دهند که تاکنون قادر به خرید آن نبوده‌اند. استفاده از این فرصت به پول زیادی نیاز دارد و خوشبختانه NVDA مقدار زیادی از آن را در اختیار دارد.

بیش از ۱۲ میلیارد دلار وجه نقد این شرکت ۱۲ برابر بدهی امسال است. بدون هیچ بدهی دیگر تا سال ۲۰۲۶ و سه برابر بدهی‌های جاری. در همین حال، فروش، درآمد و گردش وجوه نقد طی ۵ سال گذشته به ترتیب با میانگین سالانه ۱۹٪، ۴۲٪ و ۳۵٪ رشد کرده است.

یک معامله در انتظار خرید Arm Limited از SoftBank به مبلغ ۴۰ میلیارد دلار می‌تواند موقعیت رهبری انویدیا را در AI تقویت کند.

Taiwan Semiconductor

3 معرفی 6 شرکت برتر هوش مصنوعی با رشد سهام سریع

ارزش بازار: ۵۶۵/۸ میلیارد دلار

عملکرد سالیانه: ۱۱٪

شرکت نیمه هادی تایوان (‌TSMC، تقریبا ۱۲۰/۹۹ دلار) یکی دیگر از رهبران بی‌چون و چرای سهام AI است.

این شرکت، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی مستقل محصولات نیمه‌هادی در جهان محسوب می‌شود که مرکز فعالیت آن در تایوان است. این شرکت از همان زمان تأسیس تصمیم گرفت تا به‌‌صورت اختصاصی یک مرکز تولیدی تراشه و نیمه‌هادی باشد و امروز نیز به‌عنوان پیمانکار تولیدی بسیاری از بزرگان دنیای فناوری همچون NVDA شناخته می‌شود.

هر کسی که می‌خواهد جایگاه خود را در هوش مصنوعی بدست آورد، با این شرکت تایوانی تجارت می کند.

TSMC یک هیولا است: ۲۴٪ نیمه هادی‌های جهان را تولید می‌کند. این شرکت در فروش هوش مصنوعی چندان موفقیت بزرگی کسب نکرد. HPC حدود ۶۰٪ از فروش این شرکت را تشکیل می‌دهد. بخش HPC در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با رشد فروش ۲۵ درصدی با ۳۳ درصد رشد همراه بود که قابل توجه است زیرا به دلیل همه گیری ویروس کرونا و به طور کلی کمبود تراشه سال سختی برای تولیدکنندگان تراشه بود.

در حال حاضر، بزرگ‌ترین مشکل TSMC این است که بفهمیم چگونه با تقاضا مطابقت داریم.

Per Bloomberg، مدیر عامل شرکت نیمه هادی تایوان CEO C.C. Wei در نامه‌ای به مشتریان نوشت که امکانات ساخت شرکت در ۱۲ ماه گذشته با بیش از ۱۰۰٪ استفاده در حال اجرا بوده است. برای پاسخگویی به این تقاضا، TSMC اعلام کرد که طی سه سال آینده ۱۰۰ میلیارد دلار برای افزایش ظرفیت برای پشتیبانی از ساخت و تحقیق و توسعه فناوری‌های نیمه هادی پیشرفته هزینه خواهد کرد.

این شرکت اعلام نکرده است که چگونه این هزینه را تأمین خواهد کرد، اما قدرت مالی آن گزینه‌هایی را ارائه می‌دهد. در حال حاضر، TSMC با پرداخت ۲۵ میلیارد دلار وجه نقد، با حدود ۸ میلیارد دلار بدهی، که ۵/۷ میلیارد دلار بدهی مر بوط به امسال است. با حدود ۶۸ میلیارد دلار سهام، نیمه هادی تایوان می‌تواند میزان بدهی بیش‌تری را تحمل کند ولی هنوز هم محافظه کارانه عمل می‌کند.

شرکت نیمه هادی تایوان نیز یک سودآور است. عملکرد فعلی حدود ۱/۵٪ است و طی ۵ سال گذشته به طور متوسط ​​سالانه بیش از ۲۲٪ رشد کرده است.

DocuSign

4 معرفی 6 شرکت برتر هوش مصنوعی با رشد سهام سریع

ارزش بازار: ۵۰/۱ میلیارد دلار

عملکرد سالیانه: ۱۵/۷٪

از دیگر شرکت های برتر هوش مصنوعی DocuSign است. ممکن است تعداد کمی از سرمایه گذاران تصور کنند که امضای دیجیتال، یک تجارت سودآور است. اما DocuSign (DOCU، تقریبا ۲۵۷/۲۶ دلار) این کار را انجام داد، و تبدیل به یک روح ۵۰ میلیارد دلاری شد، با قیمت سهام که از زمان عرضه اولیه (آوریل ۲۰۱۸) در آوریل ۲۰۱۸ تقریبا هفت برابر شده است. و اکنون، هوش مصنوعی ممکن است مرحله بعدی را برای رشد این شرکت هموار کند.

خرید ۲۰۲۰ Seal Software، یک شرکت هوش مصنوعی به این معنی است که DocuSign نه تنها به مشاغل و افراد کمک می‌کند تا قراردادها را امضا کنند، بلکه به آن‌ها در تجزیه و تحلیل و مدیریت توافق نامه‌های قراردادی نیز کمک می‌کند.

یکی از راه‌هایی که فناوری Seal” intelligence” را در “artificial intelligence” قرار می‌دهد، با فراتر رفتن از جستجوی کلمات کلیدی برای مقایسه بندهای مهم و شرایط موجود در قراردادها side-by-side برای ردیابی خطرات و فرصت‌ها می‌باشد.

تقریباً با هر معیاری، DocuSign در حال رشد است، به علاوه هنگامی که فرد در نظر دارد سرمایه گذاری در سهام AI را انجام دهد.

درآمد این شرکت از سال ۲۰۱۸ دو برابر شده و به ۱/۵ میلیارد دلار رسیده است و اگر از راهنمایی‌های خود این شرکت برای سال ۲۰۲۱ استفاده کنیم، از زمان عرضه سهام آن سه برابر شده است. تعداد مشتریان DocuSign که به یک میلیون کاربر نزدیک می‌شود، در سال گذشته ۵۱٪ رشد کرده است. این تقریبا برابر با مشتریان جدیدی است که DOCU از زمان تأسیس آن در سال ۲۰۱۳ از طریق IPO در طی ۵ سال کسب کرده است.

DocuSign با کمک به مشتریان در مدیریت توافق نامه‌ها و محافظت از آن‌ها در برابر آنچه ممکن است در کمین آن‌ها باشد، در موقعیتی است که می‌تواند مشتریان را برای همیشه نگه دارد.

با این حال، DocuSign هنوز با استفاده از قراردادهای GAAP (اصول پذیرفته شده حسابداری) هنوز سود چندانی کسب نکرده است، با این حال، این گزارش سود بر اساس non-GAAP است و جریان نقدی مثبت است. بعلاوه، ضرر سه ماهه اول آن در حدود ۱۱ میلیون دلار (۴ سنت برای هر سهم) بسیار کم تر از افت ۲۶ درصدی هر سهم در سال گذشته بود.

DocuSign بیش از ۷۵۰ میلیون دلار وجه نقد با فقط ۲۰ میلیون دلار بدهی در سال جاری داشته است. در ترازنامه DOCU یک بدهی ۷۸۰ میلیون دلاری ترسناک وجود دارد، اما این نشان دهنده بخشی از درآمد سالانه قرارداد  است. به همین ترتیب، ceteris paribus، این شرکت پول نقد در اختیار دارد تا بدون دردسر خسارات متوسط ​​را تأمین کند زیرا گوشه‌ای را برای آینده‌ای روشن که توسط AI ساخته می‌شود، کنار گذاشته است.

Microsoft و Amazon

5 معرفی 6 شرکت برتر هوش مصنوعی با رشد سهام سریع

ارزش بازارمایکروسافت: ۱/۹ تریلیون دلار

عملکرد سالانه مایکروسافت: ۱۶/۹٪

ارزش بازار آمازون: ۱/۷ تریلیون دلار

عملکرد سالانه آمازون: ۳/۹٪

مایکروسافت (MSFT، تقریبا ۲۵۹/۸۹ دلار) و Amazon.com (AMZN، تقریبا ۳،۳۸۳/۸۷ دلار) هر دو از هوش مصنوعی بهره می‌برند. برای سرمایه گذارانی که می‌خواهند از رشد آن سود ببرند، هر دو سهام هوش مصنوعی نیازمند بررسی دقیق‌تر هستند. و ارزش این را دارند که با هم مورد بررسی قرار بگیرند زیرا در هر دو مورد، این فرصت از طریق تجارت ابری آن‌ها فراهم می‌شود. که به طور فزاینده‌ای به هوش مصنوعی برای ارائه AI-powered computing به تجارت، دولت‌ها و نهاد‌ها متکی هستند.

در مایکروسافت، به اصطلاح intelligent cloud segment این شرکت است که به Azure معروف است. و در AMZN، خدمات وب آمازون (AWS) است.

در مایکروسافت، توجه به این نکته مهم است که اگرچه Azure تنها یک سوم درآمد شرکت است، اما سریع‌ترین تجارت مایکروسافت است. درآمد Azure از سال ۲۰۱۸ در مقایسه با pedestrian productivity و personal computing segments ،۵۰٪ افزایش یافته است.

برای مقایسه بهتر باید بدانید که، AWS فقط ۱۲٪ از فروش آمازون را تشکیل می‌دهد، اما بیش‌ترین کمک را به درآمد عملیاتی شرکت می‌کند. برای سال ۲۰۲۰، درآمد عملیاتی AWS به میزان ۱۳/۵ میلیارد دلار و ۵۹ درصد از کل درآمد عملیاتی بود.

برخلاف مایکروسافت، هوش مصنوعی فقط یک سرویس برای Amazon.com نیست، بلکه به طور کامل در چگونگی تجارت این شرکت تعبیه شده است، تأثیرگذاری بر همه چیز، از جریان سفارش گرفته تا توصیه‌ها و تبدیل دستورات الکسا به سفارشات و سود.

همچنین قابل توجه است که مایکروسافت و آمازون قوی‌ترین ترازنامه را در بین فناوری‌های مگا دارند. با هم، این دو شرکت بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار پول نقد در اختیار گرفته‌اند. البته مایکروسافت و آمازون، با نیروهای مختلفی بر کسب و کارها تأثیر می‌گذارند که فراتر از هوش مصنوعی هستند، از احساسات مصرف کننده گرفته تا اقدامات ضد انحصاری.

هنوز، برای سرمایه گذارانی که می‌خواهند از سهام AI سود ببرند، مایکروسافت و آمازون بودجه خوبی را ارائه می‌دهند و از رمپ‌ها محافظت می‌کنند.

حال که با شرکت های برتر هوش مصنوعی آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس