7 نکته برای انتخاب دوره‌های آنلاین مناسب یادگیری و بهبود مهارت‌ها

72
0
دوره‌های آنلاین مناسب یادگیری

موفقیت در دنیای امروزی مستلزم یادگیری و رشد مستمر است تا از دیگران متمایز شوید. با انتخاب دوره‌های مناسب می‌توانید مهارت‌های جدیدی را به رزومه خود اضافه کنید و مورد توجه کارفرمایان قرار بگیرید. با وجود بسیاری از پلتفرم‌های آموزشی پیشرفت فقط چند کلیک با شما فاصله دارد. در این مقاله ما با چند نکته مفید به شما کمک می‌کنیم تا دوره‌های آنلاین مناسب یادگیری را برای ارتقای مهارت خود انتخاب کنید. با ما همراه باشید.

1. در مورد مهارتی که می‌خواهید یاد بگیرید تصمیم بگیرید

در مورد مهارتی که می‌خواهید یاد بگیرید تصمیم بگیرید
در مورد مهارتی که می‌خواهید یاد بگیرید تصمیم بگیرید

قبل از جستجوی دوره آنلاین مناسب یک قدم به عقب بردارید و در مورد مهارت‌هایی که می‌خواهید یاد بگیرید تصمیم بگیرید. داشتن یک مجموعه مهارت منحصر به فرد نه تنها شما را از همتایان خود متمایز می‌کند، بلکه چشم انداز اشتغال شما را نیز افزایش می‌دهد. سودآورترین مهارت‌هایی را انتخاب کنید که تقاضای بالایی دارند و به شما کمک می‌کنند فرصت‌های جدیدی را در صنعت ایجاد کنید.

علاوه بر این می‌توانید تست‌های شخصیتی آنلاین را انجام بدهید تا خود و زمینه کاری مناسب خود را بهتر بشناسید. وقتی نقاط قوت خود را شناسایی کردید، مهارت‌های مطابق با آن را یاد بگیرید.

2. پلتفرم‌های آموزشی آنلاین را بررسی کنید

پلتفرم‌های آموزشی آنلاین را بررسی کنید
پلتفرم‌های آموزشی آنلاین را بررسی کنید

بعد از اینکه در مورد مهارتی که می‌خواهید یاد بگیرید تصمیم گرفتید، گام بعدی این است که یک پلتفرم آموزش آنلاین را برای ثبت نام در دوره انتخاب کنید. با وجود بسیاری از پلتفرم‌های آنلاین که اکنون برای یادگیری در دسترس هستند، بسیار مهم است که انتخاب درستی داشته باشید.

پلتفرم انتخابی شما باید دارای مجموعه دوره‌های آموزشی در مورد مهارتی باشد که تصمیم به یادگیری آن دارید و رابط کاربری ساده ای داشته باشد. پلتفرم‌هایی مانند LinkedIn Learning و Udemy از جمله محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای ارتقاء مهارت‌ها هستند. همچنین می‌توانید از وب‌سایت‌های دیگری برای یادگیری مهارت‌های جدید استفاده کنید.

3. به دنبال توضیحات دوره باشید

به دنبال توضیحات دوره باشید
به دنبال توضیحات دوره باشید

شرح دوره یک دید کلی در مورد دوره‌ای را که می‌خواهید در آن ثبت نام کنید، ارائه می‌دهد. توضیحات دوره شامل جزئیات از جمله ساعات مورد نیاز برای تکمیل دوره، منابع قابل دانلود و محتوایی است که مسیر یادگیری دوره را به شما نشان میدهد.

توضیحات دوره همچنین شامل موارد مورد نیاز و پیش زمینه برای شروع دوره است. اکثر دوره‌ها هیچ الزامات سختگیرانه‌ای ندارند و فقط به انگیزه شما برای یادگیری نیاز دارند.

همچنین می‌توانید محتوایی دوره را بررسی کنید و ببینید آیا این دوره تمام نکاتی را که برای کسب مهارت لازم دارید را پوشش می‌دهد یا خیر. اگر مبتدی هستید، می‌توانید به دنبال دوره کوتاهی باشید که مقدمه ای بر مهارت مورد نظر شما را ارائه می‌دهد و بعد از تکمیل این دوره در در دوره‌های پیشرفته‌تر شرکت کنید. همچنین می‌توانید بیوگرافی مدرس دوره را بررسی کنید تا در مورد تخصص او در این زمینه بیشتر بدانید.

4. ویژگی دوره‌های آنلاین مناسب یادگیری: کیفیت محتوا را بررسی کنید

کیفیت محتوا را بررسی کنید
کیفیت محتوا را بررسی کنید

محتوای با کیفیت برای بهبود مهارت‌ها بسیار مهم است. بنابراین محتوای ویدیویی و صوتی با کیفیت دوره ای که ثبت نام می‌کنید بسیار ضروری است. اما همه پلتفرم‌ها به شما این امکان را نمی‌دهند که قبل از ثبت نام در دوره، کیفیت ویدیوی‌های آموزشی را بررسی کنید. در چنین مواردی همیشه می‌توانید از ویدیوهای پیش‌نمایش رایگان استفاده کنید.

5. نظرات و رتبه بندی های دوره را بررسی کنید

نظرات و رتبه بندی های دوره را بررسی کنید
نظرات و رتبه بندی های دوره را بررسی کنید

اکثر پلتفرم‌های آموزشی آنلاین به کاربران امکان ارائه نظرات خود را می‌دهند. این نظرات به شما کمک می‌کند تا از بازخورد کاربران، مزایا و معایب دوره مطلع شوید. بررسی نظرات باعث می‌شود سریعتر به تصمیم خود برسید. حتی چند نظر منفی می‌تواند معتبر بودن دوره را نشان دهد. با این حال لازم نیست هر نقد منفی را بی جهت باور کنید، اما اگر تعداد نظرات منفی زیاد باشد حتما آن‌ها را در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید رتبه بندی دوره را مشاهده کنید.

6. ویژگی دوره‌های آنلاین مناسب یادگیری: به دنبال گواهینامه باشید

به دنبال گواهینامه باشید
به دنبال گواهینامه باشید

پس از اتمام دوره باید از دریافت گواهینامه به عنوان مدرک پایان دوره اطمینان حاصل کنید. معمولاً پلتفرم‌های آموزش الکترونیکی پس از اتمام دوره به شما گواهینامه می‌دهند، اما برای اطمینان می‌توانید توضیحات دوره را بررسی کنید.

البته گواهینامه استخدام شما را تضمین نمی‌کند، اما می‌توانید آن را به رزومه خود اضافه کنید تا مهارت‌های خود را نشان دهید. حتی می‌توانید گواهینامه‌های خود را در پروفایل لینکدین خود قرار دهید تا مورد توجه کارفرمایان قرار بگیرید. این کار باعث می‌شود نسبت به سایر افراد جویای کار برتری داشته باشید و شانس خود را برای استخدام افزایش دهید.

7. قیمت و انعطاف پذیری دوره را بررسی کنید

قیمت و انعطاف پذیری دوره را بررسی کنید
قیمت و انعطاف پذیری دوره را بررسی کنید

وقتی تحقیقات خود را انجام دادید و دوره مناسب را برای خود انتخاب کردید، آخرین مرحله خرید دوره و شروع یادگیری است. بسته به پلتفرم آموزش الکترونیکی که انتخاب می‌کنید، طرح ها و قیمت ها می ‌واند متفاوت باشد.

پلتفرمی مانند Udemy به شما امکان می‌دهد دوره‌های جداگانه بخرید، پلتفرم‌هایی مانند LinkedIn یک مدل مبتنی بر اشتراک دارند، اما همچنین میتوانید دوره‌های جداگانه را نیز خریداری کنید.

همیشه برنامه‌ها و قیمت‌های پلتفرم‌ها را مقایسه کنید تا تصمیم بگیرید کدام یک را باید انتخاب کنید. اگر به دنبال یک تجربه یادگیری طولانی مدت هستید، خرید اشتراک بهترین گزینه است. در غیر این صورت برای دوره‌های جداگانه هزینه کنید.

مهارت‌های خود را با دوره‌های آنلاین مناسب ارتقا دهید

با در نظر گرفتن نکات ذکر شده در بالا می‌توانید بهترین دوره‌های آنلاین را برای ارتقای مهارت‌های خود انتخاب کنید. به دلیل انعطاف پذیری دوره‌های آنلاین می‌توانید در هر مکان و هر زمانی در آن‌ها شرکت کنید. اگر دانش‌آموز هستید، با شرکت در دوره‌های آنلاین در حین تحصیل در زمینه مورد علاقه خود تجربه کسب کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس