دسته بندی ریسک بالای مشتریان صرافی های ارزرمز توسط بانک های کره جنوبی

خبر دسته بندی ریسک بالای مشتریان صرافی های ارزرمز توسط بانک های کره جنوبی با هدف شفاف سازی انجام گرفته است که اثرات مهمی در بازار دارد.

30
0
ریسک بالای مشتریان صرافی های ارزرمز

به احتمال بسیار زیاد بانک های کره جنوبی، مشتریان صرافی های ارزرمز را در دسته افراد با ریسک بالا در نظر گیرند. خبر دسته بندی ریسک بالای مشتریان صرافی های ارزرمز توسط بانک های کره جنوبی با هدف شفاف سازی انجام گرفته است که در این خبر به این موضوع می‌پردازیم.

دسته بندی ریسک بالای مشتریان صرافی های ارزرمز

بر اساس اعلامیه جدید کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی (FSC)، قوانینی وضع شده است که که حدود ۶۰ صرافی ارز رمز فعال را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بر این مبنا مشتریان این صرافی‌ها به عنوان مشتریان با ریسک بالا در نظر گرفته می‌شوند.

ریسک بالای مشتریان صرافی های ارزرمز کره

بر اساس گزارش نشریه Korea Times، دستورالعملی جدید در روز یکشنبه اعلام شده است که برای تضمین فعالیت صرافی‌های ارزهای دیجیتال، باید به طور شفاوف بر تراکنش‌ها، تبادلات ارز‌ها، و استفاده از احراز هویت با ID نظارت کامل داشته باشند.

داده‌ها نشان می‌دهد که تنها تعداد معدودی از صرافی‌های ارز دیجیتال کره جنوبی که اتفاقا مهمترین آنها است، مشتریان از نام و هویت واقعی خود استفاده می‌کنند و اطلاعات آنها برای بانک شفاف است. با این حال در دیگر صرافی‌های ارز دیجیتال، مشتریان با هویت واقعی خود فعالیت نمی‌کنند و صرافی هم به دنبال احراز هویت آنها نیست.

FSC یک تایم مشخص کرده است که باید هر موقع اطلاعات مشتریان را درخواست کند، باید صرافی‌ها ظرف ۲۴ ساعت آن را به آنها بدهد. همچنین آنها باید هر سه ماه یکبار مجموعه اطلاعات مشتریان را گزارش دهند و از ثبت نام افراد با هویت جعلی یا وریفای نشده جلو گیری کنند.

در مرحله سوم، مشتریان صرافی‌ها اگر احراز هویت آنها کامل نشود و یا تایید نشود، از دسترسی به هر نوع خدمات بانکی مانند نقد و تبدیل ارزهای دیجیتال به ارز فیات را محروم خواهند شد.

دلیل افزایش شدت سخت گیری ها

ریسک بالای مشتریان صرافی های ارز دیجیتال

FSC و بانک مرکزی کره جنوبی برای کاهش جرم‌هایی که به واسطه ارزهای دیجیتال به وجود آمده است، این فرایند را در نظر گرفته‌اند. البته برخی نگرانند این سخت‌گیری‌ها باعث شود ارزهای دیجیتال در کره جنوبی که هدف آنها خارج شدن از نظارت بانک‌های مرکزی بود خارج شود. همچنین این قانون ممکن است فعالیت معاملات غیرقانونی و زیرزمینی ارزهای دیجیتال را افزایش دهد.

این نوع سخت گیری‌ها به احتمال زیاد باعث شود صرافی‌های کوچک بسته شوند چراکه آنها به احتمال فراوان قادر نخواهند بود مشتریان را راضی کنند که احراز هویت کنند.

شرایط جدید دسته بندی ریسک بالای مشتریان صرافی های ارزرمز توسط بانک های کره جنوبی، ممکن است بازار ارز‌ها را دچار تغییر و تحول کند. پیشنها می‌شود برای دیدن دیگر مقالات ارز رمز‌ها، از سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس