آموزش ساخت MVP | چگونه به مشتریان کمک کنیم MVP خود را بسازند

مشتریان برای تحقق استارت آپ خود به امید ورود به بازار موجود ممکن است به شما مراجعه کنند. در ادامه‌ی آموزش ساخت MVP با ما همراه باشید.

48
0
4 آموزش ساخت MVP چگونه به مشتریان کمک کنیم MVP خود را بسازند

مشتریان برای تحقق چشم انداز استارت آپ جدید خود به امید ورود به بازار و یا توسعه کسب و کار موجود ممکن است به شما مراجعه کنند. غالباً اعتقاد آن‌ها به آنچه کارآمد است یا خیر، تا حدودی بر اساس تجربه و بسیاری از فرضیات پیش فرض استناد می‌شود. به همین دلیل کمک به مشتری برای تولید حداقل محصول قابل عرضه یک فرایند بسیار مهم است که اگر به درستی انجام شود، می‌تواند از سرمایه گذاری وقت و پول در یک محصول یا خدماتی که سودآور نیست، جلوگیری کند. همچنین می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا فرصت عالی کسب و کار بعدی را پیدا کنند. با فرض اینکه مدل کسب و کار از نظر تئوری برای پتانسیل درآمدزایی و رشد مالی مثبت ارزیابی شده است، در زیر چند نکته را باید در هنگام کمک به مشتریان در شناسایی حداقل محصول قابل عرضه بخاطر بسپارید. در ادامه‌ی آموزش ساخت MVP با ما همراه باشید.

آموزش ساخت MVP | عملکرد اصلی را شناسایی کنید

0 آموزش ساخت MVP چگونه به مشتریان کمک کنیم MVP خود را بسازند

مثبت اندیشی آسان است، اما همانطور که همه ما می‌دانیم جزئیات نیز به همان اندازه مهم هستند. مهم نیست مشتری شما محصول نهایی خود را در کجا تصور کند، در واقع باید یک نقطه شروع را مشخص کند. به عنوان مثال، اگر آنها ببینند محصولشان در بازار بین المللی به کار گرفته شده است، آیا می‌توانند بازار را در سطح ملی یا حتی محلی را تعریف کنند؟ شما باید از جایی شروع کنید و سپس مقیاس بندی کنید. در حالت کلی بهترین کار این است که که مشتری خود را وادار کنید عملکرد اصلی محصول خود را در یک جمله خلاصه کند. این امر به وضوح و تمرکز بر هدف تجاری آن‌ها کمک می‌کند و بنیانی را ایجاد می‌کند که مراحل بعدی بر اساس آن ساخته می‌شود.

اگر مشتری در تعریف عملکرد اصلی محصول یا خدمات خود مشکل داشته باشد، چند سوال سریع به شما کمک می‌کند. به عنوان مثال، محصول شما چه مشکلی را حل می‌کند؟ چه شکافی در بازار را پر می‌کند؟ این محصول یا خدمات به چه کسی کمک می‌کند؟ علاوه بر این، مهم است که انتظارات را کاهش دهید و اطمینان حاصل کنید مشتری با توجه به بازه زمانی یا بودجه، یک کسب و کار بسیار پیچیده یا مبهم ایجاد نمی‌کند.

هر چه کمتر، بهتر: موارد ضروری در مقابل غیرضروری

1 آموزش ساخت MVP چگونه به مشتریان کمک کنیم MVP خود را بسازند

پس از مشخص شدن هدف اصلی محصول، می‌توانید موارد ضروری یا مهم ترین عناصر سازنده MVP را تعیین کنید. به عبارت دیگر، الزامات لازم برای در دسترس قرار دادن عملکرد اصلی کالا یا خدمات در اختیار مشتریان چیست؟

بگذارید بگوییم هدف اصلی یک سرویس کمک به مشتریان در یافتن مربیان شخصی در منطقه خود است. یکی از موارد ضروری برای راه اندازی آن ممکن است یک وب سایت با ویژگی موبایل فرندلی باشد. ممکن است فکر کنید که حتما باید یک اپلیکیشن برای موبایل داشته باشید. در نقطه شروع ساخت MVP، داشتن یک اپلیکیشن تلفن همراه یک ویژگی مثبت تلقی می‌شود. هدف شما این است که آزمایش کنید آیا مدل اولیه مبتنی بر وب سایت می‌تواند در ارائه هدف اصلی محصول به مشتریان موفقیت آمیز باشد. هنگامی که این مورد را از طریق شاخص‌ها تأیید کردید و سایت را براساس آزمایش و بازخورد بهبود دادید، یک محصول نهایی خواهید داشت که می‌توانید توسعه برنامه خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

هدف در MVP این است که از هزینه‌های غیرضروری که برای محصولی که سودآور نیست جلوگیری کرده و در عوض منابع را در ساخت موارد ضروری برای ایجاد کیفیت مطلوب متمرکز کنید. مهم است که از توسعه و انجام چیزهای غیرضروری جلوگیری کنید تا موارد ضروری همانطور که در نظر گرفته شده‌اند انجام پذیرند.

بیش از حد فکر نکنید

2 آموزش ساخت MVP چگونه به مشتریان کمک کنیم MVP خود را بسازند

همه می‌خواهند ایده‌های تجاریشان به موفقیت برسد و طبیعی است که مشتری بخواهد دائماً ایده‌ها را اصلاح کند تا به یک ایده‌ی عالی و کامل تبدیل شود. اما این امر اغلب نتیجه مورد انتظاری ندارد زیرا راه اندازی و آزمایش MVP شما را به تأخیر می‌اندازد. مشتریان باید مطمئن باشند که اگر هدف اصلی محصول را به درستی تعریف کرده و برای تولید و توسعه درMVP سرمایه گذاری کرده‌اند باید استانداردهای صنعت را برآورده کنند، و در نهایت دلیلی برای تأخیر در راه اندازی نخواهند داشت.

هدف کلی از توسعه و راه اندازی یک MVP دریافت بازخورد و آزمایش عملکرد مدل تجاری است. در صورت دریافت بازخورد، چه خوب و چه بد، این یک گام در مسیر درست خواهد بود.

آزمایش کنید

3 آموزش ساخت MVP چگونه به مشتریان کمک کنیم MVP خود را بسازند

آزمایش مهمترین قسمت آموزش ساخت MVP است. در واقع یک لحظه واقعی از حقیقت است. این که آیا این محصول برای گروه کوچک‌تری از افراد عرضه می‌شود یا از مرحله آلفا عبور کرده و به طور گسترده‌تری عرضه می‌شود، شما باید چگونگی اندازه گیری موفقیت و بازخورد مربوطه را تعیین کنید. شاخص فقط در صورتی مفید هستند که به شما کمک کنند محصول را به هدف اصلی خود برساند و سودآوری برسانند. مثالی در اینجا آورده شده است: ارقام بازدید در یک وب سایت کل لزوماً به معنای معامله زیاد و در نتیجه سود نیستند. پس به شاخص اندازه گیری دیگری نیاز دارید. ممکن است متوجه شوید بسیاری از کاربران شکایت داشته‌اند که به دلیل پایان زمان صفحه نمی‌توانند معاملات را انجام دهند. اکنون شما اطلاعات مشخصی در مورد بهبود شرایط دارید. پس از ایجاد تغییرات، چرخه آزمایش و بازخورد دوباره آغاز می‌شود.

صرف نظر از کسب و کار یا محصولی که مشتری یا کسب وکارها به دنبال ایجاد آن است، مشخص کردن انتظارات واضحی از آنچه که قابل دوام و رشد است و نیست مهم است. انجام کارهای دشوار با توان کمتر از حد انتظار فقط منجر به تولید محصول فرعی و غیرضروری می‌شود. از طرف دیگرتوجه بیش از حد به هر جنبه کوچک بدان معنی است که شما هرگز به بازار نخواهید رفت.

حال که با آموزش ساخت MVP آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس