آموزش استفاده از کلاب هاوس (Clubhouse) به صورت حرفه‌ای

هنگامی که در اوایل سال ۲۰۲۱ یک برنامه جدید صوتی خبرساز شد، در ادامه به آموزش استفاده از کلاب هاوس (Clubhouse) به صورت حرفه‌ای می‌پردازیم.

51
0
آموزش استفاده از کلاب هاوس (Clubhouse) به صورت حرفه‌ای

در ماه مارس با گذشت یک سال از شیوع بیماری همه گیر، جین فریزر مدیر اجرایی سیتی گروپ (Citigroup)، یک قانون جدید در محل کار خود وضع کرد: روز جمعه هیچ تماس ویدیویی برقرار نمی‌شود. پس از تحقیق زیاد مشخص شد که ما باید با احساس خستگی شدید در اصطلاح “Zoom Fatigue” که بسیاری از ما احساس می‌کنیم مبارزه کنیم. تماس‌های ویدئویی ریتم طبیعی را که در طی تعاملات غیر شخصی تجربه می‌کنیم، مختل می‌کند و همه افراد را مجبور می‌کند وارد سیستم شوند تا به یکدیگر خیره شوند، پدیده‌ای معروف به “نگاه بیش از حد” (hyper gaze). جمعه‌های بدون زوم (ZOOM) یک یادآوری برای این است که ارتباطات ویدئویی بیش از ۳۶۵ روز زندگی ما را شکل داده است و بیش‌تر ما ناامیدانه به دنبال‌رهایی از خستگی‌های ناشی از وبینارها و رویدادهای ویدیویی هستیم. در ادامه به آموزش استفاده از کلاب هاوس (Clubhouse) به صورت حرفه‌ای می‌پردازیم.

آموزش استفاده از کلاب هاوس (Clubhouse) به صورت حرفه‌ای

4 آموزش استفاده از کلاب هاوس (Clubhouse) به صورت حرفه‌ای

هنگامی که در اوایل سال ۲۰۲۱ یک برنامه جدید صوتی خبرساز شد، اصلا جای تعجب نبود. مردم در سال ۲۰۲۰ هنگام قرنطینه، تمایل زیادی به ارتباط انسانی داشتند و به جز آیفون و لپ تاپ، گزینه‌های دیگری برای سرگرمی و ارتباط نداشتند. به همین دلیل کلاب هاوس پدیده جذابی بود. این پلتفرم حدود سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ با نسخه بتا راه اندازی شد و در دسامبر سال ۲۰۲۰ شروع به کار کرد.

پس از مسئله کندی قابل توجه کلاب هاوس در توسعه نسخه اندروید آن، این پلتفرم اکنون به دنبال گسترش شدید فضای بازاریابی صوتی با سرعت بی‌سابقه‌ای است. در میان برخی از افراد معروف کلاب هاوس که در حال افزایش هستند، Pavlina Papalouka توجه‌ها را بسیار جلب کرد. او با داشتن هزاران دنبال کننده و ساعت‌های زیادی در تجربه‌ی میزبانی و کنترل اتاق‌ها، کاملاً در کلاب هاوس فعال است.

“من معتقدم که همیشه فضایی برای پلتفرم‌های یونیکورن رسانه‌های اجتماعی وجود دارد که ارتباط واقعی انسان، معاشرت، یادگیری، تجارت و سرگرمی را در یک فضای امن امکان پذیر می‌کند و کلاب هاوس در زمان مناسب هدف را نشانه گیری کرد.”

پاولینا پاپالوکا بنیانگذار AwakenSpace Education، یک شرکت برگزار کننده سمینارهای رسانه‌های دیجیتال است. او یک سخنران و مربی در حوزه روابط عمومی و رسانه است و جوایزی نیز دریافت کرده است.

من با او جلسه‌ای ترتیب دادم تا درمورد چگونگی حمایت کلاب هاوس از بیزنس و برند شخصی او بپرسم.

“در پایان سال ۲۰۲۰، پس از ده سال تبلیغ، از اقدامات فیس بوک بسیار ناامید شدم. فیس بوک یکی پس از دیگری حساب‌های تبلیغاتی میلیون‌ها تبلیغ کننده را تعطیل کرده است. این موضوع تأثیر منفی زیادی در بسیاری از مشاغل وابسته به تبلیغات فیس بوک و اینستاگرام داشته است. پس من به دنبال گزینه دیگری بودم.”

کلاب هاوس به او بستری داد تا بتواند به شیوه‌ای بنیادی‌تر و ویژه در تخصص و برند شخصی‌اش به عنوان سخنران، مربی و کارآفرین رشد کند.

کاری که کلاب هاوس انجام داد این بود که به مردم بستری از طریق صدا را برای ارتباط با دیگر افراد همفکر از سراسر جهان، از خانه خود را داد. همچنین ویژگی عضویت در کلاب هاوس فقط با “دعوتنامه” در بالا بردن کیفیت مخاطبان و مکالمات بسیار کمک کننده بوده است.

به عقیده‌ی پاپالوکا تعاملات باعث شده کلاب هاوس به یک پلتفرم خاص تبدیل شود. او کلاب هاوس را با پادکست مقایسه می‌کند، یک تجربه یک طرفه که در آن نمی‌توانید مشاکت داشته باشد. پلتفرم صوتی پخش زنده‌ای که کلاب هاوس ارائه می‌دهد یک تجربه دو طرفه است که در آن افراد می‌توانند با هم مکالمه کنند، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، مشارکت کنند، یاد بگیرند و بخندند.

“این شگفت آور است که شما بتوانید از طریق صدای شخصی اطلاعات زیادی را در مورد او بدست آورید.”

این ارتباط با افراد در سطح مستقیم‌تر و شخصی‌تر است. با این حال این پلتفرم می‌تواند موجب رشد نفوذ و اعتبار شما شود.

نحوه مدیریت اتاق در کلاب هاوس

1 آموزش استفاده از کلاب هاوس (Clubhouse) به صورت حرفه‌ای

این سه روش مهم به پاپالوکا کمک کرد تا در این فضا پیشتاز شود. اولین مورد کنترل و نگهداری محیط و مدیریت اتاق است که در پشت صحنه بیش از آنچه تصور کنید اقداماتی در حال انجام است. “اگر شما میزبان و سخنران هستید، صحبت کردن و مدیریت همزمان مخاطب و اتاق دشوار است.”

میزبان اتاق همچنین یک مادریتور (Moderator) است و میزبان می‌تواند افراد بیش‌تری را به عنوان مادریتور اضافه کند تا به او در مدیریت اتاق به طور راحت‌تر و کارآمدتری کمک کند. این موضوع به خصوص در اتاق‌های بزرگ‌تر از اهمیت بیش‌تری برخوردار است.

“کسی که در خارج از کلاب هاوس یک سخنران با تجربه است و بسیاری از رویدادهای سخنرانی و جلسات را اداره کرده، در کلاب هاوس نیز به عنوان میزبان و مادریتور بسیار خوب عمل خواهد کرد.”

پاپالوکا در مورد خصوصیات یک مادریتور عالی، چند مهارت اصلی را ذکر کرده است:

  • شخصی که می‌تواند فضای اتاق را با حس و حال خوبی حفظ کند.
  • با احترام و مهربان بودن نسبت به همه، باعث می‌شود همه در اتاق احساس خوبی داشته باشند.
  • توانایی برقراری ارتباط با دستورالعمل‌های واضح در مورد نحوه اجرا و اداره‌ی اتاق.
  • داشتن آگاهی و تجربه در مورد موضوع اتاق، تا بتوانند سوالاتی خوبی بپرسند و مخاطبان مناسبی را برای صحبت انتخاب کنند.
  • شما باید یک نتورکر عالی در کلاب هاوس و خارج از آن باشید. افراد با توانایی برقراری ارتباط با دیگران بسیار عالی عمل می‌کنند.

آموزش استفاده از کلاب هاوس | پایداری و زمان بندی

2 آموزش استفاده از کلاب هاوس (Clubhouse) به صورت حرفه‌ای

پایداری برای ساختن برند در هر پلتفرم حیاتی است: “شما نمی‌توانید با فعالیت هر ده روز به مدت یک ساعت در کلاب هاوس انتظار داشته باشید که برند شما در این پلتفرم به اندازه کافی سریع رشد کند.”

البته اگر شما در حال حاضر یک فرد مشهور در خارج از کلاب هاوس هستید، هر زمان که صحبت می‌کنید مخاطبان شما افزایش می‌یابد. درست مانند حضور مارک زاکربرگ در کلاب هاوس با بیش‌ترین تعداد مخاطب تا به امروز.

“اگر مرتباً در اتاق‌های خود حاضر شوید و همچنین در اتاق‌های دیگر نیز مشارکت داشته باشید و با بقیه ارتباط برقرار کنید، در کلاب هاوس رشد سریع‌تری خواهید داشت.”

Papalouka به نقل از افراد معروفی مانند Tiffany Haddish زمان زیادی را صرف مکالمات و ساختن طرفداران خود در کلاب هاوس کرده است. به دلیل ماهیت پخش زنده کلاب هاوس، هنگام طرح استراتژی زمان بندی به یک عامل اصلی تبدیل می‌شود. پاپالوکا پیشنهاد می‌کند مانند هر پلتفرم اجتماعی دیگر، داده‌ها را ردیابی کنید و ترند‌ها را در نظر بگیرید تا بهترین زمان‌ها و روزها برای پخش زنده تعیین شود.

“با توجه به آنچه تا الان آموخته‌ام، حضور روزانه در یک زمان خاص که مخاطبان شما به احتمال زیاد در آن زمان آنلاین هستند، عاملی است که باید در موفقیت اتاق‌های شما نقش داشته باشد.”

اگر می‌خواهید به مخاطبان ایالات متحده دسترسی داشته باشید اما اتاق شما از ساعت ۱۰:۰۰ صبح انگلستان شروع می‌شود، این ساعت در ایالات متحده نیمه شب است، بنابراین به احتمال زیاد افراد در آن زمان وارد کلاب هاوس نمی‌‌شوند. ولی می‌توانید مخاطبانی از اروپا، آسیا-اقیانوسیه و خاورمیانه را که بیدار هستند، جذب کنید.

“در ابتدا در نظر بگیرید که مخاطبان ایده آل شما چه کسانی هستند، در کجا ساکن هستند، در چه ساعاتی وارد کلاب هاوس می‌شوند و اگر می‌خواهید به افراد بیش‌تری در سراسر جهان دسترسی پیدا کنید، اتاق‌ها را در ساعات مختلف روز برگزار کنید.”

پاپالوکا یک پلتفرم به نام Direcon برای بدست آوردن اطلاعات و آمار دقیق در مورد اتاق‌ها پیشنهاد می‌کند که متوجه شوید کدام عملکرد بهتر است. با عمل و آزمایش، خواهید فهمید که چه چیزی برای شما بهتر است.

سه راه برای شروع کار

3 آموزش استفاده از کلاب هاوس (Clubhouse) به صورت حرفه‌ای

بسته به خروجی و نتیجه‌ای که می‌خواهید در پلتفرم داشته باشید، می‌توانید یک یا چند نوع از این نوع اتاق‌ها را انتخاب کنید. برای صاحبان مشاغل، رویدادهای آموزشی با ارائه نکات و مشاوره ابزاری عالی برای ایجاد اعتماد و نشان دادن تخصص است.

این رویدادها دلیل ارتباط من با Papalouka در این اپلیکشن است. در نهایت، شما می‌خواهید به این سوال پاسخ دهید، “چرا باید ۳۰ دقیقه از وقتم را صرف گوش دادن به این موضوع کنم؟”

سه نوع رویداد در کلاب هاوس وجود دارد:

۱. رویدادهای آموزشی با ارزش بالا از متخصصان معتبر (به عنوان مثال How-tos)

۲. اخبار فوری (در هر منطقه، از معرفی ویژگی جدید کلاب هاوس تا مصاحبه مگان و هری در اپرا)

۳. اتاق‌های سرگرم کننده و برای معاشرت، جایی که مردم می‌خندند، استراحت می‌کنند، معاشرت می‌کنند و در مورد هر موضوع مورد علاقه و مشترک بحث می‌کنند.

در مجموع، بازاریابی صوتی به شدت بر نحوه بازاریابی ما در آینده تأثیر خواهد گذاشت. اگر کلاب هاوس پلتفرمی است که شما به دنبال کشف آن هستید، اصلی‌ترین نکات گفتگوی من با پاپالوکا عبارتند از:

  • یک برنامه ثابت برای زمان پخش مستقیم تنظیم کنید.
  • برای کنترل اتاق‌های بزرگ‌تر و پرطرفدارتر، از مادریتورها و سخنران‌ها استفاده کنید.
  • اطلاعات مربوط به مخاطبان خود را تجزیه و تحلیل کنید تا زمان بندی شما تنظیم شود.
  • انواع مختلف رویدادها را امتحان کنید تا رویدادی را پیدا کنید که برای نیازهای فردی و مخاطبان شما بهترین نتیجه را داشته باشد.

حال که آموزش استفاده از کلاب هاوس (Clubhouse) به صورت حرفه‌ای را دریافتید، پیشنهاد می‌شود از دیگر مقالت سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس