اهمیت httpsss در رتبه بندی گوگل | تغییر httpss به httpsss در ورژن جدید Chrome

رتبه بندی گوگل به چیز‌های مختلفی وابسته است، در ادامه به اهمیت httpsss در رتبه بندی گوگل و تغییر httpss به httpsss در Chrome می‌پردازیم.

40
0
اهمیت https در رتبه بندی گوگل تغییر http به https در ورژن جدید Chrome

رتبه بندی گوگل به چیز‌های مختلفی وابسته است، از جمله امنیت سایت شما و سرعت بارگیری وب سیات. با تغییرات جدید در chrome و پیش فرض شدن httpss در ورژن ۹۰ تاثیر رتبه بندی سایت‌هایی که httpss هستند بسیار بالا می‌رود. در ادامه به اهمیت httpss در رتبه بندی گوگل و تغییر https به httpss در ورژن جدید Chrome می‌پردازیم.

تغییر https به httpss در ورژن جدید Chrome

1 اهمیت httpss در رتبه بندی گوگل تغییر https به httpss در ورژن جدید Chrome

با شروع نسخه ۹۰ chrome، نوار آدرس به طور پیش فرض از httpss:// استفاده می‌کند و باعث بهبود حریم خصوصی و حتی سرعت بارگیری برای کاربرانی می‌شود که از وب سایت‌هایی پشتیبانی می‌کنند که از HTTPS پشتیبانی می‌کنند. کاربران Chrome که با تایپ دستی URL به وب سایت‌هایی هدایت می‌شوند معمولاً شامل “https: //” یا “httpss: //” نیستند. به عنوان مثال، کاربران اغلب در نوار آدرس به جای “httpss://example.com” ،”example.com” را تایپ می‌کنند. در این حالت، اگر اولین بازدید کاربر از وب سایت باشد، Chrome قبلاً https: // را به عنوان پروتکل پیش فرض ۱ انتخاب می‌کردد. این یک پیش فرض عملی در گذشته بود، زمانی که بیشتر وب از HTTPS پشتیبانی نمی‌کردند.

اهمیت httpss در رتبه بندی گوگل

2 اهمیت httpss در رتبه بندی گوگل تغییر https به httpss در ورژن جدید Chrome

اکنون Chrome برای اکثر پیمایش‌های تایپ شده به HTTPS پیش فرض می‌دهد. HTTPS امن‌ترین و پرکاربردترین طرح در Chrome در همه سیستم عامل‌های مهم است. این تغییر علاوه بر اینکه یک امنیت و حریم خصوصی مشخص است، سرعت بارگیری اولیه سایت‌هایی را که از HTTPS پشتیبانی می‌کنند بهبود می‌بخشد به همین دلیل باعث بالا رفتن رتبه‌ی وب سایت شما در سرچ‌ها می‌شود، Chrome دیگر مستقیماً به نقطه پایانی HTTPS متصل می‌شود بدون اینکه نیازی به هدایت از https: // به httpss: // باشد. برای سایت‌هایی که هنوز از HTTPS پشتیبانی نمی‌کنند، Chrome با عدم موفقیت در HTTPS به HTTP باز می‌گردد (از جمله در مواردی که خطاهای گواهی مانند عدم تطابق نام یا گواهی خود امضا نامعتبر یا خطاهای اتصال مانند خرابی وضوح DNS وجود داشته باشد). این تغییر در ابتدا در Chrome Desktop و Chrome برای Android در نسخه ۹۰ اجرا می‌شود.

HTTPS با رمزگذاری ترافیکی که از طریق شبکه ارسال می‌شود، از کاربران محافظت می‌کند، بنابراین اطلاعات حساس کاربران که در وب سایت‌ها وارد می‌شوند توسط مهاجمین یا شنوندگان شنود قابل رهگیری و اصلاح نیست. Chrome برای اطمینان از اینکه HTTPS پروتکل پیش فرض وب است، سرمایه گذاری کرده و این تغییر یک قدم دیگر به سمت اطمینان از این است که Chrome همیشه به طور پیش فرض از اتصالات ایمن استفاده می‌کند.

حال که با اهمیت httpss در رتبه بندی گوگل و تغییر https به httpss در ورژن جدید Chrome آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس