10 ایده عالی برای راه اندازی استارت آپ SaaS در سال 2021

امروزه انواع مختلفی از شرکت‌ها در حال ورود به دنیای ابر هستند و محصولات، خدمات و استارت آپ SaaS محبوبیت زیادی کسب کرده است.

55
0
2 10 ایده عالی برای راه اندازی استارت آپ SaaS در سال 2021

امروزه انواع مختلفی از شرکت‌ها در حال ورود به دنیای ابر هستند و محصولات و خدمات SaaS محبوبیت زیادی کسب کرده است. طبق تحقیقات Gartner، صنعت SaaS به دلیل مقیاس پذیری و در دسترس بودن، تا سال ۲۰۲۲ به یک صنعت ۱۴۳/۷ میلیارد دلاری تبدیل می‌شود. در ادامه به 10 ایده عالی برای راه اندازی استارت آپ SaaS در سال 2021 می‌پردازیم.

بدون شک تغییراتی به اجبار به دلیل پاندومی جهانی برای کسب و کارها به وجود آمده است و شرکت ها را به کار از راه دور سوق داده است، در نتیجه اکنون تقاضا برای این سرویس با افزایش زیادی رو به رو شده است.

ما لیستی از ایده‌های مفید و یک برنامه کوچک را آماده کردیم که به شما کمک می‌کند تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

ایده‌های راه اندازی استارت آپ SaaS

1 10 ایده عالی برای راه اندازی استارت آپ SaaS در سال 2021

۱. نرم افزار اتوماسیون بازاریابی

راه اندازی یک شرکت SaaS در صنعت بازاریابی گزینه بسیار خوبی است. این روزها محبوبیت بازاریابی خودکار یا اتوماسیون بازاریابی (Marketing Automation) در حال افزایش است. با خودکار کردن کارهای معمول، مانند مدیریت شبکه‌های اجتماعی یا کمپین‌های تبلیغاتی ایمیلی، شرکت‌ها دیگر وظایف خسته کننده را بر عهده کارمندان نمی‌گذارند و به آن‌ها اجازه می‌دهند کارهای مهم‌تری را انجام دهند.

یکی از نمونه‌های نرم افزار اتوماسیون بازاریابی HubSpot است که هر ساله نزدیک به ۲۵۰۰۰ مشتری را به خود جذب می‌کند. این آمار نشان می‌دهد که کسب و کارها توسط تبلیغات پلتفرم‌های SaaS جذب می‌شوند. شما فقط باید بخش بازار خود را پیدا کنید و کار را شروع کنید.

۲. مشارکت تیمی

با شیوع بیماری کرونا، نرم افزار مشارکت تیمی به یک برنامه سودآور برای استارت آپ SaaS تبدیل شد. امروزه کسب و کارها می‌توانند ابزارهای مختلفی را پیدا کنند که مدیریت پروژه خود را بهبود می‌بخشد و بهره وری کارمندان را افزایش دهند.

به عنوان مثال Mobilize پلتفرم مدیریت تیم، فضای خصوصی را برای یک شبکه حرفه‌ای فراهم می‌کند که با استفاده از آن می‌توانید پست‌ها، رویدادها، اشتراک گذاری فایل و ایمیل را در یک مکان قرار دهید.

۳. برنامه ریزی محتوا

محتوا به دارایی و جز اصلی استراتژی بازاریابی تبدیل شده است. با این حال با توجه به اینکه برنامه ریزی محتوا به زمان و تفکر نیاز دارد، شرکت‌ها به ابزارهای خاصی برای بهبود و تسهیل این روند احتیاج دارند. نرم افزار برنامه ریزی محتوا شامل چندین راه حل است که به برنامه ریزی، ایجاد، اجرا و تجزیه و تحلیل محتوا کمک می‌کند. با استفاده از ابزارهای خاص، تحلیل محتوا، بهینه سازی و توزیع محتوا بسیار آسان خواهد شد.

به عنوان مثال پلتفرم CoSchedule به شرکت‌ها امکان می‌دهد محتوای خود را به صورت یکپارچه در یک مکان برنامه ریزی، سازماندهی و ردیابی کنند.

۴. ساخت و ویرایش ویدیو

4 10 ایده عالی برای راه اندازی استارت آپ SaaS در سال 2021

یکی دیگر از نرم افزارهای عالی به عنوان ایده راه اندازی یک شرکت SaaS، ارائه خدمات ساخت ویرایش فیلم است. طراحان و ادیتورهای فیلم می‌توانند از مزایای این نرم افزار استفاده می‌کنند.

محتوای ویدئویی می‌تواند به میزان قابل توجهی میزان بازدید را افزایش دهد و بسیاری از شرکت‌ها از آن برای افزایش حضور آنلاین کاربران استفاده می‌کنند.

۵. سیستم مدیریت قرار ملاقات (سیستم نوبت دهی)

همه بیزنس‌ها جلسات کاری برگزار میکنند. این جلسات می‌تواند تقریباً نیمی از روز یا حتی کل روز طول بکشد. به دلیل مشغله‌های کاری افراد ممکن است قرارهای مهم را از دست بدهند. بنابراین نرم افزار مدیریت زمان بندی خودکار ایده‌ای عالی برای تجارت SaaS است.

برای مثال Calendly، نرم افزاری است که برای تعیین وقت جلسات تیمی و شخصی و رویدادهای گروهی طراحی شده است.

۶. نرم افزار بررسی وضعیت سلامتی

یک برنامه بررسی سلامت یکی از مقرون به صرفه‌ترین ایده‌های تجاری SaaS است. این نوع از نرم افزارها قرارهای پزشکی را به کاربران اطلاع می‌دهند. همچنین به بیماران با توجه به سوابق پزشکیشان پیشنهاداتی ارائه می‌دهد.

۷. نرم افزار Telehealth

مراقبت‌های پزشکی از راه دور به پزشکان این امکان را می‌دهد تا به صورت آنلاین با بیماران مشاوره کنند. افراد با استفاده از تکنولوژی‌های ارتباطی مانند رایانه و تلفن‌های هوشمند، حتی از روستاها و مکان‌های دور افتاده می‌توانند به خدمات بهداشتی با کیفیت بالا دسترسی داشته باشند. این ابزارها شامل ویژگی‌هایی مانند کنفرانس ویدیویی یا نظارت بر بیمار از راه دور هستند.

۸. حسابداری

نرم افزار حسابداری SaaS یک ایده رایج و در عین حال سودآور است. کسب و کارهای کوچک و بزرگ می‌توانند از مزایای این سرویس بهره مند شوند. به عنوان مثال این نوع سرویس می‌تواند به مدیریت حساب‌های شخصی و بیزنسی و محاسبات مالیات کمک کند.

۹. دستیار مجازی

دستیارهای مجازی فناوری جدیدی نیستند و کسب و کارهای زیادی از این فناوری برای تعامل با مشتریان خود استفاده می‌کنند. این ابزارها هوشمند می‌توانند کارهای مختلفی مانند برنامه ریزی منابع و تیم و سنجش میزان مشارکت کارمندان را انجام دهند. دستیارهای مجازی هوشمند پتانسیل استفاده نشده‌ای دارند که هنوز در حال کشف است، بنابراین احتمال عرضه یک محصول منحصر به فرد بسیار زیاد است.

۱۰. فاکتور الکترونیکی

استفاده از فاکتور الکترونیکی میزان مصرف فاکتورهای کاغذی را کاهش می‌دهد. همچنین در وقت و تلاش و هزینه بسیار صرفه جویی می‌شود. طبق آمار بدست آمده پیش بینی شده است ارزش بازار جهانی فاکتور الکترونیکی تا سال ۲۰۲۵ تقریبا ۲۰/۵ میلیارد دلار باشد.

طرح‌های استارت آپ SaaS

10 ایده عالی برای راه اندازی استارت آپ SaaS در سال 2021

۱. راهی برای حل یک مشکل بسازید.

ابتدا بخش ویژه محصول خود در بازار را پیدا کنید و آن را راه حلی برای یک مشکل خاص قرار دهید. به عنوان مثال بسیاری از سیستم‌های مدیریت شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که با ۴ یا حتی ۵ پلتفرم شبکه اجتماعی کار می‌کنند، اما وظیفه شما ایجاد یک پلتفرم پیشرفته است که هر آنچه یک مدیر برای کار با یک شبکه اجتماعی نیاز دارد، به عنوان مثال Tick Tock را پوشش دهد.

۲. تحقیقات بازار

برای یافتن راه حل برای یک مشکل باید یک دید کلی از صنعت داشته باشید، اقداماتی در خصوص تحقیقات بازار هدف و آنالیز رقبا انجام دهید. به یاد داشته باشید: همه مشتری شما نیستند.

۳. اعتبار سنجی کنید

قبل از اینکه مراحل بعدی را انجام دهید، کمی وقت بگذارید تا بفهمید آیا ایده SaaS شما پتانسیل تبدیل شدن به یک شرکت موفق را دارد یا نه. شما می توانید اعتبار ایده خود را با گفتگوی حضوری، از طریق تلفن یا ایمیل با مشتریان بالقوه بسنجید. مشخص کنید که آیا آنها فقط کنجکاو هستند یا تمایل به خرید محصول شما دارند.

۴. تعیین مدل قیمت گذاری

کدام استراتژی‌های قیمت گذاری برای استارت آپ‌های SaaS مناسب هستند؟

  • رایگان با تبلیغات داخلی

سرویس یا محصول رایگان همیشه نظر مشتریان جدیدی را جلب می‌کند. با کسب درآمد از برنامه خود با تبلیغات داخلی، به سرعت به درآمدزایی خواهید رسید. با این حال از استفاده بیش از حد از تبلیغات داخلی اجتناب کنید زیرا  تجربه کاربر نامطلوبی ایجاد می‌کند.

در این مدل قیمت گذاری یک محصول یا یک دسته امکانات را با هزینه ماهانه یا سالانه ارائه می‌دهید. همچنین می‌توانید یک دوره آزمایشی رایگان نیز برای کاربران در نظر بگیرید.

۵. برای استارت آپ SaaS خود برند بسازید و یک استراتژی بازاریابی تدوین کنید

3 10 ایده عالی برای راه اندازی استارت آپ SaaS در سال 2021

ساختن برند معنای زیادی دارد زیرا امروزه مردم نه تنها یک محصول بلکه یک موقعیت و احساس را نیز خریداری می کنند. اگر استفاده از محصول شما احساس خوبی در مشتریان ایجاد کند، آن‌ها برای همیشه مشتری شما خواهند بود.

۶. بودجه مورد نیاز را جمع آوری کنید

تأمین مالی برای یک استارت آپ بسیار مهم است. اگر ایده شما واقعاً سودآور است، شانس این را دارید که سرمایه گذاران فرشته (Angel Investors) در فعالیت شما مشارکت کنند.

۷. تیم توسعه و رویکرد خود را انتخاب کنید

یکی از بهترین راه‌های توسعه یک استارت آپ SaaS، برون سپاری است. ارتباط با یک تامین کننده باتجربه در خارج از کشور راهی عالی برای توسعه یک محصول کارآمد در مدت زمان کوتاه و با قیمت مناسب است.

۸. ابتدا با MVP شروع کنید. (حداقل محصول پذیرفتنی)

حداقل محصول پذیرفتنی یا MVP، تولید محصول یا خدمتی است که حداقل ویژگی‌ها و خصوصیات لازم برای را برای جذب اولین خریدار دارد و اعتبار اولیه ایده و محصول را تایید میکند. ایجاد یک MVP می‌تواند به شما کمک کند در سریع‌ترین زمان ممکن برای بهبود و توسعه محصول از کاربران بازخورد دریافت کنید.

کار خود را شروع کنید!

5 10 ایده عالی برای راه اندازی استارت آپ SaaS در سال 2021

تئوری با عمل متفاوت است. بنابراین اولین قدم خود را به سمت یک تجارت موفق SaaS بردارید!

در صورت نیاز به کمک در زمینه توسعه پلتفرم SaaS، زمان را از دست ندهید و با InVerita تماس بگیرید. متخصصان می‌توانند در کشف محصول که شامل اولین قدم‌ها در ایجاد یک استارت آپ SaaS و توسعه MVP به شما کمک کنند.

حال که با 10 ایده عالی برای راه اندازی استارت آپ SaaS در سال 2021 آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس