مقایسه macOS Catalina با Big Sur: کدام یک بهتر است؟

99
0
مقایسه macOS Catalina با Big Sur

مطمئن نیستید که به macOS Big Sur ارتقا دهید یا در macOS Catalina بمانید؟ ما به شما کمک می کنیم در این مورد تصمیم بگیرید. مقایسه macOS Catalina با Big Sur را در ادامه بخوانید.

همچنین مطلب آشنایی با ویژگی های جدید macOS را هم بخوانید.

شاید از خود بپرسید که آیا macOS Catalina یا macOS Big Sur را روی مک خود اجرا کنید. تصمیم نهایی برای ارتقاء به macOS Big Sur با شماست. با این حال، در نظر گرفتن اینکه چه چیزی در Big Sur جدیدتر است و اینکه آیا ارزش ارتقا دارد یا خیر، ضروری است.

این به مدل دقیق مک شما نیز بستگی دارد، زیرا ممکن است مک شما از Big Sur پشتیبانی نکند. بنابراین، ما یک مقایسه دقیق بین macOS Catalina و Big Sur را در این مقاله پوشش داده ‌ایم تا به شما در تصمیم ‌گیری کمک کنیم.

مقایسه macOS Catalina با Big Sur: ویژگی ها

macOS Big Sur ارتقاء بعدی macOS اپل پس از macOS Catalina است و دارای ویژگی های جدید بسیاری است. یکی از بزرگترین موارد اضافه شده، مرکز کنترل است. این شبیه به Control Center در iOS است و به شما امکان می دهد تا به سرعت Wi-Fi، بلوتوث، روشنایی و سایر تنظیمات سیستم خود را از نوار منوی بالا کنترل کنید.

اپل همچنین به macOS Big Sur اصلاح بصری داده و اکنون ظاهری زیباتر و تمیزتر ارائه می دهد. نمادهای برنامه Big Sur نیز تغییر کرده و اکنون بیشتر شبیه iOS و iPadOS هستند.

اپل همچنین اپلیکیشن های خود را در macOS Big Sur به روز کرده است. اکنون Safari 14 را دریافت می‌ کنید که مجموعه ‌ای از ویژگی ‌ها و پیشرفت ‌های جدید را به ارمغان می‌آورد. این شامل یک صفحه شروع جدید قابل تنظیم، برنامه‌های افزودنی به سبک Chrome، و یک ویژگی جدید گزارش حریم خصوصی مانند iOS است.

مقایسه macOS Catalina با Big Sur
مقایسه macOS Catalina با Big Sur

برنامه های دیگر مانند پیام ها و نقشه ها نیز ارتقا یافته اند. اکنون پیام‌ها دارای پاسخ ‌های درون خطی به پیام‌ های فردی، مکالمات پین ‌شده و ذکر در چت‌های گروهی هستند.

macOS Big Sur همچنین دارای ویجت هایی است که به شما امکان می دهد میانبرهای مختلفی مانند ساعت، یادداشت ها، تقویم و غیره را به مرکز اطلاع رسانی اضافه کنید. این شبیه به ویجت‌های iOS 14 است و ما آنها را بسیار دوست داریم.

مقایسه macOS Catalina با Big Sur: امنیت و سرعت

هر نسخه macOS معمولاً سریعتر از نسخه قبلی است و همچنین دارای وصله های امنیتی است تا سیستم شما را در برابر جدیدترین بدافزارها ایمن نگه دارد. macOS Big Sur تفاوتی ندارد و ارتقاء به آن تضمین می کند که مک شما از بدافزار در امان است.

مطمئناً، اگر تصمیم به ارتقاء نگیرید، مک شما روی macOS Catalina به خوبی اجرا می‌شود، اما ویژگی‌ های جدید و ارتقاء امنیتی را از دست خواهید داد، که ممکن است مک شما را در برابر بدافزار آسیب ‌پذیر کند.

با این اوصاف، با خیال راحت بزرگ ‌ترین تغییرات را در macOS Big Sur بررسی کنید و ببینید آیا می ‌توانید چیزی را که به آن علاقه دارید پیدا کنید.

سیستم مورد نیاز برای macOS Catalina و Big Sur

قبل از تصمیم گیری در مورد نصب macOS Big Sur، باید مطمئن شوید که سیستم شما می تواند آن را اجرا کند. دستگاه های زیر با macOS Big Sur سازگار هستند:

  • مک بوک (2015 و بعد از آن)
  • مک بوک ایر (2013 و بعد از آن)
  • مک بوک پرو (2013 و بعد از آن)
  • مک مینی (2014 به بعد)
  • iMac (2014 و بعد از آن)
  • iMac Pro (2017 و بعد از آن)
  • مک پرو (2013 و بعد از آن)

به عنوان مقایسه، تنها دستگاه های زیر از macOS Catalina پشتیبانی می کنند:

  • مک بوک (2015 و بعد از آن)
  • مک بوک ایر (2012 و بعد از آن)
  • مک بوک پرو (2012 به بعد)
  • مک مینی (2012 به بعد)
  • iMac (2012 و بعد از آن)
  • iMac Pro (2017 و بعد از آن)
  • مک پرو (2013 و بعد از آن)

اگر مطمئن نیستید کدام یک را دارید، می توانید مدل و سال مک خود را در منوی Apple > About This Mac پیدا کنید.

آیا باید سیستم خود را به macOS Big Sur ارتقا دهید؟

اگر قبلاً این کار را نکرده اید، توصیه می کنیم مک خود را به macOS Big Sur ارتقا دهید. ارتقاء به شما امکان می دهد از ویژگی های جدید لذت ببرید و از سیستم خود در برابر بدافزارهای احتمالی محافظت کنید. شما همچنین باید یک سیستم سریعتر داشته باشید که یک امتیاز اضافی است.

با این حال، اگر مک شما از macOS Big Sur پشتیبانی نمی‌کند، چاره‌ای ندارید جز اینکه به macOS Catalina پایبند باشید، که هنوز به هیچ وجه بد نیست.

همیشه macOS را به آخرین نسخه به روز کنید

هر دو macOS Catalina و Big Sur عالی هستند. اگر در مورد اینکه کدام یک را روی مک خود اجرا کنید سردرگم هستید، ما توصیه می کنیم macOS Big Sur را اجرا کنید، عمدتاً به این دلیل که نسخه جدیدتر است و ویژگی های اضافه بیشتری نسبت به Catalina دارد.

مطمئنا macOS Catalina و Big Sur تکرارهای عالی macOS هستند، اما جدیدترین نیستند. این احتمال وجود دارد که مک شما نیز بتواند macOS Monterey یا حتی macOS Ventura را اجرا کند، در این صورت توصیه می کنیم به جای آن، آن را روی سیستم خود نصب کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس