معرفی 6 تا از بهترین برنامه های مجانی مک در سال 2021

می‌دانیم که مک بوک‌ها ارزان نیستند و من از خدماتی که ارائه می‌دهند قدردانی می‌کنم، در ادامه به بهترین برنامه های مجانی مک می‌پردازیم.

47
0

همه می‌دانیم که مک بوک‌ها ارزان قیمت نیستند و من از خدماتی که ارائه می‌دهند قدردانی می‌کنم، لازم به ذکر است من از آن دسته از افرادی نیستم که از معامله یا حتی بهتر از آن، هر چیز رایگان، چشم پوشی کنم. در ادامه به بهترین برنامه های مجانی مک می‌پردازیم.

در حالی که تعداد زیادی از برنامه‌های پولی فوق العاده برای دانلود در دسترس هستند، تعداد زیادی برنامه فوق العاده و از همه مهم‌تر رایگان نیز در انتظار کشف شدن هستند. برنامه‌هایی که در زیر لیست کرده‌ام برای بارگیری (از نظر قانونی) رایگان هستند.

علاوه بر این، من همه ی این برنامه‌های معرفی شده را در مک بوک ایر M1 شخصی خود آزمایش کرده‌ام و خوشحالم که می‌گویم همه به جز یکی بطور کامل در Apple Silicon اجرا می‌شوند.

بهترین برنامه های مجانی مک در سال 2021

 این برنامه‌های فوق العاده را دانلود کنید و همانند من از Mac خود بیش‌ترین استفاده را ببرید!

AltTab

1 معرفی 6 تا از بهترین برنامه های مجانی مک در سال 2021

در حالی که از فرآیند انتقال از ویندوز به macOS پشیمان نیستم، اما اعتراف می‌کنم که راحتی جابجایی بین برنامه‌ها با میانبر Alt+Tab ویندوز را از دست داده‌ام.

اگر از موضوع بی‌خبر هستید باید بگویم که، در ویندوز با فشار دادن Alt+Tab می‌توانید به سرعت تمام پنجره‌های باز از جمله چندین نمونه از یک برنامه را جا به جا کنید. در macOS دو گزینه Tab برای جابه جا کردن برنامه‌های باز (اما نه پنجره‌های خاص) و  -~ برای مواردی از پنجره فعال فعلی به شما داده می‌شود.

AltTab با پیاده سازی ایده‌ی ویندوز در macOS این مشکل را برطرف می‌کند. با فشار دادن -Tab همه پنجره‌های فعال را  با تصاویر کوچک به شما نشان می‌دهند تا سریع پنجره مورد نظر خود را پیدا کنید.

به علاوه این برنامه، برخی گزینه‌های سفارشی مانند تغییر اندازه و تعداد برنامه‌های مورد نظر در هر ردیف و میزان اطلاعاتی که می‌خواهید مشاهده کنید را ارائه می‌دهد.

از زمان استفاده از AltTab، من به ندرت به میانبرهای پیش فرض macOS رجوع می‌کنم. AltTab در وقت شما صرفه جویی می‌کند و کیفیت شما را بهبود می‌بخشد.

برنامه های مجانی مک | AppCleaner

2 معرفی 6 تا از بهترین برنامه های مجانی مک در سال 2021

از زمانی که به یاد دارم، حذف برنامه‌ها در macOS به معنای کشیدن برنامه‌ها به سطل زباله است. که البته تفاوت زیادی با فرایند نسبتا دشوار رفتن به تنظیمات و اجرای برنامه حذف نصب بر روی ویندوز داشت.

روش کشیدن روی سطل زباله برای بسیاری از برنامه‌ها کار می‌کند، اما برنامه‌های حذف شده ناگزیر مقداری فضای شما را اشغال می‌کنند و فضای گرانب‌های دیسک را به هم می‌ریزند.

AppCleaner فقط در این مورد کمک می‌کند. این یک برنامه حذف کننده همه فن حریف است که به شما اطمینان می‌دهد هیچ گونه فضایی اشغال نخواهد شد.

 نحوه کار بدین شکل است که به جای کشیدن برنامه به سطل زباله، آن را به AppCleaner بکشید.

AppCleaner برنامه‌ای را که می‌خواهید حذف کنید و هرگونه فایل و پوشه باقی مانده مربوط به آن برنامه را به شما نشان می‌دهد. هنگامی که روی “حذف” کلیک می‌‌کنید، همه کار را انجام می‌دهد و از شر همه چیزهای اضافی و به درد نخور خلاص می‌شوید.

IINA

3 معرفی 6 تا از بهترین برنامه های مجانی مک در سال 2021

IINA یک پخش کننده رسانه است که برای macOS طراحی شده است. مانند VLC، تقریبا از هر فرمت ویدئویی که در آن استفاده می‌کنید پشتیبانی می‌کند. برخلاف VLC، به نظر نمی‌رسد که در سال ۲۰۰۱ ساخته شده باشد. به طور خاص برای ترکیب یکپارچه با macOS طراحی شده است.

در کنار ظاهر خوب، IINA دارای ویژگی‌های منحصر به فردی مانند دارک مود، تصویر در تصویر و کنترل حرکت است. سبک و تمیز است و مهم‌تر از همه به طور فعال در حال توسعه است.

به عنوان مشخصه‌ای برای به روز بودن، IINA  برای اینتل و اپل سیلیکون در دسترس است. این برنامه برای هر کاربر macOS ضروری است و جایگزین خوبی برای VLC است.

Hidden Bar

4 معرفی 6 تا از بهترین برنامه های مجانی مک در سال 2021

برنامه‌هایی مانند Bartender که نوار وضعیت را پنهان می‌کنند، واقعا کاربردی هستند. من به عنوان یک متخصص نرم افزار، مدتهاست که از Dozer به عنوان یک جایگزین رایگان برای Bartender استفاده و تبلیغ می‌کنم.

با این حال ، از زمانی که به M1 MacBook Air روی آوردم، برای رفع نیازهای خود، به Hidden Bar رفتم.  Dozer تقریبا از سال ۲۰۱۹ به روز نشده است، به این معنی که در M1 کار نمی‌کند.

Hidden Bar بهترین جایگزینی است که من پیدا کردم. سبک است و بر روی Intel و Apple Silicon کار می‌کند. ویژگی‌های زیادی ندارد اما کارهای ضروری را به خوبی انجام می‌دهد.

من به شدت آن را برای کسانی که به دنبال تمیز نگه داشتن فضای کار و بدون شلوغی هستند، توصیه می‌کنم، مخصوصا اگر از M1 استفاده می‌کنید.

برنامه های مجانی مک | Raindrop.io

5 معرفی 6 تا از بهترین برنامه های مجانی مک در سال 2021

 

اگر متوجه شده‌اید که به طور تصادفی لینک‌هایی را در برنامه یادداشت‌های خود ذخیره می‌کنید یا آنها را از طریق مسنجر برای خود ارسال می‌کنید، باید به Raindrop نگاهی بیاندازید. Raindrop یک مدیر نشانه گذاری رایگان است که به شما در پیگیری لینک‌هایتان کمک می‌کند. دارای برنامه‌هایی برای مک و آیفون شما است.

شما می‌توانید آن را با افزودن برچسب‌هایی که مربوط به موضوعات مختلفی است که روی آنها کار می‌کنید یا به آنها علاقه دارید تنظیم کنید. برخی از موارد من شامل دستور العمل‌ها، الهامات و تکنیک‌های زندگی است. اگر می‌خواهید گردش کار خود را بهبود بخشید، Raindrop افزونه‌ای برای مرورگر شما دارد تا نشانه گذاری لینک‌های مهم را آسان‌تر کند.

روش‌های زیادی برای مشاهده و سازماندهی لینک‌های خود وجود دارد تا مطمئن شوید که همیشه می‌توانید همه چیزهایی را که ذخیره کرده‌اید مرور کرده و جستجو کنید. با همه دستگاه‌های شما همگام سازی می‌شود، بنابراین به همه مطالب مهم خود در هر شرایطی دسترسی دارید.

در حالی که Raindrop یک طرح برتر با ویژگی های اضافی مانند پوشه‌های تودرتو ارائه می‌دهد، نسخه رایگان برای استفاده شخصی کاملا کافی است. من به شدت آن را به همه توصیه می‌کنم.

Cloud Battery

معرفی 6 تا از بهترین برنامه های مجانی مک در سال 2021

سیستم اپل واقعا عالی است زیرا همه محصولات اپل ما دائما در حال همگام سازی هستند. با این حال، یکی از موارد واضح عدم وجود ویجت اختصاصی Batteries در Mac برای نظارت بر وضعیت باتری سایر دستگاه‌های شما است.

Cloud Battery این کار را انجام می‌دهد. این دستگاه همه دستگاه‌های مجهز به iCloud را همگام سازی می‌کند و نشانگر باتری را بروزرسانی می‌کند تا در صورت نیاز به شارژ، شما را در جریان قرار دهد. این شاملMacBook ، iPhone و Apple Watch شما می‌شود. کافیست برنامه را در دستگاه‌ها بارگیری کنید و سپس نصب کنید.

علاوه بر این، Cloud Battery از دستگاه‌های BLE مانند Apple Pencil و AirPods نیز پشتیبانی می‌کند. در صورت تمایل می‌توانید وضعیت باتری را یا با کلیک روی نماد باتری در نوار وضعیت یا از طریق ویجت مشاهده کنید.

این یک برنامه فوق العاده است و و یک سیستم مدیریت جامع برای شما فراهم می‌کند.

برنامه های مجانی مک | سخن پایانی

موارد ذکر شده در بالا برنامه‌های مفیدی هستند که به بهبود گردش کار شخصی من کمک می‌کنند و بدون شک می‌توانند به شما نیز کمک کنند. مانند همیشه، لطفا اگر برنامه‌های کاربردی را می‌شناسید که برای برنامه نویسان مفید است، به آنها معرفی کنید، انجام این کار به آنها کمک می‌کند تا به روز رسانی‌های بیش‌تر و همچنین برنامه‌های بیش‌تری را بیرون بیاورند.

حال که با برنامه های مجانی مک در سال ۲۰۲۱ آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس