بررسی کامل رویداد اکتبر اپل

64
0
رویداد اکتبر اپل

هنگامی که رویداد سپتامبر اپل با آیفون‌ ها، ساعت‌ های اپل و نسخه به ‌روز شده هدفون ‌های بی ‌سیم این شرکت تمام توجهات را به خود جلب کرد، بسیاری تصور می ‌کردند رویداد اکتبر اپل در حال انجام است. به هر حال، اپل کل کسب و کار های رایانه ای و تبلت ها را برای مدیریت دارد، و آن دسته از محصولات نیز برای دستگاه های جدید لحاظ می شوند. 

رویداد اکتبر اپل

اکنون که در ماه اکتبر هستیم، فقط یک مشکل وجود دارد – هیچ خبری از طرف اپل در مورد چنین رویدادی وجود ندارد. و گزارش ‌های جدید تر از منابع موثق حاکی از آن است که رویداد اکتبر اپل متوقف شده است. برای مثال، مارک گورمن، از بلومبرگ، گزارش داد که “بعید” است که شاهد رویدادی باشیم، و اپل به جای آن به انتشارات مطبوعاتی روی آورد تا هر گونه ورود جدید را در ماه اکتبر اعلام کند.

و اگر بخواهیم شایعات مربوط به خط تولید محصولات اپل را باور کنیم، قطعا باید چیز های زیادی برای اعلام وجود داشته باشد. حتی پس از یک سپتامبر که شاهد مدل‌ های جدید آیفون 14، سه اپل واچ جدید از جمله اپل واچ سری 8 و اپل واچ اولترا و ایرپاد پرو 2 بودیم، ما فکر می ‌کنیم که مک‌ ها، آی ‌پد ها و به ‌روز رسانی ‌های نرم ‌افزاری زیادی وجود دارد که باید به ورود آن ها امیدوار بود. یک روز قبل از تعطیلات خرید ابهامات زیادی می گیرد.

در اینجا نگاهی گذرا به آنچه ممکن است در محصولات اپل در ماه اکتبر وجود داشته باشد، می بینیم، که به نظر می رسد ماه بسیار شلوغی برای اپل است، حتی بدون رویداد محصول مستقل نیز این شلوغی مشهود است.

آیفون 14 پلاس

ما از قبل می دانیم که یکی از اولین محصولاتی که اپل در این ماه عرضه می کند چه خواهد بود، و برای دیدن آن نیازی نیست خیلی منتظر بمانیم. آیفون 14 پلاس که در کنار بقیه مدل های آیفون 14 معرفی شد، روز جمعه (7 اکتبر) وارد فروشگاه ها می شود. اکنون می ‌توانید با استفاده از برخی از تخفیف ‌های آیفون 14 برای کاهش قیمت گوشی 899 دلاری، گوشی را پیش ‌سفارش کنید. از زمان نوشتن این مقاله، اپل تاریخ تحویل آیفون را بین 11 تا 13 اکتبر تخمین می زند، اگر آیفون 14 پلاس را پیش خرید کنید.

رویداد اکتبر اپل
رویداد اکتبر اپل

آیفون 14 پلاس دارای اندازه صفحه نمایش 6.7 اینچی با آیفون 14 پرو مکس است، اما در غیر این صورت ویژگی های مشابه مدل استاندارد آیفون 14 را ارائه می دهد. این شامل یک چیپست A15 Bionic، یک دوربین اصلی با سنسور بزرگتر برای ورود نور بیشتر نسبت به آیفون 13 و یک دوربین جلوی بهبود یافته با فوکوس خودکار و دیافراگم بازتر است. از آنجایی که آیفون 14 پلاس بزرگتر از آیفون استاندارد است، تصور می کنیم که باتری آن نیز بزرگتر است. امیدواریم که این مدل نهایی آیفون 14 به آیفون 14 پرو مکس در لیست بهترین عمر باتری گوشی بپیوندد.

مک بوک پرو 14 و 16 اینچی با M2

چیپست Apple M2، نسخه نسل بعدی سیلیکون خود طراحی اپل، در اوایل امسال ظاهر شد، زمانی که در مک بوک ایر و مک بوک پرو 13 اینچی معرفی شد. تقریباً مطمئناً سخت‌ افزار بیشتری با پشتیبانی از M2 در راه است و ما انتظار داریم اپل گزینه ‌های اضافی مک ‌بوک پرو را با این چیپست معرفی کند.

رویداد اکتبر اپل
رویداد اکتبر اپل

به طور خاص، ممکن است انواع Pro و Max تراشه M2 را در هر مدل جدید مک بوک پرو ببینیم. تراشه M2 خود یک تراشه 5 نانومتری با موتور عصبی بهبود یافته است. نسخه‌ های Max و Pro دارای ترانزیستور های بیشتری هستند و در عین حال تعداد هسته ‌های CPU و GPU را افزایش می ‌دهند.

انتظار تغییرات سخت افزاری قابل توجهی را نداشته باشید، حداقل بر اساس شایعاتی که شنیده ایم. اما این امکان وجود دارد که پیشرفت ‌های نرم ‌افزاری مانند Center Stage از آخرین مک ‌بوک پرو های اپل استفاده شود.

M2 Mac mini

دو سال از زمانی که Mac Mini به یکی از اولین مک هایی تبدیل شد که بر روی تراشه M1 اپل کار می کرد می گذرد. با عرضه M2، این Mac رومیزی بدون مانیتور ممکن است در خط ارتقای مورد انتظار باشد.

رویداد اکتبر اپل
رویداد اکتبر اپل

محتمل ترین سناریو این است که مک مینی 2022 تراشه جدید M2 را دریافت کند و این میزان ارتقاء است. گفتنی است، در اوایل سال، یک شایعه خیالی در مورد امکان طراحی فشرده تر با پورت های بیشتر نسبت به قبل صحبت می کرد. ما مطمئن نیستیم که چقدر به این پیش بینی اعتبار بدهیم، اما اگر اپل این کار را انجام دهد، از آن استقبال می کینم.

iPad Pro 2022 و iPad 2022

آخرین نسخه ‌های سخت ‌افزاری اپل در اکتبر 2022 که می ‌توانند بر روی سیلیکون به ‌روز شده اپل اجرا شوند، تبلت iPad Pro 2022 است که آخرین بار در بهار 2021 به ‌روزرسانی شد. این بار احتمالاً اپل به تراشه M2 برای هر دو نسخه تبلت های 11 و 12.9 اینچی روی خواهد آورد. 

رویداد اکتبر اپل
رویداد اکتبر اپل

از دیگر موارد اضافه شده به iPad Pro می ‌توان به شارژ بی ‌سیم و یک رابط هوشمند جدید در کنار تبلت اشاره کرد. شایعات اولیه در مورد اضافه شدن احتمالی یک بریدگی به نمایشگر آیپد پرو به عنوان راهی برای کوچکتر کردن حاشیه ها صحبت می کردند، اما در زمانی که مدل های آیفون 14 پرو، بریدگی خود را برای یک ویژگی جالب و مفید Dynamic Island کنار گذاشتند، به نظر می رسد یک گام به عقب برداشته شده است.

همچنین مراقب iPad استاندارد اپل باشید. IPad 10.2 اینچی هنوز از چی‌ست قدیمی ‌تری بهره می ‌برد، بنابراین می ‌تواند شاهد برخی از قطعات داخلی ارتقا یافته باشد. این بدان معنا نیست که یک تراشه M2 برای این IPad مانند مدل‌ های پرو نصب شده است. در عوض، می ‌توانیم شاهد جهش ساده ‌تری به A14 Bionic باشیم. (مدل فعلی از A13 استفاده می کند.)

iPadOS 16

رویداد اکتبر اپل
رویداد اکتبر اپل

در اینجا یک نسخه دیگر در ماه اکتبر است که اپل قبلاً تأیید کرده است، درست پس از آن که گفت که به ‌روز رسانی نرم ‌افزار iPadOS 16 همزمان با عرضه iOS 16 در اواسط سپتامبر ارائه نمی‌ شود. در عوض، اپل ماه اکتبر را برای به ‌روز رسانی بزرگ بعدی سیستم عامل IPad هدف قرار داده است که به آن زمان بیشتری برای دستکاری ویژگی‌ های جدید می ‌دهد.

علاوه بر ویژگی ‌های iOS 16 که از ماه سپتامبر در دسترس کاربران آیفون قرار گرفته است، iPadOS 16 یک ابزار جدید چند وظیفه‌ ای Stage Manager را برای انتخاب تبلت‌ ها به ارمغان می ‌آورد. با Stage Manager، یک داک قابل مشاهده برای دسترسی آسان به برنامه‌ ها دریافت می ‌کنید و می توانید اندازه پنجره ‌های برنامه را مانند آنچه در Mac می ‌توانید انجام دهید، تغییر دهید. اپل که در ابتدا فقط برای IPad های مجهز به M1 (و احتمالاً مدل ‌های M2 هنگام ورود آنها) برنامه‌ ریزی شده بود، پشتیبانی از Stage Manager را به چهار IPad قدیمی ‌تر افزایش داده است.

iOS 16.1

همانطور که گفته شد، iOS 16 قبلاً ارسال شده است، اما طبق سنت اپل، همه ویژگی ها در زمان راه اندازی فعال نشدند. Live Activities – ویجت ‌های صفحه قفل که اطلاعات لحظه به لحظه را در حین تغییر انتقال می ‌دهند – در iOS 16 ظاهر نشدند، اما بخشی از iOS 16.1 بتا هستند. هنگامی که این به روز رسانی ارسال شد – به احتمال زیاد در این ماه – Live Activities نیز آماده خواهد شد. امیدواریم iOS 16.1 نیز راه حلی برای مشکلات باتری که برخی از ارتقاء ها ذکر کرده اند، معرفی کند.

macOS Ventura

یک نرم افزار نهایی وجود دارد که باید پاییز امسال عرضه شود و آن macOS Ventura است. اپل اعلام کرده است که آخرین نسخه نرم افزار مک اپل نیز در ماه اکتبر عرضه خواهد شد.

رویداد اکتبر اپل
رویداد اکتبر اپل

با macOS Ventura، Mac برخی از به ‌روز رسانی ‌های موجود در برنامه‌های iOS معادل را به دست می ‌آورد. همانطور که در iOS 16 می توانید Tap Groups را در Safari به اشتراک بگذارید و همچنین می توانید پیام های متنی را پس از ارسال آنها ویرایش کنید. Mail جستجوی بهبود یافته ای می یابد و تلاش اپل برای جایگزینی رمز های عبور با Passkeys شامل Mac و همچنین iPhone و iPad می شود.

Stage Manager بخشی از آپدیت macOS است و یک ویژگی Continuity Camera آیفون شما را به یک وب‌ کم تبدیل می‌ کند تا زاویه بیشتری در تماس‌ های ویدیویی ایجاد کند.

چشم انداز ماه اکتبر کمپانی اپل

ما نمی گوییم که همه این راه اندازی ها اتفاق می افتد، اگرچه بسیاری از آنها – نسخه های نرم افزاری به همراه آیفون 14 پلاس – قبلا تایید شده اند. این فقط نشان می دهد که اپل برای اینکه هنوز کار های زیادی انجام دهد نیازی به یک رویداد اختصاصی ندارد.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله توانسته باشید اطلاعات لازم در زمینه ی رویداد های ماه اکتبر کمپانی اپل را به دست آورید.

شما می توانید با مطالعه ی دیگر مقالات ما در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

tomsguide

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس